    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Date: Tue, 17 Jul 2018 02:40:52 +0200
    <pgr8c8$8r6$2@node2.news.atman.pl> <pgrgg2$gu6$1@node2.news.atman.pl>
    <pgvhkr$ggt$1$gof@news.chmurka.net> <ph08k0$im1$1@node1.news.atman.pl>
    <ph295u$i18$1$gof@news.chmurka.net> <ph3ddc$kek$1@node1.news.atman.pl>
    <ph7eb1$f7m$1@node1.news.atman.pl> <phcp56$k38$1$gof@news.chmurka.net>
    <phecdl$7gs$1@node1.news.atman.pl> <phi5qt$o4s$1$gof@news.chmurka.net>
    <phib8i$212$1@node1.news.atman.pl> <phkku9$3n4$1$gof@news.chmurka.net>
    <phl01d$lso$1@node1.news.atman.pl> <pi1u0r$dif$1$gof@news.chmurka.net>
    <pi5ek1$rgd$1@node1.news.atman.pl> <pi76d1$fqg$1$gof@news.chmurka.net>
    <pi7iru$trc$1@node1.news.atman.pl> <pi9p49$fgq$1$gof@news.chmurka.net>
    <pid99p$d5i$1@node1.news.atman.pl> <pihvlt$m41$1$gof@news.chmurka.net>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:pihvlt$m41$1$gof@news.chmurka.net...
    > Ostatnio złapałem na PMR7 jakąś rozmowę. Wygląda na to, że to FRN. Wygląda
    > na to, że legalne. Jest gdzieś wysoko jakaś PMR-ka (nieprzerobiona) i

    Trzeba by było w bandplan zerknąć. Pewnie to trochę tak, jak praca na
    bocznych czterdziestkach, jak nie rozrabiają, nie szkodzą, to nie ruszać.

    > nadaje.
    >
    > http://frn.prv.pl/

    Matko jedyna, po minucie oczy odmówiły mi dalszego oglądania... Jebie po
    oczach, aż łzawią...
    Przepatrzę w jakimś swobodniejszym momencie, zobaczyć, co to jest.

    > Jakie radio?

    FT817ND, albo własny gwizd.

    > Mi się nigdy nie udaje, ani z Wouxuna (KG-UVD2) ani z badziewnego Baofenga
    > (UV-5R).

    Mam taki BAO, sprawdziłbym, ale nie jest naładowany.

    > No proszę.

    Zwykła obserwacja otoczenia.

    > Ja bym sobie i za 50 kupił, bo mi wifi działa tak, jak działa (czyli

    Też bym nie pogardził, by móc normalnie z radia pogadać. Może jak antenę
    wyżej postawię, wskutem użycia masztu, to mi trochę syfu odpadnie?

    > prawie wcale), ale to nie u mnie jest problem. Coś u mnie w bloku mocno
    > zakłóca 2.4 GHz do tego stopnia, że mysz bezprzewodowa na 2.4 GHz łapie
    > zawiechy.

    Może ktoś kuchenkę mikrofalową rozbroił, zdejmując zabezpieczenia, i zamiast
    dmuchać w komorę, by gotować jedzenie, gotuje m.in. jaja jej użytkownikowi?
    A przy okazji mieszasze w okolicznych kartach wi-fi? Albo znów jakiś ktuś
    np. nieudolnie próbuje się podszyć pod kogoś i włamać komuś innemu do jego
    sieci?

    > Tłoku na wifi nie mam. Nie jest pusto, ale i w większym tłoku wifi
    > działało dobrze.

    Ja w każdym razie w Śródmieściu przy remontowanej Rotundzie, nie miałem
    żadnego z wifi problemu.

    > Dlatego to, co mogłem, zmigrowałem na wifi 5G, ale problem z 2.4 został.

    U mnie lap leci przez 5 GHz, ma kartę dualband. U/D potrafi po wifi dojść do
    159/29.

    > No i 5G nadawane z zamkniętej szafki nie pokrywa mi całego mieszkania (na
    > balkonie laptop nie ma już zasięgu), a nie chcę wyciągać AP ani anten z
    > szafki (choć to by oczywiście poprawiło sytuację... i zepsuło wygląd).

    To jednak trzeba będzie wyjść "do ludzi", a antenę jakoś zamaskować. Skoro
    jest 5GHz, to czemu nie korzystać?

    > Z drugiej strony są sytuacje, gdy każde zakłócenie przeszkadza... ale
    > wtedy raczej trzeba z pustyni nadawać, z akumulatora :)

    Radioteleskop, ale to gdzieś w górach wysoko pewnie...

    > Chyba właśnie przy kiepskiej powinno być gorzej?

    Miałbyś pogląd, czy w dobrą strone idziesz. Ciekaw jestem jak u mnie.
    Chciałbym sobie czasem w nocy coś dźwignąć np. na 7MHz (parę miesiecy temu
    Chile, albo Argentyna, nie pamiętam, któreś z nich... a może Brazylia...
    zabij... tyle, że z Ameryki Południowej. I prawie bym go chyba zrobił, bo
    całkiem ladnie szedł. Ale miał wzięcie i nie było mi dane.

    > Byle zaliczyć DXa :)

    Tjaaa... Potwór, nie potwór, byle miał otwór...

    > Pytanie czy faktycznie będzie lepiej.

    Na analogu bez przetwarzania? Na 100% lepiej. Chociaż akurat mój ZST-1, mimo
    wrażliwości na w.cz., nie wariuje.Widocznie radio nie sra po kablu
    zasilającym.
    Zdaję sobie sprawę z mniejszej sprawności.ale chcę chociaż tym kupić
    przynajmniej trochę lepsze jakościowo zasilanie.
    Nie żadne tam a.voodoo, nie będę kładł kabli na pozłacanych kamieniach
    ciętych wzdłużnie, nie będę dawać kabla ze złoconym ekranem (a ZTCP, złoto
    nienajlepiej nadaje się do w.cz.), chyba, że nie będzie zbytnio drogi, oraz
    zaoferuje mi lepsze parametry (np. mniejszą tłumienność), niż ten, co mam
    upatrzony po 16 PLN/m... To się zastanowię. Chcę spróbować podziałać na QRPP
    i wtedy kazdy decybel będzie cenny, zwłaszcza w sytuacji, gdy nie mam
    miejsca na wymyślne systemy antenowe.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.