    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Date: Thu, 19 Jul 2018 22:56:05 +0200
    <pgr8c8$8r6$2@node2.news.atman.pl> <pgrgg2$gu6$1@node2.news.atman.pl>
    <pgvhkr$ggt$1$gof@news.chmurka.net> <ph08k0$im1$1@node1.news.atman.pl>
    <ph295u$i18$1$gof@news.chmurka.net> <ph3ddc$kek$1@node1.news.atman.pl>
    <ph7eb1$f7m$1@node1.news.atman.pl> <phcp56$k38$1$gof@news.chmurka.net>
    <phecdl$7gs$1@node1.news.atman.pl> <phi5qt$o4s$1$gof@news.chmurka.net>
    <phib8i$212$1@node1.news.atman.pl> <phkku9$3n4$1$gof@news.chmurka.net>
    <phl01d$lso$1@node1.news.atman.pl> <pi1u0r$dif$1$gof@news.chmurka.net>
    <pi5ek1$rgd$1@node1.news.atman.pl> <pi76d1$fqg$1$gof@news.chmurka.net>
    <pi7iru$trc$1@node1.news.atman.pl> <pi9p49$fgq$1$gof@news.chmurka.net>
    <pid99p$d5i$1@node1.news.atman.pl> <pihvlt$m41$1$gof@news.chmurka.net>
    <pijduk$b1h$1@node1.news.atman.pl> <pipfps$msb$1$gof@news.chmurka.net>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:pipfps$msb$1$gof@news.chmurka.net...

    > Ale PMR7 to nie boczna czterdziestka tylko normalny kanał PMR...

    A, no tak...

    > Ja nie dałem rady doczytać do końca. I to nawet nie tyle ze względu na
    > czytelność, co na ogólny bełkot.

    Mnie oczy załzawiły.

    > Podłącz do ładowania, przy kolejnej odpowiedzi już się naładuje :)

    Spróbuję. W każdym razie z "Jezuska" otwiera się z dotyku. Czy na ton
    (zarówno CTCSS, jak i 1750), czy na własny gwizd.
    Bao... naładuję, jak się dorwę do ładowarki, przyznam, żem trochę padnięty,
    ale się zrobi, jak nie dziś, to za 25 lat i 17 dni :)

    > Też bym nie pogardził, by móc normalnie z radia pogadać. Może jak antenę
    >
    > To na pewno.

    Najlepiej porządny kabel i na balonie, ale nie mam tyle kasy.

    > Ale non stop?

    Może robi głupie zabawy z mangnetronem (wg jednego z urkujących,
    "megatronem")?

    > Wiesz, myślę że dopóki by nadawał "legalnie", to nic by nie zakłócał.

    Pewnie tak, ale skoro jednak zakłóca, to kto go tam wie, co rzeźbi?

    > Ja w sumie nie sprawdzałem transferów. Wystarczy, że jest szybko :)

    Wiadomo, jak film 4K na YT spływa realtime, to już jest dobrze. Przebadałem
    swoje LTE, wyszło 39 Mbps.

    > Pomyślę, i tak nie planuję tam długo mieszkać :)

    I się samo rozwiąże.

    > Własny?

    Jesli masz kasę, to czemu nie? :)

    > I tak chyba (naj)ważniejsza będzie lokalizacja anteny...

    Wiadomo. Zewsząd ze starej szkoły nacisk, że przede wszystkim, anteny muszą
    widzieć się, radiowo.
    Czyli, doprowadzić chociaż do stanu "niewyraźnie, ale cię widzę", dopiero
    wtedy rzeźbić ze wzmacniaczami.
    A jak po sklepach sprzedają/sprzedawali wzmacniaczyki szerokopasmowe,
    chujowiznę +95 dB (serio tyle widziałem na opakowaniu), po 20 PLN sztuka,
    bez ekranowania (a 95 to cholernie dużo i najprawdopodobniej nawet ekran
    tego nie powstrzyma), to akurat pykałem na kasie w Oszołomie, no sory, ale
    honor, jako krótkofalowcowi, nie pozwalał mi tego sprzedawać klientom,
    przynajmniej tym, którzy nie byli świadomi, co biorą. Kilku zrezygnowało.
    Niektórzy wzięli. Dostali po prostu króciutki wykład, co to i dlaczego takie
    chujowe. Oraz co to będzie, gdy wezmą.

    W rejonach wiejskich, gdzie gówna (czytaj: wzmacniaczy antenowych) jest
    multum, przy antenach poprzytulanych do kominów, gdzie to się pięknie
    potrafi pobełtać wsio so wsiom, chyba tego najwięcej. Ale to też rejony,
    gdzie domek sobie niezły postawili, a suce, by nie rodziła co pół roku,
    szkoda stówy (czy 2 stów) na zabieg... "Bo to pieniądze kosztuje". A mnie
    kosztuje 5.2 kilo załamki, reszty nie trzeba.
    Ale anteny pewnie wyżej nie postawi, bo to mu dom zeszpeci. Coś za coś
    krucabombabenefis.
    I bajeczki o "cyfrowych" antenach, najgorsze, że często w massmediach, na
    komentowanie szkoda zdrowia.
    Lokalizacja ANT jest ważna, ale to też niejedyny czynnik, warunkujący jakość
    odbioru.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.