    From: "JackDeJack" <J...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Picasa - podst. pytania
    Date: Thu, 10 Feb 2011 06:57:33 +0100

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
    news:iivkq7$s5i$1@news.task.gda.pl...
    > boxfish in news:iiv7dn$737$1@inews.gazeta.pl :

    > a oprocz tego jest pozytywna odpowiedz na pytanie: jak zmusic to cudo,
    > żeby na dzien dobry, przy pierwszym odpaleniu (i przy nastepnych) sam z
    > siebie nie skanowal mi hektarów dysku w poszukiwaniu foto - takze tego
    > mniejszego obszaru, typu moje dokumenty, moje obrazy, itp - tylko żeby
    > siedzial cicho i zaladowal _tylko_i_wylacznie_ ten katalog, ktory mu sie
    > podpowie?

    MENU Plik / Dodaj folder do programu Picasa
    Na początku dla wszystkich dysków i domyślnych folderów (pulpit, moje
    zdjęcia, moje dokumenty) zaznaczasz usuń z programu Picasa.
    Następnie zaznaczas na odpowiednim folder w którym masz interesujące zdjęcia
    i masz dwie opcje:
    Skanuj raz - picasa zobaczy czy są tam jakieś foty i ewentualnie je
    wyświetli
    Zawsze skanuj - picasa będzie monitorować ten folder i uwaga wszystkie
    znajdujące się w nim podfoldery.

    BTW - odznacz opcję wykrywania twarzy przy zaznaczaniu folderów bo cię
    zmuli.

    Zaletą Picasy jak dla mnie jest możliwość przeglądania miniaturek
    (regulowana wielkość) zdjęć z płynnym przejściem z jednego katalogu do
    drugiego.
    Nie trzeba wychodzić z katalogu i wchodzić do następnego. Płynne przewijania
    ułatwia szukanie.
    Inna zaleta to taka że do czasu jak nie powiemy "Usuń z dysku" wszystkie
    operacje są do cofnięcia, a nawet po edycji możemy spokojnie wyjąć
    nietknięty oryginał.

    Co do rozmiaru to wrzucałem JPG w pełnej rozdzielczości z 10MPIX aparatu -
    przesyłanie trochę trwa, ale łyka to bezproblemowo.

    Poczytaj o typach udostępniania galerii - prywatna, każda osoba mająca link
    !, publiczna.
    JDJ
    .