  • 1. Data: 2011-02-09 22:32:40
    Temat: Picasa - podst. pytania
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    w zyciu z Picasy nie korzystalem, nagle musze wyslac z 30 zdjec w siec,jako
    galerie, z mozliwoscia ogladania jako prezentacja.
    Cos w tym stylu i z mozliwoscia pokazu slajdow:

    http://picasaweb.google.com/mkrasucka/DemonstracjaPo
    dZIHemVI09?feat=email#

    1.
    Musze sciagnac z google soft Picasa?
    Czy to [jak rozumiem]:
    - rodzaj bardzo prostego edytora foto [mam już obrobione i w irfan, i w PS]?
    - klient do transportu zdjec w siec?

    2.
    Musze najpierw miec konto pocztowe na gmail.com? Czy nazwa tego konta jest
    potem jakos ujawniana w galerii? Nie chcę.

    3.
    w jakim formacie _muszą_ byc zdjecia publikowane w sieci via Picasa jako
    galeria/prezentacja?
    Tylko jpeg?
    A png?

    4.
    Jak duze moga byc fotki do sieci w Picasie? Tzn. maksymalnie (ile px)x(ile
    px)?
    A moze ograniczenia wyrazane sa w MB/fotka?

  • 2. Data: 2011-02-09 23:20:22
    Temat: Re: Picasa - podst. pytania
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-09 23:32, 1634Racine pisze:

    > 1.
    > Musze sciagnac z google soft Picasa?

    nie, możesz kupić w kiosku

    > Czy to [jak rozumiem]:
    > - rodzaj bardzo prostego edytora foto [mam już obrobione i w irfan, i w
    > PS]?

    to rodzaj prostego ale całkiem skutecznego edytora

    > - klient do transportu zdjec w siec?

    możesz wysłac z jego poziomu fotki do picasaweb czyli albumu internetowego

    > 2.
    > Musze najpierw miec konto pocztowe na gmail.com?

    tak
    http://picasa.google.com/features.html#utm_medium=em
    bed&utm_source=pwalogin

    Czy nazwa tego konta
    > jest potem jakos ujawniana w galerii? Nie chcę.

    sprawdź, masz przykład

    > 3.
    > w jakim formacie _muszą_ byc zdjecia publikowane w sieci via Picasa jako
    > galeria/prezentacja?
    > Tylko jpeg?

    tak

    > 4.
    > Jak duze moga byc fotki do sieci w Picasie? Tzn. maksymalnie (ile
    > px)x(ile px)?

    tyle ile wyślesz

    > A moze ograniczenia wyrazane sa w MB/fotka?

    nie zauważyłem

  • 3. Data: 2011-02-10 02:53:09
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    Do każdego konkretnego celu służą odpowiednie narzędzia. Do wszystkich
    tych celów jakie napisałeś PhotoRocket http://www.photorocket.com
    spisze się IMO lepiej od Picasy..

  • 4. Data: 2011-02-10 03:07:45
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    boxfish in news:iiv7dn$737$1@inews.gazeta.pl :
    > nie, możesz kupić w kiosku

    a oprocz tego jest pozytywna odpowiedz na pytanie: jak zmusic to cudo, żeby
    na dzien dobry, przy pierwszym odpaleniu (i przy nastepnych) sam z siebie
    nie skanowal mi hektarów dysku w poszukiwaniu foto - takze tego mniejszego
    obszaru, typu moje dokumenty, moje obrazy, itp - tylko żeby siedzial cicho i
    zaladowal _tylko_i_wylacznie_ ten katalog, ktory mu sie podpowie?
    Bo nawet jesli _nie_ wybierze sie na poczatku porażającej opcji skanowania
    calego laptopa, to pozostaje tylko druga mozliwosc - (u mnie) skanowanie i
    tak bezwartosciowego miejsca, bowiem fotografii nie mam w zadnym z
    podejrzewanych przez picasa katalogu. Wskazac potem ten wlasciwy katalog
    moge, ale skanowanie bez sensu wybranych przez picasa miejsc - trwa i trwa.

  • 5. Data: 2011-02-10 05:57:33
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > mniejszego obszaru, typu moje dokumenty, moje obrazy, itp - tylko żeby
    > siedzial cicho i zaladowal _tylko_i_wylacznie_ ten katalog, ktory mu sie

    MENU Plik / Dodaj folder do programu Picasa
    Na początku dla wszystkich dysków i domyślnych folderów (pulpit, moje
    zdjęcia, moje dokumenty) zaznaczasz usuń z programu Picasa.
    Następnie zaznaczas na odpowiednim folder w którym masz interesujące zdjęcia
    i masz dwie opcje:
    Skanuj raz - picasa zobaczy czy są tam jakieś foty i ewentualnie je
    wyświetli
    Zawsze skanuj - picasa będzie monitorować ten folder i uwaga wszystkie
    znajdujące się w nim podfoldery.

    BTW - odznacz opcję wykrywania twarzy przy zaznaczaniu folderów bo cię
    zmuli.

    Zaletą Picasy jak dla mnie jest możliwość przeglądania miniaturek
    (regulowana wielkość) zdjęć z płynnym przejściem z jednego katalogu do
    drugiego.
    Nie trzeba wychodzić z katalogu i wchodzić do następnego. Płynne przewijania
    ułatwia szukanie.
    Inna zaleta to taka że do czasu jak nie powiemy "Usuń z dysku" wszystkie
    operacje są do cofnięcia, a nawet po edycji możemy spokojnie wyjąć
    nietknięty oryginał.

    Co do rozmiaru to wrzucałem JPG w pełnej rozdzielczości z 10MPIX aparatu -
    przesyłanie trochę trwa, ale łyka to bezproblemowo.

    Poczytaj o typach udostępniania galerii - prywatna, każda osoba mająca link
    !, publiczna.
    JDJ
    .

  • 6. Data: 2011-02-10 07:15:03
    Od: Welon <n...@o...pl>

    W dniu 2011-02-10 03:53, P.Sperling pisze:
    > Do każdego konkretnego celu służą odpowiednie narzędzia. Do wszystkich
    > tych celów jakie napisałeś PhotoRocket http://www.photorocket.com
    > spisze się IMO lepiej od Picasy..

    Jakos nie widze mozliwosci zalozenia wlasnej galerii.

    --
    KW

  • 7. Data: 2011-02-10 09:18:53
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 9 Lut, 23:32, "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:
    > w zyciu z Picasy nie korzystalem, nagle musze wyslac z 30 zdjec ...

    ...do Israela?
    StaM

  • 8. Data: 2011-02-10 12:35:29
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jeśli chcesz zrobić tylko webgalerię, to wystarczy konto i zdjęcia można
    wgrywać ze stronki. Instalowanie Picasy na komputerze nie jest wymagane.
    Marx

  • 9. Data: 2011-02-10 12:42:08
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Stan.Matyska in
    .googlegroups.com :
    > ...do Israela?
    > StaM

    nie, do kwatery Dmowskiego.

  • 10. Data: 2011-02-10 14:03:52
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2011-02-10 13:35, Marx pisze:

    > Jeśli chcesz zrobić tylko webgalerię, to wystarczy konto i zdjęcia można
    > wgrywać ze stronki.

    Tyle że jeśli ma się sporo zdjęć, to wrzucanie ich po jednym (partiami
    po 4 albo 5, nie pamiętam) może doprowadzić do szału.

    --
    bans