    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Piec gazowy + UPS.
    Date: Tue, 23 Jun 2015 23:51:11 +0200

    W dniu 2015-06-23 o 21:58, neelix pisze:
    > Piec gazowy Termet GCO DP-23-47. UPS Lestar SIN 830Es - czysty sinus.
    > Przy odłączeniu zasilania sieciowego piec zskakuje na jakieś 2 sekundy i
    > wyłącza się. Piec jest wrażliwy np. na zmianę położenia wtyczki w
    > gnieździe sieciowym ( w ścianie) i wtedy nie zaskakuje (nie słychać
    > iskry). Instrukcja podaje pobór mocy ok. 120W. Pomiar watomierzem
    > wykazał <80W. UPS nie jest jakoś specjalnie rekomendowany do pieca, ale
    > przedstawiciel Lestara powiedział, że ten UPS powinien współpracować
    > nawet z lodówką (85W). Niestety. Zdusiło go czy piec go nie toleruje?
> [...]

    A czy przypadkiem pomiędzy UPS a piec nie włożyłeś jako przedłużacza
    listwy filtrującej? Co prawda filtry LC przy sinusie nie powinny działać
    (w przeciwieństwie do nie-sinusowych UPS-ów), ale nigdy nic nie wiadomo.

    Problemem może być długi czas przełączania. Wtedy rozwiązaniem byłby UPS
    typu on-line, ale to już inna półka cenowa.
    Sprawdź to w sposób "odwrotny" ;) - czyli odłącz zasilanie od pieca,
    poczekaj kilka minut i włącz piec do UPS-a. Jeśli piec ruszy, to
    wiadomo, o co chodzi.

    Pisałeś: "Piec jest wrażliwy np. na zmianę położenia wtyczki w gnieździe
    sieciowym" - znaczy, że on jest zasilany tylko dwoma przewodami, bez zera?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam