    From: "neelix" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Piec gazowy + UPS.
    Date: Wed, 24 Jun 2015 10:07:54 +0200

    news:mmckcf$c3i$1@usenet.news.interia.pl...
    > A czy przypadkiem pomiędzy UPS a piec nie włożyłeś jako przedłużacza
    > listwy filtrującej? Co prawda filtry LC przy sinusie nie powinny działać
    > (w przeciwieństwie do nie-sinusowych UPS-ów), ale nigdy nic nie wiadomo.

    Nie. Zwykła samoróbka nawet bez bolca uziemiającego. Goła listwa.

    > Problemem może być długi czas przełączania. Wtedy rozwiązaniem byłby UPS
    > typu on-line, ale to już inna półka cenowa.
    > Sprawdź to w sposób "odwrotny" ;) - czyli odłącz zasilanie od pieca,
    > poczekaj kilka minut i włącz piec do UPS-a. Jeśli piec ruszy, to wiadomo,
    > o co chodzi.

    Podczas prób mnie nie chodziło o ciągłość pracy podczas przełączania a o to
    czy w ogóle piec włączy się w dowolnym momencie po zaniku sieci. Nie
    chciałem przegrzać wody i długo czekać na ponowne uruchomienie.
    Kilkadziesiąt sekund czy kilka minut po zaniku sieci UPS już dawno jest w
    stanie "batt. mode". Ten UPS ma tzw. zimny start więc po pojawieniu się
    iskry piec powinien pracować a nie wyłączać się po 2 s. Tego UPSa już nie
    mam, bo oddałem.

    > Pisałeś: "Piec jest wrażliwy np. na zmianę położenia wtyczki w gnieździe
    > sieciowym" - znaczy, że on jest zasilany tylko dwoma przewodami, bez zera?

    Bez uziemienia też działa tylko wtyczka musi być w odpowiednim położeniu.
    Być może jest tak, że wyjście zerowe i fazowe UPSa ma się nijak do tego w
    gniazdku sieciowym i piec głupieje. Chce się włączyć ale coś mu nie pasuje
    więc gaśnie. Tego nie sprawdziłem. Może neonówka by coś powiedziała. Jeśli
    tak jest to pewnie na żadnym zasilaczu nie zadziała. Pamiętam jak kiedyś
    naprawiając cz-b TV Antares (typu L-T) nie sprawdziłem z pośpiechu czy na
    masie nie ma fazy i podłączyłem oscyloskop. Oscyloskop padł. Piec przy
    odwrotnej wtyczce nie pada ale nie włącza się.

    neelix