  • 31. Data: 2018-07-26 09:30:48
    Temat: Re: Pierwszeństwo po raz N-ty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Wed, 25 Jul 2018 19:23:22 +0200, w <pjabmc$smg$3@node2.news.atman.pl>,
    Marek S

    >Nie można wymusić pierwszeństwa na kimś kto miał zakaz jazdy
    >(wjazdu).
    >Dosyć logiczne, że zakaz pozbawia pierwszeństwa.

    gorzej, jak on tez ma zielone, albo nie ma czerwonego.

    Zaraz - czy to nie w Poznaniu sa takie smieszne skrzyzowania ?

    J.

  • 32. Data: 2018-07-26 09:37:57
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-07-26 o 01:02, Marek S pisze:

    > No co ty opowiadasz :-) Analogicznie - jeśli ktoś jedzie jednokierunkową
    > pod prąd a Ty wjeżdżasz z podporządkowanej, jest stłuczka, to naprawdę
    > sądzisz, że nie bekniesz za wymuszenie pierwszeństwa? :-)
    >
    > Będziesz się tłumaczył policjantowi tym, że ten drugi źle jechał więc Ty
    > również zyskałeś prawo do tego?

    Chciałbym dobrze zrozumieć - sugerujesz, że policja w przypadku z filmu
    mandat wystawiła temu, co wjechał na zielonym?

  • 33. Data: 2018-07-26 09:47:58
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    > Chodzi o zapisy PoRD, które z jednej strony mówią, że sygnalizacja
    > świetlna "wyłącza" znaki pionowe pierwszeństwa ale w zamian nie ustanawia
    > nowych zasad pierwszeństwa. Tak więc obowiązuje prawa wolna. Nawet jeśli
    > delikwent ten z prawej na czerwonym wjechał, to ma pierwszeństwo.

    Przyjacielu, przypomnę Ci, co stanowi Prawo o Ruchu Drogowym w kwestii
    ważności znaków:

    - jeśli ruchem kieruje Policjant lub osoba do tego uprawniona, bezwzględnie
    stosujesz się do jego sygnałów
    - jeśli nie ma kierującego ruchem, stosujesz się do znaków dawanych przez
    sygnalizator
    - jeśli nie ma sygnalizatora lub nie działa - stosujesz się do znaków
    pionowych i poziomych
    - jeśli nie ma znaków, wówczas zastosowanie mają tzw ogólne zasady ruchu
    drogowego, czyli m. in. reguła prawej ręki

    Jeśli zamierzasz stosować ogólne zasady ruchu drogowego nadrzędnie do
    znaków, sygnalizatora, lub kierującego ruchem, to proszę: oddaj PJ na
    najbliższej Komendzie.

    Pajacować o pierwszeństwie wjeżdżającego na czerwonym w stosunku do
    wjeżdżającego na zielonym warto w gronie ludzi robiących qrwę z logiki, tu
    tego nie róbmy, proszę.

    Swoją drogą, gównoburza w tym wątku wiele wyjaśnia w kwestii tego, czemu
    tylu idiotów spotykamy na drogach.

  • 34. Data: 2018-07-26 10:11:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 25 Jul 2018 19:17:23 +0200, Marek S napisał(a):

    > Chodzi o zapisy PoRD, które z jednej strony mówią, że sygnalizacja
    > świetlna "wyłącza" znaki pionowe pierwszeństwa ale w zamian nie
    > ustanawia nowych zasad pierwszeństwa.

    Tak oczywiście jest, tylko w tej sytuacji winny spowodowania kolizji będzie
    jadący z prawej, a przyczyną bedzie wjazd za sygnalizator w sytuacji w
    której ten sygnalizator wjeżdżać zabraniał.
    Bez słowa o pierwszeństwie, które jest w tej sytuacji bez znaczenia -
    zielony sygnał gwarantuje brak kolizji z innymi kierunkami ruchu.

    Nawet jeśli obu miało zielone (np. z powodu awarii), to też nie schodzi się
    niżej z ustalaniem pierwszeństwa, a po prostu odpowiedzialny za szkody
    byłby zarządca drogi.

  • 35. Data: 2018-07-26 10:20:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 26, 2018 at 9:48:03 AM UTC+2, zhbick wrote:

    > - jeśli nie ma kierującego ruchem, stosujesz się do znaków dawanych przez
    > sygnalizator

    Tylko problem w tym, co ten znak oznacza...

    Jest opisane w http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    021701393/O/D20021393.pdf

    np. zwykly S-1
    sygnal zielony -- zezwolenie na wjazd za sygnalizator

    nie ma tu mowy o pierwszenstwie...

    > Jeśli zamierzasz stosować ogólne zasady ruchu drogowego nadrzędnie do
    > znaków, sygnalizatora, lub kierującego ruchem, to proszę: oddaj PJ na
    > najbliższej Komendzie.

    np. na zwyklym poczwornym skrzyzowaniu z czterema S-1 skrecajac w lewo jednak majac
    zielone stosujesz na skrzyzowaniu te "ogolne zasady", chocby przepuszczajac jadacych
    z naprzeciwka...

  • 36. Data: 2018-07-26 10:29:52
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.180724.invalid...

    > Widzisz tam, że ma pierwszeństwo przed nadjeżdżającym z prawej?

    Sygnalizator wyznacza pierwszeństwo już PRZED wjazdem na skrzyżowanie.
    Wjeżdżając na bezkolizyjnym zielonym masz pierwszeństwo przed takim piratem,
    który wjechał na czerwonym. Bez znaczenia, że wjechał z prawej, gdyż masz
    obowiązek stosowania się do sygnalizatora a dopiero gdy nie ma takiej
    możliwości (i ze znaków nic nie wynika) stosujesz Ogólne Zasady Ruchu
    Drogowego.

    Idąc Twoim tokiem myślenia, każdy wymuszający pierwszeństwo (chociażby
    poprzez wjazd z drogi podporządkowanej na tą z pierwszeństwem) automatycznie
    zyskuje pierwszeństwo, gdyż już się na drogę z pierwszeństwem wpi*rdolił,
    tuż pod koła jadącego przepisowo pojazdu.

  • 37. Data: 2018-07-26 10:47:44
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tylko problem w tym, co ten znak oznacza...

    Dla niektórych problem, nawet wielki, kwalifikujący do odebrania uprawnień
    do kierowania pojazdami

    > np. na zwyklym poczwornym skrzyzowaniu z czterema S-1 skrecajac w lewo
    > jednak majac zielone stosujesz na
    > skrzyzowaniu te "ogolne zasady", chocby przepuszczajac jadacych z
    > naprzeciwka...

    Tu jest jak wół S3. Gdy z sygnalizatora nie wynika pierwszeństwo, wówczas
    stosujemy OZRD.

  • 38. Data: 2018-07-26 10:51:20
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-26 o 09:30, J.F. pisze:

    > Zaraz - czy to nie w Poznaniu sa takie smieszne skrzyzowania ?

    Tak, to tutaj ktoś pisał, że na skrzyżowaniu na każdym wjeździe
    jednocześnie jest zielone.
    Przyznam, że nie rozumiem tego, nie widzę jakoś sensu w takim
    rozwiązaniu. No, ale to Poznań, oni widać nawet na sterowaniu
    sygnalizacją chcą oszczędzać. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 39. Data: 2018-07-26 10:52:09
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 26.07.2018 o 09:26, J.F. pisze:

    > Ale tu nie jest napisane ze znosi, tylko ze maja pierwszenstwo.
    >
    > Biorac dalej pod uwage, ze minister rozporzadzil, ze zielone swiatlo
    > zaledwie pozwala wjechac za sygnalizator, to nie bardzo wiem jak
    > rozumiec ten punkt ustawy :-)
    > Ale najpierw niech sie okresli minister, on chyba tez nie rozumie :-)

    Stąd moje wątpliwości.

    > Policjant z bloczkiem mandatowym. Za wjechanie na czerwonym swietle -
    > 300 zl, czy ile tam sie nalezy

    Ok, ale to tylko wykroczenie a nie fizyczna przeszkoda, która
    uniemożliwi wjazd. Jak widać na filmie, który udostępniłem, dało się
    wjechać na czerwonym i doszło do kolizji. Pewnie ten, co wjechał
    dostanie wspomniane przez Ciebie 300zł kary ale nie o tym mowa. Mowa
    jest o autorze nagrania i o tym jakie on wykroczenie popełnił.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 40. Data: 2018-07-26 10:55:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 26.07.2018 o 09:37, kosmos pisze:

    > Chciałbym dobrze zrozumieć - sugerujesz, że policja w przypadku z filmu
    > mandat wystawiła temu, co wjechał na zielonym?

    Najprawdopodobniej obaj dostaną mandat ale za różne wykroczenia. Ten, co
    na czerwonym wjechał, to na 100%. Filmujący zdarzenie - raczej też, bo
    przepisy regulujące pierwszeństwo na skrzyżowaniu z sygnalizacją
    świetlną nie regulują jednoznacznie zasad pierwszeństwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek