  • Data: 2016-09-20 12:05:38
    Temat: Re: Pisanie programów do obliczeń symbolicznych
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, September 19, 2016 at 12:30:02 PM UTC+2, Nemrod wrote:

    > O tym nie rozmawiamy.

    > Dokładnie. I są problemy które wymagają postaci "wymnożonej",
    > co oczywiście w ogólnym wypadku jest sprzętowo nieosiągalne.

    Nie wiem czy dokładnie o to chodzi. Ja używałem CAS w odwrotnym
    przypadku. A mianowicie:

    1) Miałem dużo operacji i chciałem wzoru najbardziej uproszczonego,
    czyli oczekiwałem od CAS aby skomplikowany algorytm zastąpił
    równoważnym algorytmem o mniejszej ilości operacji.

    2) Miałem równanie i nie chciałem męczyć maszyny jakąś numeryczną
    metodą rozwiązywania równań, więc CAS zamieniał równanie na ciąg
    skończony operacji elementarnych.

    I w jednym i w drugim przypadku komputer myślał za mnie. Miałem chyba
    20 równań. W 19 przypadkach CAS znalazł wzory szybko i sprawnie, na
    pewno szybciej niż ja. Ja tylko przeklepałem wzory matematyczne na
    kod w C++. W dwudziestym przypadku CAS sobie nie poradził, ale może
    to była moja wina, bo uczyłem się obsługi CAS może godzinę, może
    nie umiałem go zmusić do myślenia w tym 20tym przypadku.

    > A zatem ślepa wiara, że komputer jest w stanie wszystko wyliczyć,
    > jest niczym nieuzasadniona. Algorytmy nie będą myśleć
    > za człowieka.
    Nie wiemy czym jest myślenie, a odważyłeś się napisać, że komputery
    nie będą myślały za człowieka. Nie wiem czy komputery lepiej myślą
    niż ludzie, ale w niektórych dziedzinach, w których myślenie wydaje
    się ważne, komputery już sobie radzą znacznie lepiej niż ludzie.