  • Data: 2016-02-19 00:06:31
    Temat: Re: Plan Morawieckiego
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > No przecież kształci. Przychodzą zieloniutcy, trzeba ich uczyć absolutnie
    wszystkiego, włącznie z obsługą najbardziej podstawowych programów.

    Ale mowisz o np. obsludze konkretnej maszyny, specjalistycznego
    programu, czy procesu, czy mowisz o nieznajomosci prawa Ohma, zasady
    dzialania silnika itp.?
    No bo to rozne sprawy. Studia, chyba kazde, powinny dac podstawy do
    dalszego zdobywania umiejetnosci i rozwiniecia kreatywnosci. Jesli
    kontakty przedsiebiorca<>wladze uczelni nie wychodza, to moze
    przedsiebiorca<>kolo naukowe.
    Jestem wrogiem wpieprzania sie panstwa do biznesu, ale swego czasu
    Japonce calkowicie zakazaly importu samochodow. Efekt? Rozwoj rodzimego
    przemyslu moto, chyba nie musze przekonywac jaka to dzisiaj potega.
    Brazylijczycy z kolei wydumali sobie, ze beda robic samoloty.
    Sprowadzili specjalistow z calego swiata, zeby nauczyli jak sie to robi,
    no i "Embrion" calkiem nieglupie latadelka produkuje. Finlandia z kolei
    kazala firmie produkujacej kalosze opracowac komorki. Ja tam tej firmy
    nie lubie, ale niewatpliwie niszowa nie jest. Skoro oddolnie jakos to
    szkolnictwo wyzsze nie moze sie dogadac z biznesem, to moze jednak
    posrednictwo ministra jest konieczne.
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa