  • 1. Data: 2016-02-17 10:45:43
    Temat: Plan Morawieckiego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Konrad sie ucieszy - nowy wicepremier stawia na innowacyjnosc :-)

    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/plan-morawieck
    iego/w2zkny

    No coz - intencje na pewno sa dobre.

    J.

  • 2. Data: 2016-02-17 11:28:40
    Temat: Re: Plan Morawieckiego
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 lutego 2016 10:45:54 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Konrad sie ucieszy - nowy wicepremier stawia na innowacyjnosc :-)
    >
    > http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/plan-morawieck
    iego/w2zkny

    > No coz - intencje na pewno sa dobre.

    Samo stawianie mnie ma ucieszyć? Edward G. też stawiał.
    Weź mi powiedz czemu w Polsce rządowi zależy na innowacyjności a przemysłowi nie?
    Wszystko na głowie. Więc może ten rząd czegoś ważnego nie rozumie, albo przeoczył?
    Nie chodzi mi o konkretny rząd, obecny czy wcześniejszy, tylko ogólnie, ponadczasowo.
    Takie bolszewickie akcje, dawaj elektryfikować, a czy jest co jeść to nie wiemy i nic
    nas to nie obchodzi. Zrównoważony rozwój, słyszał ktoś ? Takie modne hasło kiedyś
    było. Do Polski ta moda jakoś nie doszła, ale jeszcze może kiedyś dojdzie.

  • 3. Data: 2016-02-17 14:45:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    iego/w2zkny

    >Samo stawianie mnie ma ucieszyć?

    A nie powinno ? Jest postep :-)

    >Edward G. też stawiał.
    >Weź mi powiedz czemu w Polsce rządowi zależy na innowacyjności a
    >przemysłowi nie? Wszystko na głowie. Więc może ten rząd czegoś
    >ważnego nie rozumie, albo przeoczył?

    No nie - ile razy sam pisales, ze innowacyjnosc i nowoczesnosc u nas
    lezy, wiec prosze bardzo - rzad jest madrzejszy od przemyslu i wytycza
    mu kierunek rozwoju.
    Oczywiscie jest to sluszny kierunek :-)

    >Nie chodzi mi o konkretny rząd, obecny czy wcześniejszy, tylko
    >ogólnie, ponadczasowo.
    >Takie bolszewickie akcje, dawaj elektryfikować, a czy jest co jeść to
    >nie wiemy i nic nas to nie obchodzi.

    No widzisz, PRL zostawmy w spokoju, ale potem krajowy przemysl sie
    skupil na tym, zeby bylo co jesc i przezyc do 1-go ... i tez zle.

    >Zrównoważony rozwój, słyszał ktoś ? Takie modne hasło kiedyś było. Do
    >Polski ta moda jakoś nie doszła, ale jeszcze może kiedyś dojdzie.

    A nie widzisz tam 5 filarow ? A, pardon, tam sie to nazywa 5 pulapek
    ... no wiec wiec rzad chce sie z nich uwolnic i rozwijac w sposob
    zrownowazony :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-02-17 15:50:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Rząd nie ma niczego wytyczać, tylko dbać o uczciwe zasady, takie same dla wszystkich,
    żeby nie było koniunkturalnych "złotych interesów" na które cały kraj się nagle rzuca
    bez opamiętania bo nic innego się nie opłaca, żeby zaraz się przekonać że trzeba to
    zostawić bo już się na tym tylko traci. Do tego potrzebne są dobre przepisy, tani
    kapitał, dobry system podatkowy itd. Rządy państw które to mają, niczego nie muszą
    wytyczać.

  • 5. Data: 2016-02-17 16:10:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >na tym tylko traci. Do tego potrzebne są dobre przepisy, tani
    >kapitał, dobry >system podatkowy itd. Rządy państw które to mają,

    No bo one to juz maja :-)

    Poza tym one tez wytyczaja - kto niby daje doplaty do wiatrowej czy
    solarnej energetyki, kto podnosi normy spalin w samochodach itp.

    No i jak myslisz - czy uczciwe zasady wystarcza, aby pol produkcji nie
    wynioslo sie do Chin, czy obudzimy sie z reka w nocniku ?

    J.

  • 6. Data: 2016-02-17 17:25:53
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-02-17 10:45, J.F. pisze:
    > Konrad sie ucieszy - nowy wicepremier stawia na innowacyjnosc :-)

    Ale nie zwieksza wydatków na nauke. Nie upraszcza reguł
    dla biznesu (wlasnie slysze, ze PIP moze jak kiedys wchodzic
    na kontrole bez zapowiedzi). Nie mówi o zwiekszeniu w szkole
    liczby godzin matematyki, fizyki, chemii, bo o godzinach
    historii mówi. Dobrze działającą maturę chce popsuć likwidując
    CKE/OKE i przywracając sprawdzanie przez lokalnych nauczycieli.
    Swędzą go (znaczy rząd) łapy, aby pod stołem dawać lubianym
    uczelniom.

    Zaraz sie zacznie dzielenie kraju na "doliny przemyslowe"
    (cyt. Morawiecki).

    pozdrawiam
    --
    A Stasiewicz

  • 7. Data: 2016-02-17 17:28:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 lutego 2016 16:10:17 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > No bo one to juz maja :-)

    Nie dopisałem że trzeba to mieć nie od tygodnia tylko od setek lat.

    > Poza tym one tez wytyczaja - kto niby daje doplaty do wiatrowej czy
    > solarnej energetyki, kto podnosi normy spalin w samochodach itp.

    Jak się ma dużo kasy to się można bawić w eksperymenty i takie narzędzia uprawiania
    polityki, których inni nie mają. Nazwij to sobie na przykład wojną hybrydową i nagle
    wiele rzeczy staje się jasnych.

    > No i jak myslisz - czy uczciwe zasady wystarcza, aby pol produkcji nie
    > wynioslo sie do Chin, czy obudzimy sie z reka w nocniku ?

    Nie wystarczą, trzeba mieć jeszcze szczęście. Na które rząd wpływu nie ma. Oczywiście
    szczęściu można pomóc, na przykład dyplomacją itd, ale jak ktoś nie potrafi się
    rządzić u siebie, to i w świecie niewiele ugra.

    Taki sobie przykład. Polskie uczelnie (czyli rząd) produkują absolwentów komplenie
    nie takich jakich potrzebuje polski przemysł. Można powiedzieć że problem niewielki,
    bo ci ludzie znajdą sobie pracę tak czy inaczej, płatną w różnych walutach, ważne
    żeby dało się za to kupić bilet w Ryanairze na Wielkanoc. Nawet ktoś tam czasem liczy
    jaki to daje procent PKB w UK, Niemczech itd. Wystarczyłoby żeby te uczelnie (czyli
    rząd) zaczęły produkować ludzi bardziej potrzebnych u nas i nagle te liczby się
    pojawią w naszych księgach, a nie czyichś tam. Tylko że wiesz, niedasię. No więc
    mogłoby się zdawać że (świadomie lub nie) wytwarzamy towar o wielkiej wartości dla
    Brytoli albo Niemców. Dla polityki zagranicznej taki towar to as w rękawie. No więc
    powiedz co nasza dyplomacja ugrała tym asem. Odnoszę wrażenie że oni nawet nie wiedzą
    że go mają. Owszem, granie diasporą to niełatwa gra, ale przypomnę takich mistrzów
    jak Izrael, Rosja, Chiny- oni potrafią z powodzeniem.

  • 8. Data: 2016-02-17 19:44:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A S" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Ale nie zwieksza wydatków na nauke.

    No, z tym bylbym ostrozny. Nasi naukowcy juz sie przyzwyczaili, ze
    pieniadze ida za publikacjami, bedzie wiecej pieniedzy, to bedzie
    wiecej ... papieru.

    >Nie upraszcza reguł
    >dla biznesu (wlasnie slysze, ze PIP moze jak kiedys wchodzic
    >na kontrole bez zapowiedzi).

    Alez mowi
    "Rozwój innowacyjnych firm - wicepremier chce zmian w przepisach
    prawa, aby stały się one bardziej przyjazne dla przedsiębiorców. "

    No coz - jak to mowia inni - praktika jobiut teoriu :-)

    >Nie mówi o zwiekszeniu w szkole
    >liczby godzin matematyki, fizyki, chemii, bo o godzinach
    >historii mówi.

    A to chyba mylisz osoby.

    J.

  • 9. Data: 2016-02-17 22:37:19
    Od: h...@g...com

    W dniu środa, 17 lutego 2016 19:44:59 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > prawa, aby stały się one bardziej przyjazne dla przedsiębiorców. "
    >
    > No coz - jak to mowia inni - praktika jobiut teoriu :-)

    Jakoś mało inżynierów w polityce.
    Przed wyborami kandydaci chodzili "po ludziach" i rozpoczynali rozmowę tak:
    "Jestem katolikiem.......itd."
    Ja: Jaki pan ma zawód, gdzie pan pracuje?
    Odpowiedzi mnie poniżały.
    Nikt nie chce wybrać np. dr inż., prof.zw.dr hab.inż., inżyniera zwykłego i
    pożytecznego.
    W tym miejscu chyba jest nasz problem społeczny.
    Strach jakiś socjolodzy generują ?
    Połowa posłów powinna być matematyczno - fizyczno - techniczno - ekonomiczna.
    Moje pisanie jest niekonstytucyjne ale synergia w tym jest.

  • 10. Data: 2016-02-18 09:40:57
    Temat: Polskie realia
    Od: s...@g...com

    A ja powiem tak,
    Mam dostęp do pewnej kwoty.
    I mogę tę kwotę zainwestować w COŚ.
    Jako że Edisonem nie jestem wiec postanowiłem dać ogłoszenie.
    W stylu: Zainwestuje pewną kwotę.

    Pierwsza ciekawostka.
    Jestem z małopolski (zaznaczyłem w ogłoszeniu)
    a tylko jedna osoba odezwała się z małopolski.
    Pytanie dlaczego? :)

    Druga ciekawostka.
    Oczywiście w pierwszym dniu ogłoszenia ludzie dzwonią.
    Ostatnim razem było 10 w pierwszym dniu(sprawdziłem).
    O liczbie maili jakie dostaje nie wspomnę.
    Na początku odpisywałem teraz już kasuje.

    Wracając, nauczony doświadczeniem po kilku minutowej rozmowie zawsze proszę
    o jakiegoś maila ze szczegółami.
    Efekt, po ostatniej serii telefonów mam jednego maila gdzie Pan cos odpisał.
    Reszta cisza.

    Trzecia ciekawostka.
    Na palcach jednej ręki mi się zdarzyło że przeszliśmy do dalszego etapu.
    Ale się zdarzyło Efekt PANDA.
    Czyli wypłata pensji w pierwszym miesiącu działania firmy dla pomysłodawcy.
    Nie jestem chciwy ale jeśli za 25% udziałów (takie są stawki)
    mam pomysłodawcy płacić pensje to sorry ale mnie nie stać.
    Możemy się podzielić zyskiem a nie kapitałem.

    I jeszcze takie przemyślenia.
    Czytam grupe kolejową i :
    Pendo bez sensu
    Rail-Baltica bez sensu
    Rail-Carpatia bez sensu

    Oczywiście że trzeba pracować u podstaw żeby np. pociąga Kraków Katowice nie jechał
    1,5 godziny.
    Ale Politycy a pośrednio my Polacy/ludzie potrzebujemy wielkich projektów.
    Wieża Eiffla 100 lat temu była bardzo krytykowana.
    A teraz ?
    Paryż=Wieża Eiffla.

    I tak myśle że 90% z tego programu innowacji pójdzie w piach.
    To są koszty rozwoju jak sam Konrad kiedyś pisał.

    Pod koniec lat 90-tych jakiemuś Managerowi z funduszu zaproponowano inwestycje w
    Googla.
    Stwierdził że to jest bez sensu. Wtedy firma była warta 500 mln.
    Teraz jest warta 500 mld.