  • 21. Data: 2009-05-13 20:38:58
    Temat: Re: PlusGSM - dla nich paszport to nie dowód tożsamości :/
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Twoje wyobrażenie jest tylko wyobrażeniem. Paszport pozwala na
    > przekraczanie granicy. D.O. służy do innych celów, m.in. poświadczania
    > tożsamości.

    A załóżmy ze jestem nieletni nie mam dowodu osobistego tymczasowego a mam
    paszport, nim się legitymuję i chcę założyć konto w banku na współwłasność z
    osobą pełnoletnią legitymującą się D.O. To co, muszę wyrobić sobie
    tymczasowy D.O.?

    Potwierdzam, paranoja.

    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    dB Race 143.4dB ;)

  • 22. Data: 2009-05-13 20:42:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 13.05.09 22:29, Olgierd pisze:

    > Art. 4 ustawy paszportowej.

    A czy Polkomtel może określić w regulaminie, że dowodem tożsamości jest
    tylko i wyłącznie DO?
    GSM nie jest usługą powszechną i wydaje się, że może sobie na więcej
    pozwolić.

    --
    Pete

  • 23. Data: 2009-05-13 20:45:03
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Dowod mam w domu wiec nie musze wyrabiac. Dokumentem ktorym sie legitymuje
    > jest paszport.
    > Jakos nie bylo dotychczas klopotu z paszportem w takich instytucjach jak:
    > - notariusz
    > - sad gospodarczy
    > - banki
    > - urzad skarbowy i statystyczny
    >
    > a w polkomtelu jest

    Ale nie rozumiem jednego po cholere nosisz ze soba paszport a nie nosisz
    D.O.?
    Codziennie wyjeżdzaz poza granice kraju? Rozumiem ze chcesz postawić na
    swoim ale to zwyczajna upierdliwość, jeżeli masz D.O. to nim się posługuj,
    zapobiegnie to niepotrzebnym napięciom przy załatwianiu spraw.
    Nie wiem ale D.O. to od momętu jak go wyrobiłem noszę zawsze ze sobą a
    paszport raz na kilka miesięcy jak gdzies emigruję.

    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    dB Race 143.4dB ;)

  • 24. Data: 2009-05-13 20:48:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 13 May 2009 20:40:41 +0200, art_noise napisał(a):

    > Poltorej roku temu bylem w plusie kupic iplusa do firmy (sp. z o.o.) i mila
    > pani poprosila o dowod. Wyjasnilem jej ze mam paszport, na co ona ze nie da
    > rady - musi byc dowod. Okazalo sie ze plusgsm tylko DO traktuje jako dowod
    > tozsamosci - paszport juz nie. Nie mialem wtedy czasu na klotnie i
    > przekomarzania, dalem sobie spokoj, pojechal viceprezes z dowodem i sprawe
    > zalatwil.

    Popatrz, a ja bez problemu paszportem się posługiwałem.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 25. Data: 2009-05-13 20:49:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 13 May 2009 21:26:36 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > A jakieś podstawy prawne do takiego stwierdzenia? Jeżeli nic się od
    > dwóch tygodni nie zmieniło, to jedynie dowód osobisty potwierdza
    > tożsamość i obywatelstwo.

    Ciekawe, a teraz podaj podstawę prawną tej jedyności.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 26. Data: 2009-05-13 20:50:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    napisał(a):

    > Twoje wyobrażenie jest tylko wyobrażeniem. Paszport pozwala na
    > przekraczanie granicy. D.O. służy do innych celów, m.in. poświadczania
    > tożsamości.

    No i? Czy to oznacza, że paszport NIE POŚWIADCZA tożsamości? Dodam, że w
    takim razie urząd który go wydaje kłamie, bo w samym paszporcie jak byk
    taki zapis jest.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 27. Data: 2009-05-13 20:51:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 13 May 2009 22:12:00 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):
    > Wiesz, kto stanowi prawo? ;-) Komuś popieprzyła się tożsamość z danymi
    > osobowymi. W paszporcie nie ma chociażby adresu (zamieszkania,
    > zameldowania, cokolwiek)

    Jakiż problem?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 28. Data: 2009-05-13 20:53:16
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

> [...]
    > paszport, nim się legitymuję i chcę założyć konto w banku na współwłasność
    > z osobą pełnoletnią legitymującą się D.O. To co, muszę wyrobić sobie

    Dokladnie - paranoja, ale jesli chodzi o swiadomosc (lub znajomosc prawa).
    Bo paszport jest dokumentem potwierdzajacym tozsamosc, wiec nie powinno byc
    (w teorii) problemu.
    Zreszta akurat w bankach z ktorych korzystam (bzwbk i citi handlowy)
    paszport jest jak najbardziej akceptowany, tam nie bedziesz mial problemow.
    Co do mojej sprawy - koledzy tu sugerowali zeby sobie DO zrobic (w dosc
    niemily sposob sugerowali ale co tam) i tym sie legitymowac - owszem tak by
    bylo najprosciej ale dlaczego mam akceptowac lamanie prawa przez polkomtel
    s.a.?
    Dodam tylko dla uczciowosci - babka w punkcie bardzo sie starala cos
    wykombinowac by paszport przeszedl ale... - okazalo sie ze system polkomtela
    przyjmuje tylko nr DO i nic wiecej. Dziewczyna sie poddala i napisala mi
    pismo z opisem sytuacji ktore podlaczylem do skargi wyslanej Rzecznikowi
    Praw Obywatelskich. I na koniec dodala ze zyczy mi powodzenia - i to bez
    sarkazmu.

    Pozdrawiam
    Art_noise

  • 29. Data: 2009-05-13 20:57:29
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

> [...]
    > Nie wiem ale D.O. to od momętu jak go wyrobiłem noszę zawsze ze sobą a
    > paszport raz na kilka miesięcy jak gdzies emigruję.

    Dla zasady. Nie akceptuje DO jako pozostalosci komuny i trzymam go w
    szufladzie tak samo jak 100zl z warynskim.
    Co do napiecia to go nie bylo, nie zamierzam sie spierac z dziewczyna z
    punktu obslugi bo ona ma przykazane z gory co ma robic i tak ja uczyli na
    szkoleniu.
    Nie godze sie po prostu na lamanie prawa ze strony polkomtel s.a.

    Pozdrawiam
    Art_noise

  • 30. Data: 2009-05-13 20:59:13
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

    > A czy Polkomtel może określić w regulaminie, że dowodem tożsamości jest
    > tylko i wyłącznie DO?
    > GSM nie jest usługą powszechną i wydaje się, że może sobie na więcej
    > pozwolić.

    No wlasnie to jest ciekawe pytanie. Dotknales sedna. Sam tego nie wiem i
    dlatego wyslalem skarge do Rzecznika. Zobaczymy co odpowie.

    Pozdrawiam
    Art_noise