eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPo cholere te ciezarki. › Re: Po cholere te ciezarki.
  • X-Received: by 10.140.41.177 with SMTP id z46mr981651qgz.1.1462187963578; Mon, 02 May
    2016 04:19:23 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.41.177 with SMTP id z46mr981651qgz.1.1462187963578; Mon, 02 May
    2016 04:19:23 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!i5no1690769ige.0!news-ou
    t.google.com!a73ni25274qge.0!nntp.google.com!88no769582qga.1!postnews.google.co
    m!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 2 May 2016 04:19:23 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <3jj6xgckmw5$.13qyvflwh9vek$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=212.39.34.44;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 212.39.34.44
    References: <ng2j3a$h97$1$opajak@news.chmurka.net>
    <5724e84c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5724f85a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <572609ae$0$22821$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <e...@4...net>
    <b...@g...com>
    <1ldyw43go2i8d.1ine6rf8n1arh$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <3jj6xgckmw5$.13qyvflwh9vek$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Po cholere te ciezarki.
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 02 May 2016 11:19:23 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:36228
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:02:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 2 May 2016 03:25:53 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 11:13:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > >> http://coltmania.pl/silnik/roznice-w-polosiach-t1908
    .html
    > >> http://www.autofelicia.republika.pl/polosie.html
    > >>
    > >> I nie tylko polosiach - zobacz post 283
    > >> https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/371367-h-
    jak-wyciszy%C4%87-buczenie-z18xe/page-6
    > >
    > > No racja, jest takie cuś. Na skrętne drgania. Ale to bardzo sztywny
    > > kloc jest, jak coś tłumi to raczej na wysokiej częstotliwości. No i
    > > w rezonans jak wpadnie przy swojej częstotliwości własnej, to w
    > > kosmos nie odleci, najwyżej się poślizgnie o kawałek obrotu na tej
    > > oście i tyle (wtedy jest tłumienie, czyli to już nie ta klasa
    > > mechanizmu).
    >
    > To jest takze na drgania poprzeczne.

    Promieniowe? Przecież to się obraca, nie może tak sobie zmienić środka ciężkości, bo
    dopiero się zacznie taniec z niewyważeniem.

    > Nie ma tlumienia w sensie rozpraszania energii - ale sile zmniejszaja
    > amplitude przylozyc potrafi.

    Nie wiem jak to działa, ale potrafię sobie wyobrazić że to się może poślizgnąć,
    rozpraszając energię.

    >
    > > Ale właśnie mi się
    > > przypomniało że w trzycylindrowych silnikach musi być podobny
    > > wynalazek na wale, bo suwy cztery, a gary trzy, zawsze coś będzie
    > > nierówno. Tylko nie wiem gdzie konkretnie, miałem kiedyś Matiza ale
    > > nie rozbierałem.
    >
    > IMO - nie ma.

    Są sprężyny w tarczy sprzęgła. Nie twierdzę że (także) od tego, ale też, potrafię
    sobie wyobrazić.

    > Wykorbienia na wale co 120 stopni

    No właśnie nie są co 120 stopni.

    > - wiec zaplony sa
    > rownomiernie rozlozone. A to ze suwy 4 - bez znaczenia, w 4-ro
    > cylindrowym tez sa drgania i to nieuniknione.
    > Zrodel drgan w silniku tlokowym zreszta wiecej.
    > O ile pamietam, do dopiero rzedowy 6-cylindrowy lub widlasta 8-ka
    > ma male drgania - ale w V8 jest dyskusja czy lepszy wal "plaski" czy
    > "krzyzowy"
    >
    > Tlumic drgania takiego 3-cyl mozna i podobnymi tlumikami dynamicznymi
    > - ale tu mozesz miec racje - dobre przy jednej czestotliwosci, a mamy
    > rozne.

    No właśnie te toczydełka tak działają: fajnie (przy całej względności tego słowa) się
    tym jedzie 70MPh, a przy 80 odpadają blachy. Potem przy 90 juz nie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: