  • 1. Data: 2016-04-30 17:30:37
    Temat: Po cholere te ciezarki.
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Zmywarka Bosh. Naprawialem, bo inzyniery zrobily z jakiegos badziewnego
    plastiku... lozyska do pompy. Ale ja nie o tym. W dolnej czesci obudowy
    jest kawal zelastwa oblany jakims miekkim tworzywem. Nie spelnia on
    zadnej roli, poza zwiekszeniem wagi calej zmywarki.
    Inny przyklad: Volvo w srodkowej konsoli rowniez umiescilo ciezarek. Ma
    on ponoc zapobiegac jakims wibracjom. Przy okazji grzebania w tych
    okolicach ciezarek wyjalem i zapomnialem potem wsadzic. Zadnej roznicy
    nie widze.
    Ja rozumiem, ze w pralce kawal betonu wisi na obudowie bebna, ale w
    zmywarce? Czy ktos mi objasni te zagadke?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2016-04-30 19:15:55
    Temat: Re: Po cholere te ciezarki.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-30 o 17:30, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Nie spelnia on zadnej roli, poza zwiekszeniem wagi calej zmywarki.
    Jednak chodzi o wibracje.
    https://data.epo.org/gpi/EP1025794A1-Dishwasher-with
    -a-ballast-device.html

    Robert

  • 3. Data: 2016-04-30 20:13:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 kwietnia 2016 19:16:15 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Jednak chodzi o wibracje.
    > https://data.epo.org/gpi/EP1025794A1-Dishwasher-with
    -a-ballast-device.html

    To nie na wibracje, tylko dla stabilności w transporcie i normalnym uzytkowaniu, jak
    otwierasz drzwi i wysuwasz kosz.

    https://www.google.com.ar/patents/EP1025794A1?cl=en

  • 4. Data: 2016-04-30 20:24:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-04-16 o 20:13, Konrad Anikiel pisze:
    -a-ballast-device.html

    > To nie na wibracje, tylko dla stabilności w transporcie i normalnym uzytkowaniu,
    jak otwierasz drzwi i wysuwasz kosz.

    > https://www.google.com.ar/patents/EP1025794A1?cl=en

    Żeby odważnik tłumił drgania musi być połączony do tłumionej masy na
    połączeniu sprężynującym.

  • 5. Data: 2016-05-01 00:01:24
    Od: 4...@g...com

    Jak miales rozebrane to trzeba bylo wymontowac ciezarek i zobaczyc co sie bedzie
    dzialo. Doswiadczenie jest miara poznania Swiata.

  • 6. Data: 2016-05-01 11:33:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 kwietnia 2016 20:24:28 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    jak otwierasz drzwi i wysuwasz kosz.

    > Żeby odważnik tłumił drgania musi być połączony do tłumionej masy na
    > połączeniu sprężynującym.

    Nie musi.

  • 7. Data: 2016-05-01 12:18:15
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > https://www.google.com.ar/patents/EP1025794A1?cl=en

    Dzieki, nie sadzilem, ze odp. jest taka prosta. Co prawda u mnie by sie
    musiala z blatem i sciana wywalic, ale wolno stojaca moze by sie dalo.
    Ciezarek w samochodzie nadal tajemniczy. Mam nadzieje, ze nie jest z
    zubozonego U, jak w B747;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2016-05-01 14:32:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 12:18:31 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
> [...]
    > musiala z blatem i sciana wywalic, ale wolno stojaca moze by sie dalo.
    > Ciezarek w samochodzie nadal tajemniczy. Mam nadzieje, ze nie jest z

    A to musiałbyś wymontować, pojechać do Szwecji i pojeździć po ich drogach, gdzieś w
    okolicy Gotteborga. Może by się okazało że na odcinakch spowalniających przed rondami
    albo zjazdami z ekspresówki, tam gdzie są namalowane pasy w poprzek z twardej farby,
    ta konsola by zaczęła łomotać od rezonansu. Ale nie widziałem co to jest, nie
    wymądrzam się.

  • 9. Data: 2016-05-01 15:50:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-05-01 o 11:33, Konrad Anikiel pisze:

    jak otwierasz drzwi i wysuwasz kosz.

    > Nie musi.

    Są różne tłumiki drgań.

    Kolega pewnie miał na myśli taki oto tłumik dynamiczny:
    http://www.acs.psu.edu/drussell/Demos/absorber/dynab
    s-a.gif
    http://www.acs.psu.edu/drussell/Demos/absorber/Dynam
    icAbsorber.html

  • 10. Data: 2016-05-01 17:06:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 15:50:39 UTC+2 użytkownik WM napisał:

    uzytkowaniu, jak otwierasz drzwi i wysuwasz kosz.

    > Są różne tłumiki drgań.
    >
    > Kolega pewnie miał na myśli taki oto tłumik dynamiczny:
> [...]

    Znane, ale niezbyt przydatne w samochodzie. To jest dobre tylko w układzie o
    określonej i stałej częstotliwości wymuszenia.