eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPo cholere te ciezarki. › Re: Po cholere te ciezarki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.64.MISMATCH!peer04.f
    r7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!
    unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Po cholere te ciezarki.
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ng2j3a$h97$1$opajak@news.chmurka.net>
    <5724e84c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5724f85a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <572609ae$0$22821$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <e...@4...net>
    <b...@g...com>
    <1ldyw43go2i8d.1ine6rf8n1arh$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <3jj6xgckmw5$.13qyvflwh9vek$.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    Date: Mon, 2 May 2016 13:42:06 +0200
    Message-ID: <b52ih2o7kvxg$.1gbn6c0ljni9x$.dlg@40tude.net>
    Lines: 51
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1462189326 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22840 82.143.187.50:51434
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3324
    X-Received-Body-CRC: 677018879
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:36229
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 2 May 2016 04:19:23 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:02:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >>>> http://coltmania.pl/silnik/roznice-w-polosiach-t1908
    .html
    >>>
    >>> No racja, jest takie cuś. Na skrętne drgania. Ale to bardzo sztywny
    >>> kloc jest, jak coś tłumi to raczej na wysokiej częstotliwości. No i
    >>> w rezonans jak wpadnie przy swojej częstotliwości własnej, to w
    >>> kosmos nie odleci, najwyżej się poślizgnie o kawałek obrotu na tej
    >>> oście i tyle (wtedy jest tłumienie, czyli to już nie ta klasa
    >>> mechanizmu).
    >>
    >> To jest takze na drgania poprzeczne.
    >
    > Promieniowe? Przecież to się obraca, nie może tak sobie zmienić środka ciężkości,
    bo dopiero się zacznie taniec z niewyważeniem.

    Zacznie, albo skonczy - pamietasz jeszcze temat "wywazenie elatycznego
    walu" i "predkosc/omega krytyczna" ?

    >> Nie ma tlumienia w sensie rozpraszania energii - ale sile zmniejszaja
    >> amplitude przylozyc potrafi.
    > Nie wiem jak to działa, ale potrafię sobie wyobrazić że to się może
    > poślizgnąć, rozpraszając energię.

    Mogloby, ale nie o to chodzi. Pracuje na drgania promieniowe.
    A zasade podal poprzednik.

    Jest jeszcze wersja bez gumy/sprezyny, kulki w rowku na obwodzie - to
    to nie wiem jak dziala, ale widac dziala, skoro stosuja.

    >>> Ale właśnie mi się
    >>> przypomniało że w trzycylindrowych silnikach musi być podobny
    >>> wynalazek na wale, bo suwy cztery, a gary trzy, zawsze coś będzie
    >>> nierówno. Tylko nie wiem gdzie konkretnie, miałem kiedyś Matiza ale
    >>> nie rozbierałem.
    >>
    >> IMO - nie ma.
    >
    > Są sprężyny w tarczy sprzęgła.

    Sa, ale w przy wiekszej ilosci cylindrow tez sa.
    Maluch mial zaplon co obrot i

    >> Wykorbienia na wale co 120 stopni
    > No właśnie nie są co 120 stopni.

    Mysle ze sa, ale nie rozbieralem.

    Niesymetrie mozna zobaczyc w samochodach np na wentylatorze chlodnicy
    - tam lopaty nie sa rowno rozstawione.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: