eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPo cholere te ciezarki. › Re: Po cholere te ciezarki.
  • X-Received: by 10.140.19.136 with SMTP id 8mr982277qgh.13.1462190694597; Mon, 02 May
    2016 05:04:54 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.19.136 with SMTP id 8mr982277qgh.13.1462190694597; Mon, 02 May
    2016 05:04:54 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!88no780011qga.1!news-out
    .google.com!c13ni22733qge.1!nntp.google.com!88no780006qga.1!postnews.google.com
    !glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 2 May 2016 05:04:54 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <b52ih2o7kvxg$.1gbn6c0ljni9x$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=212.39.34.44;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 212.39.34.44
    References: <ng2j3a$h97$1$opajak@news.chmurka.net>
    <5724e84c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5724f85a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <572609ae$0$22821$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <e...@4...net>
    <b...@g...com>
    <1ldyw43go2i8d.1ine6rf8n1arh$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <3jj6xgckmw5$.13qyvflwh9vek$.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <b52ih2o7kvxg$.1gbn6c0ljni9x$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Po cholere te ciezarki.
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 02 May 2016 12:04:54 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:36230
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:42:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 2 May 2016 04:19:23 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:02:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > >>>> http://coltmania.pl/silnik/roznice-w-polosiach-t1908
    .html
    > >>>
    > >>> No racja, jest takie cuś. Na skrętne drgania. Ale to bardzo sztywny
    > >>> kloc jest, jak coś tłumi to raczej na wysokiej częstotliwości. No i
    > >>> w rezonans jak wpadnie przy swojej częstotliwości własnej, to w
    > >>> kosmos nie odleci, najwyżej się poślizgnie o kawałek obrotu na tej
    > >>> oście i tyle (wtedy jest tłumienie, czyli to już nie ta klasa
    > >>> mechanizmu).
    > >>
    > >> To jest takze na drgania poprzeczne.
    > >
    > > Promieniowe? Przecież to się obraca, nie może tak sobie zmienić środka ciężkości,
    bo dopiero się zacznie taniec z niewyważeniem.
    >
    > Zacznie, albo skonczy - pamietasz jeszcze temat "wywazenie elatycznego
    > walu" i "predkosc/omega krytyczna" ?

    Owszem, może i to ma jakiś sens, bo obroty koła aż tak się nie zmieniają jak obroty
    silnika, nie ma harmonicznych itd.

    >
    > >> Nie ma tlumienia w sensie rozpraszania energii - ale sile zmniejszaja
    > >> amplitude przylozyc potrafi.
    > > Nie wiem jak to działa, ale potrafię sobie wyobrazić że to się może
    > > poślizgnąć, rozpraszając energię.
    >
    > Mogloby, ale nie o to chodzi. Pracuje na drgania promieniowe.
    > A zasade podal poprzednik.
    >
    > Jest jeszcze wersja bez gumy/sprezyny, kulki w rowku na obwodzie - to
    > to nie wiem jak dziala, ale widac dziala, skoro stosuja.

    No, to już tak samo jak guma. Zamiast sprężystości gumy jest bezwładność kulek i
    kołowy ruch, im szybciej kulka poleci w prawo, tym szybciej wróci potem w lewo.

    >
    > >>> Ale właśnie mi się
    > >>> przypomniało że w trzycylindrowych silnikach musi być podobny
    > >>> wynalazek na wale, bo suwy cztery, a gary trzy, zawsze coś będzie
    > >>> nierówno. Tylko nie wiem gdzie konkretnie, miałem kiedyś Matiza ale
    > >>> nie rozbierałem.
    > >>
    > >> IMO - nie ma.
    > >
    > > Są sprężyny w tarczy sprzęgła.
    >
    > Sa, ale w przy wiekszej ilosci cylindrow tez sa.
    > Maluch mial zaplon co obrot i
    >
    > >> Wykorbienia na wale co 120 stopni
    > > No właśnie nie są co 120 stopni.
    >
    > Mysle ze sa, ale nie rozbieralem.

    Nie pamiętam dokładnie liczb, ale to jest jakoś stopień i trochę na plusie w jednym,
    a w drugim jakiś ułamek stopnia na minusie. Nie ma dokładnie 120 stopni.

    >
    > Niesymetrie mozna zobaczyc w samochodach np na wentylatorze chlodnicy
    > - tam lopaty nie sa rowno rozstawione.

    To chyba żeby chłodnica nie wpadała w rezonans.

    W ogóle, w dzisiejszych czasach takie wibracje, rezonanse to się przewiduje bardzo
    łatwo, a kiedyś, kiedy nie było takich narzędzi symulacyjnych, były szybkie akcje
    dokładania ciężarka tu czy tam i eksperymentalne dobieranie jego masy. W starych
    samolotach Boeinga to było normalne że wsuwana zasłonka w oknie brzęczała. Dzisiaj to
    się nie zdarza, cały model samolotu siedzi w komputerze i wszystkie mody drgań są
    znane, ale dzisiaj mój telefon ma pewnie więcej mocy obliczeniowej niż superkomputery
    z czasów kiedy projektowali 747.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: