  • 21. Data: 2009-01-14 01:41:26
    Temat: Re: Po co są te głupie filtry AA?
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    no efekt ciekawy, nie powiem

    ale to jedno zdjecie, jak bedzie przy normalnym uzytkowaniu? ;)

    takie przeróbki mi się kojażą z tuninkiem ;) gdyby to było takie banalne to
    takiego nikona by wykosiło kilku domorosłych optyków ;)))

    nie powiem, zastanawiające, ale jestem ciekawy efektu w różnych warunkach
    oświetleniowych, scenach itepe

    --

    Sebastian

  • 23. Data: 2009-01-14 01:43:42
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 00:19:30 +0000 (UTC), l...@l...localdomain
    napisał(a):

    > Lustrzankowy AF, oddzielony od tego filtra lustrem i migawką, potrzebuje
    > tego filtra? Jak?

    Czujnik AF w studni nie potrzebuje filtra, ale jest wyregulowany dla
    zestawu optycznego, w którego skład wchodzi płytka równoległościenna przed
    matrycą. Nie chce mi się zastanawiać, czy ostry obraz bez tego filtra
    wypada przed czy za matrycą, jednak różnica jest.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 24. Data: 2009-01-14 05:31:25
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Radio Erewan wrote:
    > Nie chce mi się zastanawiać, czy ostry obraz bez tego
    > filtra wypada przed czy za matrycą, jednak różnica jest.

    Przed, zdaje sie. :) W dodatku roznica grubosci wzgledem oryginalnego
    filtra wymusi rekalibracje nie tylko AF, ale byc moze niezaleznie matowki.

    k,

  • 25. Data: 2009-01-14 06:04:55
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> :

    > Twierdzenie Shannona i takie tam. Żeby nie aliasowało, to rozdzielczość
    > matrycy musi być co najmniej dwa razy większa od rozdzielczości
    > obiektywu.
    > Jak łatwo wywnioskować, zamiast zwiększać rozdzielczość matrycy czy dawać
    > filtr AA można równie dobrze użyć mydlatego obiektywu ;)
    >
    > Na filmie generalnie nie masz tego problemu, bo:
    > 1) Emulsje mają 150-350lpmm (z tego co kojarzę), dużo więcej niż szkło.
    > 2) Ziarno jest na tyle nieregularne, że pewnie jakby wyskoczyło coś,
    > to i tak ciężko by było to zauważyć.

    aleś się zagalopował -- dziecko ery cyfrowej :)
    dla żelatyny (pozbawionej regularnej struktury), to oczywiste

    Bayer bajerem -- bez AA może wyskoczyć kolorowa morka,
    ale i na Foveonie też można niespodzianki trafić --
    interferencje/zdudnienia na lumie...

    --
    pzdr.
    JR

  • 26. Data: 2009-01-14 06:55:50
    Od: Marx <M...@n...com>

    No to czekamy na aparat z autobracketingiem filtra AA.
    Bedzie to wyboru: zwykle zdjecie, lub ostrzejsze z ewentualną morą.
    Marx

  • 27. Data: 2009-01-14 07:16:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Co w ogóle daje ten filtr? Chroni przed jakimiś artefaktami, czy co?
    > Przecież tu jest tyle detali, co w FF.

    Świat nie dorósł do braku filtra.
    Podobnie jak do body bez jpg i programów tematycznych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 28. Data: 2009-01-14 08:02:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A weź.
    > Kolejny od rzeczy niewykonalnych :]
    > Chcesz RĘCZNIE usuwać morę wszedzie tam gdzie wystąpi?
    > Bo automatycznie z definicji się nie da - obrazy zawierające elementy
    > zarówno o mniejszej (niż piksele na matrycy) gęstości szczegółów
    > ("częstotliwości przestrzennej") jak i większej są *nierozróżnialne*.

    przesadzasz... miałem aparat bez AA i mora mnie nie zabiła...

  • 29. Data: 2009-01-14 08:25:15
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.stronie>

    > Można tanio sprawdzić. 6Mpx lustrzanki tanie są. :)

    Mam 300D w rezerwie, chce mi ktos wymontowac filtr? ;-)

    Waldek

    --

    www.waldek.sewera.pl

  • 30. Data: 2009-01-14 18:13:25
    Od: j...@a...at

    On 13 Jan., 21:59, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Gość usunął filtr z S5, to jest crop ze zdjęcia 10Mpix:
    >
    > http://www.bloomoose.de/images/RPP_portrait.jpg
    >
    > Co w ogóle daje ten filtr? Chroni przed jakimiś artefaktami, czy co?
    > Przecież tu jest tyle detali, co w FF.
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    leica nie ma w swoich leicach i mimo niezbyt pojemnych matryc
    rozdzielczosc obrazu jest zajebista - stare obiektywy wyrabiaja jak za
    dawnych dobrych analogowych czasow.