  • 41. Data: 2016-10-23 10:41:15
    Temat: Re: Poczta głosowa
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k...@1...0.0.1
    *Budzik* napisał(-a):

    > Ale czy według prawa ta zgoda rzeczywiście nie jest domniemana?

    Nie wiem czy jest, ale na mój rozum gdyby była, to by nie informowali o
    tym, nie pytali o zgodę na nagrywanie i nie kończyli rozmowy w przypadku
    jej braku.

    > Jaki przepis zabrania nagrywania infolinii?

    Pytasz o nagrywanie przeze mnie?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 42. Data: 2016-10-23 14:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Big Jack a...@b...zz ...

    > Nie wiem czy jest, ale na mój rozum gdyby była, to by nie informowali
    > o tym, nie pytali o zgodę na nagrywanie i nie kończyli rozmowy w
    > przypadku jej braku.

    Moim zdaniem to nadinterpretacja.
    Zwroc uwage, ile z punktu widzenia konrporacji, brak nagrania powoduje
    komplikacji - brak mozliwości weryfikacji ewentualnego konfliktu, brak
    mozliwosci oceny pracownika etc.

    > Pytasz o nagrywanie przeze mnie?

    Pytam oczywiście od strony firmy.
    Ale czy to nie to samo?

  • 43. Data: 2016-10-23 19:38:09
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k...@1...0.0.1
    *Budzik* napisał(-a):

    > Moim zdaniem to nadinterpretacja.
    > Zwroc uwage, ile z punktu widzenia konrporacji, brak nagrania powoduje
    > komplikacji - brak mozliwości weryfikacji ewentualnego konfliktu, brak
    > mozliwosci oceny pracownika etc.

    Ok, dla rozważań przyjmijmy, że ta zgoda istnieje. Na wała informują o
    nagrywaniu, a przy braku zgody ucinają rozmowę? Przecież mogą nagrywać,
    anyway.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 44. Data: 2016-10-23 19:39:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik Big Jack a...@b...zz ...

    > Ale czy według prawa ta zgoda rzeczywiście nie jest domniemana?
    > Jaki przepis zabrania nagrywania infolinii?

    <http://maszprawo.org.pl/2015/02/czy-mozna-nagrywac-
    rozmowy-bez-zgody-rozmowcy/>

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 45. Data: 2016-10-23 20:59:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Big Jack napisał:

    > Ok, dla rozważań przyjmijmy, że ta zgoda istnieje. Na wała informują o
    > nagrywaniu, a przy braku zgody ucinają rozmowę? Przecież mogą nagrywać,
    > anyway.

    Nagrywać można *swoje własne* rozmowy. Gdy o osobę fizyczną chodzi, to
    nie ma problemu kto jest kto. Ale osoby prawne mają cechy schizofrenika
    -- jeden może gadać, drugi nagrywać, trzeci słuchać. Tu już trzeba pytać.

    Ciekawe, że standardowa formułka ostrzegawcza brzmi często "z uwagi na
    podnoszenie jakości obsługi informujemy, że rozmowy mogą być nagrywane;
    jeśli państwo nie wyrażają na to zgody, prosimy o przerwanie połączenia".
    Właśnie, *mogą być* -- czyli już nie tylko z mocy prawa, ale też z woli
    przedsiębiorcy, ja też *mogę* nagrywać to, co wygadują zatrudnieni przez
    niego ludzie. No naprawdę potrafi wydatnie podnieść jakość obsługi!

    Zresztą dopiero co miałem taki przypadek. Gdy poprosiłem o udostępnienie
    nagrania rozmowy, która była aneksem do umowy (dotyczącej usług
    telekomunikacyjnych), to się dowiedaiłem, że "nagranie gdzieś zaginęło".
    Wystarczyło powiedzić, że na moim dysku długo tego szukać nie trzeba,
    a ponadto niszczenie (a nawet gubienie) dokumentów może podlegać karze
    -- i już w trymiga się odnalazło.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2016-10-23 23:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Big Jack a...@b...zz ...

    > Ok, dla rozważań przyjmijmy, że ta zgoda istnieje. Na wała informują o
    > nagrywaniu, a przy braku zgody ucinają rozmowę? Przecież mogą
    > nagrywać, anyway.

    Mysle, ze moze byc kilka powodów:
    - kultura organizacyjna organizacji
    - wiedza lub przekonanie, ze klient swiadomy nagrywania bedzie odrobine
    grzeczniejszy
    - dupochron decydenta ktory nie był pewien stanu prawnego
    - i wreszcie: skoro klientci mogliby zakładac tak jak padło w naszej
    dyskusji ze bez informacji nagrywac nie mozna to jakby zareagowal jak
    okazałoby sie, ze sie nagrywa? To juz lepiej dla swietego spokoju od razu
    go poinformowac.

  • 47. Data: 2016-10-24 04:44:59
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k...@1...0.0.1
    *Budzik* napisał(-a):

> [...]
    > dyskusji ze bez informacji nagrywac nie mozna to jakby zareagowal jak
    > okazałoby sie, ze sie nagrywa? To juz lepiej dla swietego spokoju od

    Przy założonej istniejącej zgodzie na nagrywanie żaden z ww. powodów nie
    kwalifikuje się do zakończenia rozmowy gdy interlokutor na to nie wyraża
    zgody.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675