  • Data: 2010-07-25 08:59:54
    Temat: Re: Podł?czenie maszyny 15kW
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 25 Jul 2010 08:33:01 +0200, Kit wrote:

    >Zrozumiałem, że normy wymagają doprowadzenie do puszki przyłączeniowej
    >silnika kabla z przewodem neutralnym, ale to chodzi o szafę sterowniczą?

    Raczej PE. Silnik metalowy, to trzeba pod PE podlaczyc, i zapewne
    norma tego wymaga.

    A neutralny to jak ci wygodniej. Silnik czesto jest w maszynie
    jakiejs, albo ma pewne elementy "na sobie".

    >Z punktu widzenia ekspoloatacji i bezpieczeństwa wydaje mi się, że
    >lepiej jest zastosować trafo 400V/230V i mieć dodatkowo separacje
    >galwaniczną obwodu sterowniczego.

    Tak czy inaczej - "gniazdko mocy" czy jak kto woli "trojfazowe" ma
    teraz piec stykow.

    Z ciekawosci to zajrzalem do katalogu telefoniki, pierwsza pozycja w
    rozdziale - kable w oslonie gumowej do silnikow glebinowych - sa tylko
    3 i 4 zylowe. A dalej wersje 5 zylowe tez sa dostepne.

    J.