    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Date: Tue, 15 Aug 2017 16:36:13 +0200

    "knrdz" omuj9b$pci$...@n...news.atman.pl

    > Na pewno nie sam Windows - na komputerze z którego nadaję
    > mam 64-bitowy W10 na partycji o wielkości 32GB i ok. 12GB
    > wolnego miejsca. Też się uaktualnia.

    Wywalam to, co mogę poza systemową.
    Obecnie systemowa ma 58 GB z czego zajętych jest 47 GB -- stale
    coś uaktualnia się. Po tygodniu tymczasowe pliki znikną, ale na
    20 GB nie zmieszczę się. Mogę ręcznie odchudzać -- ale za 5 lat
    okaże się, że czegoś mi potrzeba z tego, co wywaliłem...

    > Nie "i" - w miejsce tego wxp wgrałem pod koniec programu
    > Windows Insider w10, żeby zobaczyć jak sobie poradzi na
    > Atomie i 1.5GB RAM. Działało w miarę OK, ale wróciłem do
    > XP, do tego do czego ten komputer służy, jest i będzie
    > wystarczający.

    1.5 GB to dobre dla WXP, ale dla mnie 2 GB do WXP to mało.
    Chcę wstawić tam 4 GB.

    Inna sprawa, że atomowy (N450) netbook ma 1 GB, W7S,
    VBoxa z WXP i pod tym WXP śmigał aż miło ;) CS5. ;)

    Na 5 minut wszystko można.
    Obrabiałem tym PSem fotki (; bezproblemowo. ;)
    Jednak po jakimś czasie odinstalowałem, ale
    może dlatego tylko, że był za mały ekran. ;)

    > Wszystko jest mniejsze, wiec delikatniejsze, do tego
    > to co w dysku 3.5" zmieści się na 1 talerzu na 2.5"
    > wymaga co najmniej dwóch, więc 2 razy więcej
    > mechanicznych elementów które przy wstrząsach
    > mogą się uszkodzić.

    Mniejsze, więc lżejsze, więc mniej energii potrzeba do wyhamowania.
    Łatwiej uszkodzić zwykłą szpilkę zrzuconą ze stołu czy kilogramowy
    jej odpowiednik? Owszem -- kształt też jest ważny. Można wydrążyć
    w kilogramowej szpilce otwór. ;) Można dać ożebrowania itd...

    Nie chcę zabierać głosu [aby nie wprowadzać wibracji?] i jeśli
    twierdzisz, że Twój tak zawiesza się -- to pewnie tak jest.

    Teraz zamraża się -- po uaktualnia.
    I zawiesza się, ale VBox na tym
    Acerze -- po ostatniej aktualizacji do 5.1.26.
    Muszę uważać? -- Toż właśnie teraz z tego VBoxa korzystam. ;)

    > To nie jest mit, mój netbook to właśnie ten Acer i zawieszał
    > się nawet przy dźwięku "tradycyjnego" dzwonka Skype (przy dużej
    > głośności ustawionej na wewnętrznych głośnikach, na słuchawkach
    > czy zewnętrznych nigdy). Nie sądzę żeby jakikolwiek dysk 3,5" był
    > aż tak wrażliwy na drgania.

    Mój nie zawiesza się. **CHYBA** raz zawiesił się, ale już nie pamiętam,
    czy naprawdę tak było, czy tylko mi wydaje się... FS zawieszał się, gdy
    oglądałem filmy -- gdy był zawalony kesz przeglądarki. Czyszczenie tych
    keszy dawało dobre efekty.

    FS zawieszał się też w wyniku przegrzania -- dlatego często (parę razy
    w tygodniu) go odkurzałem.

    Parę razy problemy stworzyła grafika.

    Ogólnie FS był problematyczny, ale dla mnie nadal był bardzo dobry
    do tego stopnia, że chcę go naprawić.

    Acer nie zawiesza się -- a filmy oglądam.
    Głośniki nieźle dają -- FS jest bardzo cichy.