  • 41. Data: 2017-07-17 21:58:20
    Temat: Re: Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Tu jest filmik jak naprawiałem ten mechanizm w Passacie B4
    > ale taki sam jest w B5 i B5.5
    >

    > https://www.youtube.com/watch?v=xvMuV7zBJUE
    > https://www.youtube.com/watch?v=hC-w1DD5CqU

    No piękne filmiki! Dzięki :-)

    Czy stosujesz specjalną germańską wazelinę przy składaniu tych zacisków czy
    tylko płyn hamulcowy używasz do smarowania?

  • 42. Data: 2017-07-17 23:15:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > No piękne filmiki! Dzięki :-)
    >
    > Czy stosujesz specjalną germańską wazelinę przy składaniu tych
    > zacisków czy tylko płyn hamulcowy używasz do smarowania?

    Oczywiście, tę z obrazka i nawet chleb smaruję nią :)

    > Ja tego po prostu nie rozebrałem bo nie mam takich szczypiec aby
    > sięgną do tych c-klipsów głęboko.

    Nigdy tego nie rozbieraj, opanuj pokusę chyba że tył przecieka pod
    dzwignią. Trzeba mieć doświadczenie i kupę części. Zestaw naprawczy
    może mieć niektóre cześci pasujące a niektóre nie. Początkujący zwykle
    kończą kupnem zacisku bo stary ciagle przecieka po naprawie.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 43. Data: 2017-07-17 23:20:42
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Oczywiście, tę z obrazka i nawet chleb smaruję nią :)

    Wazeliniarz! :-P

> [...]
    > może mieć niektóre cześci pasujące a niektóre nie. Początkujący zwykle
    > kończą kupnem zacisku bo stary ciagle przecieka po naprawie.

    Trzymam kciuki aby wszystko było dobrze ;-) Dzięki!

  • 44. Data: 2017-07-17 23:43:18
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-07-17 o 21:50, Pszemol pisze:
> [...]
    lcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&u
    tm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

    > No to się nauczyliśmy czegoś nowego!
    > Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!

    Może nie tyle VW zrobił, ale zamówił sprytne rozwiązanie w Boschu (który
    robi układy hamulcowe do dużej ilości marek). Ja w Stilo mam chyba też
    zaciski Boscha, ale tłoczki wkręca się raz lewo, raz prawo.

    yabba

  • 45. Data: 2017-07-17 23:53:59
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    yabba <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > robi układy hamulcowe do dużej ilości marek). Ja w Stilo mam chyba też
    > zaciski Boscha, ale tłoczki wkręca się raz lewo, raz prawo.

    A marka LUCAS jest własnością Boscha?

    Czy to była figura retoryczna ? :-)

  • 46. Data: 2017-07-18 01:10:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 17 Jul 2017 19:09:01 +0200, yabba napisał(a):

> [...]
    >

    > Myślałem, że we wszystkich samochodach z ręcznym tarczowym są dwa różne
    > gwinty. Jak widać VW ma inny patent na to.

    No nie w każdym, bo np. w Hondzie sprawdziłem i oba prawe.
    Ale trochę tych aut już rozbiłem i w jakimś na pewno używałem lewej
    końcówki, to gdzieś tak jest że są różne.
    Internet na szybko mówi o jakiś Citroenach i Mondeo III.

  • 47. Data: 2017-07-18 01:13:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    1991-1995/51205d1164865633-164-euro-threadlockers-fl
    uids-grease-info-picture-4.jpg

    > Śliczna pasta!
    > Czy Niemcy nie nauczyli się pipsać na tubach
    > w kilku językach oprócz szkopskiego? :-)
    > ---
    > A ile Ty znasz języków ?

    Ja znam dwa, płynnie: jeden rodzinny a drugi uniwersalny dziś, światowy
    język: angielski.
    ---
    Światowy język http://niusy.pl/@jezykowo.pase.pl/9y9 :-)

  • 48. Data: 2017-07-18 02:59:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    re <r...@r...invalid> wrote:

> [...]
    uids-grease-info-picture-4.jpg

    > Ja znam dwa, płynnie: jeden rodzinny a drugi uniwersalny dziś, światowy

    A co Ty pokazałeś?

    Nie liczą się puste obszary na mapie tylko to, gdzie się angielskiego
    używa.

    I czemu tam nie ma na mapie Indii, gdzie po angielsku się dzieci w szkole
    uczą wszystkich przedmiotów?

    Dawno temu językiem światłych ludzi, ludzi wykształconych oraz językiem
    nauki w którym publikowano prace naukowe (de facto językiem
    międzynarodowym) była łacina. Potem się to zmieniło... Przed II wojną
    światową takim językiem był niemiecki a teraz jest bezdyskusyjnie język
    angielski.

    Być może zmieni się to jeszcze raz lub pare razy i za 50 lat jezykiem
    uniwersalnym (światowym) będzie chinski (nie sądzę, bo Chinczyki jak chcą
    zrobić sukces to uczą się angielskiego). Ale na razie takim językiem jest i
    długo będzie angielski.

    Oprócz nauki masz też rozrywkę: filmy, muzyka. Potem masz turystykę:
    gdziekolwiek pojedziesz to masz na lotniskach w hotelach, wypożyczalniach
    napisy dodatkowo po angielsku, zwłaszcza jak lokalsi używają innego
    alfabetu.

    Warto też wspomnieć Internet - po angielsku masz największe zasoby, bez
    tego języka jesteś w internecie zwiędła dętka.

    To jest de facto język uniwersalny.

  • 49. Data: 2017-07-18 10:10:40
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-07-17 o 23:53, Pszemol pisze:
    lcowych-18-elem-i6842484811.html?utm_source=google&u
    tm_medium=cpc&ev_campaign=plasma-geko

    > A marka LUCAS jest własnością Boscha?
    >
    > Czy to była figura retoryczna ? :-)

    Figura retoryczna.

    yabba

  • 50. Data: 2017-07-18 18:34:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 17 Jul 2017 19:50:38 -0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > Że VW Szkopy zrobiły coś cwańszego, cwele jedne!

    Przygadał kocioł garnkowi :)

    --
    Marek