  • Data: 2017-03-24 17:30:48
    Temat: Re: Polski producent PLC
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-24 o 15:22, Mario pisze:

    > Nie da się zrobić samemu dostępu przez OVPN?

    Da się, ale co będziesz podglądał?
    Masz tylko dostęp do modbus. Pozostaje zatem Scada lub HMI. Najtańsze
    HMI to koszt przynajmniej ok. 600zł (np. Kinco) i to jeszcze bez
    webserwera. Za HMI z webserwerem to już trzeba wydać ze 2-3 tys. Darmowe
    programy Scada są dość mocno ograniczone i bardzo często mają namiastki
    webserwerów, poza tym niewielu producentów udostępnia wersje darmowe, a
    ceny wersji użytecznych zaczynają się ok. 2 tys. zł. Ponadto bardzo
    często mają ukryte koszty w formie dodatkowo płatnych modułów
    protokołów, które już trzeba zakupić.
    Natomiast El-Piast ma wbudowany w moduł internetowy webserwer. Jak masz
    IP zewnętrzne czy VPN to masz dostęp do sterownika zwykłą przeglądarką.