    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomiar natężenia prądu - uszkodzony multimetr
    Date: Wed, 3 Apr 2019 18:00:21 +0200

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-04-03 13:21, J.F. pisze:

    >Zasilacz ma dodatkowy, wyprowadzony na obudowę wkręcany bezpiecznik -
    >sprawdziłem go i jest tam wstawiony 400 mA. Bo to przerobiony z
    >zasilacza komputerowego prostownik-nabijacz akumulatorów.

    Po wyjsciowej stronie bezpiecznik ?
    Bo chyba nie plynelo 3.5A przez 400mA bezpiecznik.

    No chyba, ze miernik juz sie zdazyl uszkodzic i glupoty pokazywal.

    >>> bzdury. Gdy chciałem zmierzyć napięcie w gniazdku 230V i

    >Procek zgłupiał po walnięciu prądem. Teraz dopiero przeczytałem
    >instrukcję i jest tam napisane, że maksymalny pomiar prądu o
    >natężeniu do 10A powinien trwać nie dłużej, niż 10 sekund a kolejny
    >taki pomiar można wykonywać nie wcześniej, niż po przynajmniej 15
    >minutach od poprzedniego pomiaru. Więc mea culpa. I moja strata.

    Ale 10A to nie 3.5A.
    I procek sie w 10 sekund nie przepala, tylko opornik pomiarowy
    przegrzewa.

    > Dobrze, że nauczka nie była kosztowna. Spalić miernik za 20 zł to
    > coś innego, jak uwalić taki za 200 zł.

    Te miewaja zabezpieczenia ... aczkowiek na tym zakresie niekoniecznie.

    J.