  • Data: 2017-03-16 21:19:05
    Temat: Re: Pomiar wilgotności papieru metodą wagową
    Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Przeczytałem Wasze odpowiedzi i przeprowadziłem kilka prób.
    Wagi niestety nie zmieściłem do eksykatora ale zważyłem papier prosto z pieca: był
    lżejszy od tego po ostudzaniu w eksykatorze o około 0,5%, przy czym bardzo szybko
    traci on swoją temperaturę, do 30*C schodzi w około 9 sekund. W tym czasie też szybo
    nabiera wagi, więc wygląda na to, że faktycznie w grę wchodzi termodynamika. Z
    drugiej strony w te 9 sekund to akurat wyjmuję te listki i zdążę jeszcze zamknąć
    wieko eksykatora; więc i tak głównie schładza się w otoczeniu wilgoci...Sens w
    metodzie jest ale rzeczywistość trochę ją neguje.
    Dzięki za podpowiedzi!