    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Pomysł na CR2032
    Date: Tue, 29 Nov 2016 15:06:28 +0100

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Bateria robi za zasilanie awaryjne, chodzi nie tylko o sprawdzenie ile
    > prądu w danym momencie potrzeba, ale też parę testów przydałoby się
    > wykonać. I chodzi o mały tester, który poda napięcie w jakimś momencie,
    > potem na jakiś czas je zdejmie itd. Może to robić człowiek, ale chodzi
    > o to, żeby nie musiał.

    Jak się ma ową sondę włączoną w szerg, to można jej użyć tak do pomiaru
    prądu, jak i do kluczowania zasilania.

    > Przy wkładaniu baterii styki podstawki mają kontakt również z krawędzią
    > baterii - w tym przypadku będzie to krawędź laminatu po frezowaniu.

    Chyba się nie rozumiemy. Ja miałem na myśli kawałek laminatu, który wsuwa
    się pod sprężystą blaszkę, która przytrzymuje bateryjkę od góry. Teraz
    dopiero uzmysłowiłem sobie, że widziałem dwa rodzaje gniazd. W jednym ta
    blaszka jest jednocześnie elektrodą, w drugim jest boczny styk (dodatni).
    Tylko ten pierwszy rodzaj jest kompatybilny z laminatem.

    > Pastylka ma jednak ładnie wyoblone krawędzie.

    I można ją przerobić na fantom ogniwa. To jest ta druga strategia.

    --
    Jarek