  • 51. Data: 2019-06-18 16:38:43
    Temat: Re: Porównywanie liczb, double float
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.comp.programming Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Takich jest bardzo wielu, ale zupełnie nie rozumiem problemu: nie
    > zatrudniasz gościa i po sprawie. Kilka minut zajmuje wysłanie mu zadań
    > do rozwiązania w domu i otrzymanie odpowiedzi "przykro mi, nie dałem rady".

    No... nie. Otrzymasz odpowiedź, ale napisaną przez kogoś innego.

  • 52. Data: 2019-06-18 16:52:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mateusz Viste wrote:
    [...]

    >Właśnie twierdzę, że zalicza, przynajmniej to w mojej okolicy.
    >I to nie takiej najbliższej, ostatnio kolega z firmy konkurencyjnej
    >mi doniósł o poleceniu obliczenia ciągłej transformaty Fouriera
    >jakiejś prostej funkcji podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Ręcznie.
    >Bo jeśli człowiek nie potrafi ułożyć i rozwiązać prostej całki, to
    >w dziale DSP naprawdę nie będzie jak z nim się dogadać. O ile wiem,
    >kandydat pracę dostał i dyplom dobrej politechniki mu w tego nie
    >utrudnił.

    Mysmy tam na politechnice wiele transformat liczyli bez calek :-)

    Aczkolwiek ... kiedys chcialem cos program DSP ala modem napisac ...
    nie jest to takie proste.
    Nawet prosta modulacja FM czy DPSK staje klopotliwa, gdy mamy pol
    okresu do dyspozycji i jeszcze trzeba synchronizacje zlapac ...

    >To, czego samouk nie miał ani wtedy, ani dzisiaj, jest oddział
    >zaporowy
    >NKWD z kałachami wymierzonymi w plecy. Dopiero w takich warunkach
    >uczysz
    >się przekraczać swoje ograniczenia, bo to jest nieuchronne. A
    >hobbysta
    >przy pierwszym WTF?! odkłada książeczkę na półkę, z bluzgiem pod
    >nosem.
    >I dokładnie po to są studia. Chcesz jechać na olimpiadę, to machasz
    >ciężarkami po 150kg i wyjesz, nie chcesz, to biegać wokół trzepaka
> [...]

    A Olimpiada w/g de Coubertena to mialy byc zawody dla
    amatorow-gentelmanow :-)

    To chyba kiepskie studia byly, albo absolwent wybral inne przedmioty
    niz "sieci" czy "bazy danych".

    J.

  • 53. Data: 2019-06-18 17:20:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 18 Jun 2019 15:45:24 +0200, Piotr Wyderski wrote:
    > Mam na myśli zafakturowanie połowy świata w jedną noc albo obliczenie
    > zysku dzierżawy terenu na 250 lat do przodu, bo są firmy mające takie
    > kontrakty. Olbrzymie dane do przetworzenia w krótkim czasie.

    No to w sumie robimy podobne rzeczy. Ty liczysz masowe faktury, a ja
    kontroluję masowy ruch sieciowy.

    > A ja o tym, że sporo czasu pracy polega na czytaniu różnego rodzaju
    > projektów ustaw o raportowaniu finansowym i pochodnych opracowań
    > analitycznych.

    Brzmi... Niezwykle nudno :)
    I te wszystkie projekty ustaw czytają i analizują programiści?

    > Rzeczami, o których piszesz NIKT się nie zajmuje,
    > bo to już zostało dawno zrobione, w tym przez nich samych.

    Najwyraźniej nie do końca znasz ten rynek - otóż cały internet opiera się
    na mocno kulawym protokole który został stworzony przez brodate dziadki
    30 lat temu. Z protokołem tym póki co trzeba żyć, ale można go wspomagać
    na różne sposoby - aby było taniej, szybciej, pewniej. I to właśnie robię.
    Przy czym w żaden sposób nie krytykuję tych brodatych dziadków sprzed 30
    lat - po prostu nie wiedzieli wówczas jak się sprawy potoczą i nie
    przewidzieli że cokolwiek wyjdzie z tego całego "internetu".

    > Istotna jest biznesowa wartość dodana, a nie tysiąc pierwszy sposób na
    > otwarcie socketu.

    Chyba nie sądzisz, że utrzymuję się z otwierania socketów? To tylko
    przykład jednej z podstawowych rzeczy którą w dobie wszechobecnych sieci
    i komunikujących się systemów każdy programista (systemowy) znać powinien.

    > Gdy się standard raportowania zmieni, to klient będzie mógł
    > kupić zgodny z nim produkt od dnia zero.

    Nie żeby mi się coś nie podobało, ale to raportowanie/fakturowanie o
    którym piszesz naprawdę do mnie nie przemawia. Może dlatego że brakuje mi
    wykształcenia by dostrzec to całe "wow", a może dlatego że mało
    zachęcająco to opisujesz. Nie wiem. A może po prostu kwestia różnych
    gustów.

    > Takich jest bardzo wielu, ale zupełnie nie rozumiem problemu: nie
    > zatrudniasz gościa i po sprawie.

    I tak się dzieje. Problemu nie ma - tzn. ja nie mam. Wszystko zaczęło się
    od twojego stwierdzenia, że do skorzystania z float trzeba skończyć
    "półroczny zaawansowany wykład z analizy numerycznej". Otóż staram się
    wyjaśnić że nie, bo do tego wystarczy być średnio rozgarniętym
    człowiekiem i poświęcić jeden wieczór na zrozumienie (na podstawie ogólno-
    dostępnej dokumentacji) czym jest float, jak działa i dlaczego to nie
    jest żadne uniwersalne narzędzie. No powiedzmy dwa wieczory, jeśli
    wliczyć w to zabawę z kompilatorem i sprawdzenia jak taki float reaguje w
    praktyce i w jaki sposób jest przechowywany w pamięci. Ok, niech będą 3
    wieczory, żeby jeszcze zerknąć do kilku projektów OSS jak oni korzystają
    (lub nie) z float, i dlaczego. Dla samouka-pasjonata to oczywistość -
    jeśli czegoś używasz, to najpierw sprawdzasz jak to działa od spodu, bo
    to jedyna droga do zrozumienia. Z drugiej strony niejeden magister może
    nie zajarzyć "bo nikt nie kazał tego sprawdzać", albo po prostu
    zapomniał, bo to była jedna z tych wielu nudnych rzeczy którą trzeba było
    wykuć na zaliczenie... a potem zapomnieć.

    Dlatego pisałem - żadne studia nie zastąpią pomyślunku, a do problemu
    opisywanego w tym wątku (float) wystarczy właśnie pomyślunek i ciekawość.

    > I co z tego? Poezja chińska też jest ogólnodostępna, a NIC z niej nie
    > rozumiem.

    To tylko i wyłącznie kwestia braku samozaparcia. Gdybyś pasjonował się
    tematem i miał wolę go drążyć, to z pewnością ogarnąłbyś sprawę (może nie
    w dwa wieczory, ale prędzej czy później...).

    > Właśnie staram się ci powiedzieć, że ucząc się programowania, nawet od
    > specjalistów, nauczysz się programować, być może nawet świetnie. Ale
    > będziesz wiedział tylko "co", a nie "jak", a już zwłaszcza "po co".

    Brzmi jak jakaś religia. Ja tu o pisaniu programów, a ty o mistycznym
    zrozumieniu świata i muchach. Faktycznie nie mówimy tym samym językiem. :)

    Proponuję EOT, bo mam obawy że ta dyskusja prowadzi donikąd...
    Niekompatybilne protokoły, czy coś.

    Mateusz

  • 54. Data: 2019-06-18 17:54:52
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On 18 Jun 2019 15:20:55 GMT, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > zrozumieniu świata i muchach. Faktycznie nie mówimy tym samym językiem. :)
    >
    > Proponuję EOT, bo mam obawy że ta dyskusja prowadzi donikąd...

    Bo on mówi o zaawansowanej algorytmice, numeryce i matematyce, a Ty o
    rzeżbieniu w strumieniu danych, alokowaniu pamięci, ramkach, buforach i
    całym tym nieistotnym, niskopoziomowym, implementacyjnym pierdulamencie.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 55. Data: 2019-06-18 22:10:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 18 Jun 2019 12:30:40 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > muszą publikować, a ich publikacje są z reguły ogólnodostępne. Do
    > tego
    > dochodzi fenomen OSS, który pozwala dosłownie każdemu wejść w świat
    > programowania i uczyć się od specjalistów.

    Ale co z tego że jest OSS, jak sporo z tego nie umie korzystać?
    Kształceni są na pęczki winprogramisci wymyślający koło od nowa i
    tworzący potworki bo nie mają dostępu ani nie byli wychowani na
    narzędziach jakie daje dowolne unices? Ba są tworzone całe
    kompilatory-potworki (bascom) gdzie ich twórcy ewidentnie o
    yacc/bison/flex nie słyszeli.

    --
    Marek

  • 56. Data: 2019-06-19 08:15:29
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 03:44, bartekltg wrote:

    > Zgoda.

    > A to po co?

    Przez symetrię. Tak samo wazne jak powyzsze.

    > Ale bardzo często nierórności tego typu
    > testuje się do rozdielenia mniejszych i większych,
    > wtedy to ma mały sens.

    Czytales moj post do konca.

    AK

  • 57. Data: 2019-06-19 08:18:11
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 09:02, Mateusz Viste wrote:

    > Jakieś argumenty?

    Pogłówkuj:)

    No dobra...
    Bo piszą np. potem takie z gruntu błędne konstrukcje.

    int a = cus_tak;

    if ( x & 0xFFDF )

    AK

  • 58. Data: 2019-06-19 08:19:25
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 09:39, Piotr Wyderski wrote:

    > Prawdziwi programiści nie używają liczb zmiennoprzecinkowych bezmyślnie.

    Bawo :) !

    AK

  • 59. Data: 2019-06-19 08:20:37
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 09:43, Piotr Wyderski wrote:

    > I nie mówcie mi, że na macie NaNa, bo w każdej chwili mieć możecie!

    Raaaacja :)

    AK

  • 60. Data: 2019-06-19 08:21:46
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 09:48, Piotr Wyderski wrote:

    > Z okolic "numerków", to filtry Hogenauera chyba tylko.

    Uj nie mam pojecia co to jest :(

    AK