  • 61. Data: 2019-06-19 08:23:41
    Temat: Re: Porównywanie liczb, double float
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 12:59, Piotr Wyderski wrote:
    > Mateusz Viste wrote:
    >
    > Studia w ogóle niczego nie gwarantują, bo nie od tego są.

    Posiadanie siekiery nie jest warunkiem wystarczającym zostania drwalem.
    No ale jednak jest to warunek konieczny...

    AK

  • 62. Data: 2019-06-19 08:27:47
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 16:09, J.F. wrote:

    > Dzisiejsze koprocesory ciagle maja ten sam format liczby double, ktory
    > powoduje te błędy.

    Taaa? A zauwazyl Ty ze "przy okazji" posiadaja jeden z formatow dluzszy
    niz najdluzszy int (czyli 80bit)?
    Czyli moze liczyc w wiekszym zakresie :)

    > Wczorajsze koprocesory mialy formaty BCD, ktore akurat pieniadze liczyly
    > dokladnie, czy dzisiejsze maja to juz nie wiem.

    Kolejny mit, ze BD jest "zbawieniem na cale zlo".

    PS: "My" akurat w defBank-u stosowalismy zwykle double i jakos Assecco
    sie z tego powodu do dzis nie przekrecilo :)

    AK

  • 63. Data: 2019-06-19 08:32:02
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 16:14, J.F. wrote:
    > Użytkownik "AK"  napisał w wiadomości grup

    > Jak najbardziej.

    > No, tu bym sie zastanowil.

    Sie nie zasanawiaj, tylko uzywaj.
    Z pozno na zastanawianie.

    > Bo ryzykujesz, ze liczbe mniejsza zakwalifikujesz jako wieksza.
    [...]

    Kolejny co nie czytal posta do konca.. Eh..

    > To juz chyba nie tak bardzo istotne, biorac pod uwage, ze i tak
    > dorzuczamy EPS.

    TAK SAMO stotne jak i powyzsze.
    Wszystkie w/w sa ROWNIE istotne.

    > No wlasnie - moze zalezec od wartosci liczb.

    I w optymalizacji np. bardzo czesto sa.
    No ale co z tego?

    AK

  • 64. Data: 2019-06-19 08:34:22
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 16:15, J.F. wrote:
    > Użytkownik "AK"  napisał w wiadomości grup

    > A na ktorym uczyli o mozliwych cudach numerycznych ? :-)

    W "moich czasach" na wszystkim...
    Na Algolu, na Fortranie, na Metalurgi, na Inzynierii Materialowej
    na "Transporcie" itp, itd..

    AK

  • 65. Data: 2019-06-19 08:37:40
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 16:20, J.F. wrote:

    > Ogolny, ale te formaty, co wewnetrznie uzywaja liczb z mantysą binarna,
    > to maja problem z liczbami dziesietnymi.

    A te (a byly/sa takie) ktore uzywaja wewnetrznie systemu dziesietnego
    maja rownie powazne problemy z danymi binarnymi.
    Zaden argument.

    PS: Kto k.. skrosowal ten watek?!

    AK

  • 66. Data: 2019-06-19 08:43:15
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 16:25, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Z jednej strony prawda, z drugiej często powtarzany mit. To, że coś jest
    > gdzieś dostępne w Internecie wcale nie znaczy, że ktoś po to sięgnie.
    > Studia jednak systematyzują różne rzeczy, dają szersze podstawy i do
    > najważniejsze - teorię. Osoby bez studiów, zdobywające wiedzę
    > samodzielnie, nastawione są na szybkie, praktycze efekty.

    Bzdura ^2
    Sam jestem tego najlepszym przykladem.
    Jestem samoukiem, a nigdy nie bylem nastawiony na szybkie efekty.
    PS: Ok bylem ;), ale _nigdy_ kosztem wiedzy czy ogolnie pojetego
    dobrego rzemiosla.

    > Mogą bez
    > problemu zostać programistami, ale dobrymi programistami trudniej.

    Z wrodzonej "skromnosci": wypraszam sobie !! ;)

    > Studia w Polsce są różnej jakości, ale jeśli chodzi o IT, to nie są
    > straconym czasem.

    Hm.. Gdy sie slucha i oglada jak _dzis_ one w Polsce wygadaja (i to
    na wiodacych uczelniach) to sie ma uzasadnione watpliwosci..

    AK

  • 67. Data: 2019-06-19 08:48:18
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-18 12:11, J.F. wrote:

    > No coz, trzeba by szczegoly. Bo w informatyce:
    > -na studiach pewnie o tej arytmetyce zmiennoprzecinkowej bylo, samouk
    > mogl ominac.

    Whuhehe

    AK

  • 68. Data: 2019-06-19 08:59:24
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-06-17 09:43, Piotr Wyderski wrote:
    > AK wrote:
    >
    > I nie mówcie mi, że na macie NaNa, bo w każdej chwili mieć możecie!

    Raaaacja :)

    AK

  • 69. Data: 2019-06-19 09:03:12
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Wed, 19 Jun 2019 08:18:11 +0200, AK wrote:

    > Pogłówkuj:)
    >
    > No dobra...
    > Bo piszą np. potem takie z gruntu błędne konstrukcje.
    >
    > int a = cus_tak;
    >
    > if ( x & 0xFFDF )

    I to jest argument z tym, by nigdy nie zakładać że typ zmiennej jest
    najwęższy możliwy? Naprawdę nie rozumiem, co próbujesz przekazać.

    Miej litość nad głupszym kolegą i podkręć proszę jasność.

    Mateusz

  • 70. Data: 2019-06-19 09:04:19
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > No... nie. Otrzymasz odpowiedź, ale napisaną przez kogoś innego.

    To też jest oznaka inteligencji, było nie było. Odpadnie na etapie
    twarzą w twarz. Etap zdalny ma na celu odsiane ewidentnych randomów
    i odsiewa... jakieś 90%, patrząc statystycznie. :)

    Pozdrawiam, Piotr