    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Potrzebna porada w sprawie umowy
    Date: Mon, 16 Sep 2019 23:49:29 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d7fe1a4$0$17354$6...@n...neostrada.pl

    > Virgin wziął ode mnie kilkanaście plnów, może nawet ponad dwadzieścia.

    Większość straciłem w niepojętych błędach typu
    zbyt obszerny (Gołdap -- FR) roaming netu.

    > Play niedawno wziął 5 pln.

    W Gołdapi Play wziął chyba dychę na net w 2014 r.

    > Najwięcej numerów dał mi Virgin, później Play i Orange.
    > Ponadto kilka numerów kupiłem. (chyba: za plny w mBanku
    > i Plusie oraz gratisy przyzakupowe -- z Play i z Ery;
    > ten z Play mi przepadł w wyniku nieporozumienia)

    Inny gratis z Ery zżarł się w efekcie Premium, choć IMO nie dałem zgody...
    (dałem, ale dałem cokolwiek -- szansa na trafienie 4 poprawnych cyfr
    jest IMO mała) Premium słał do mnie płatne SMSy -- wtedy wiele osób
    straciło tym sposobem swe numery, bo wyłączenie tego ,,dobrodziejstwa''
    było trudne.

    Ogólnie Erę zapamiętałem źle.

    > Virgin też zabrał mi jeden numer -- zabiera...

    + Za stracony w Play (w Gołdapi) i w Virgin (ten
    + wiszący teraz) dostałem numery w Orange.

    -=-

    Virgin dał mi 7 (może 8?) numerów i 1 zabrał.

    -=-

    Nie wiem, ile mam, bo liczę tylko do 16.
    [co nie znaczy, że do 16 liczę poprawnie]

    -=-

    Miałem jeszcze dwa z Aero2 -- ,,darmowego'' netu.

    -=-

    Więcej numerów nie pamiętam? Za wszystkie serdecznie żałuję?...
    W Plusie kupiłem dwa -- jeszcze w ubiegłym wieku.
    607 635935 -- chyba miałem na przełomie wieków
    Po nim były Pomarańczowe prepeidy roczne, a później
    Mój Eneuel w Plusie...

    Startowałem jakimś innym w Plusie -- kosztował fortunę. :)
    (i telefon, i inicjacja nieseksualna, i minuty -- netu nie
    było, ale SMS można było wysłać tak, by odebrano go m@ilem
    jako m@il)

    Wtedy były w Polsce tylko dwie sieci GSM -- Era i Plus.

    Miałem jeszcze dwie trójki w 2nr -- obie przepadły przez
    zapomnienie...

    Jakiś dałem matce -- ale gdzieś straciła.
    Później kupiła sobie w Erze.

    -=-

    Dopiero teraz -- więcej mych numerów GSM nie pamiętam,
    za wszystkie opłaty serdecznie żałuję, obiecuję poprawę
    i proszę o rozgrzeszenie...

    Jeszcze pokuta? [nie wiem, jak mam odebrać to, co straciłem
    z własnej woli na kolorowych jar_markach i nie tylko...]

    Dwa (czy trzy) freełerowe VoIPy w easyCall też przepadły.

    -=-

    Chętnie przebuduje me stacjonarne połączenie netowe
    na 433 Mb/s, ale... Nie wiem, w celu jakim, skoro
    starcza mi to G, które mam od dawna...

    Dziś około południa zaszwnakowało -- zastąpiłem je Oranżowym. :)

    -=-

    [Bogu składam dzięki za Jego hojne dary telekomunikacyjne;
    jak to mówią -- duchowa komunia jest bardzo ważna...
    ,,świętych obcowanie'' to nie bajer...
    jeszcze gdybym tak miał z kim pogadać
    za pośrednictwem tych SIMek...]

    --