  • 11. Data: 2010-11-13 20:06:39
    Temat: Re: Potrzebny przekaznik, stycznik lub inne ustrojstwo ;-)
    Od: "jacek" <j...@w...pl>

    Jeżeli kogoś stać na instalację inteligentny DOM!!!
    to musi go stać na awaryjne zasilanie, innej rady niema.
    Elektronika jak człowiek nie jest omylana, bez zasilanie
    robi sobie przerwę a potem tak jak zaprogramowana.
    Programy piszą ci któży tego nie używają bo ich niestać
    na inteligentnym DOM i już tak jest.
    Inteligentny DOM to bardzo złożona sprawa.

  • 12. Data: 2010-11-13 20:15:34
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    > Problem w tym, ze sterownik moze czasami sobie zrobic "wolne".

    No i to jest błąd w założeniach. Właśnie dlatego nie stosuje się do takich
    instalacji chińskiego badziewia z WIN CE na pokładzie, tylko
    solidne (drogawe) produkty. Takie instalacje - jeśli ktoś nie chce,żeby
    sterowanie poszło w krzaki, robi się np. na CRESTRONIE,
    albo CUE - i toto działa całymi latami bez jednego zawieszenia. Pomijąjąc
    oczywiście zanik zasilania, ale na to żaden trick nie pomoże.
    Oczywiście poza backupem zasilania...

    Nie wiem jaki tam ma sterownik.
    Moze awaryjne otwieranie nie bedzie nigdy uzyte?

  • 13. Data: 2010-11-13 20:24:13
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    Jeśli uszkodzi się sterownik i będzie ciemno, to ten jeden raz,
    żona może pójść wcześniej spać.
    Chyba kolega nie zakłada, że montując nowocześniejszy system,
    skazujemy się na ciągłe z nim kłopoty?

    Moze ma zaluzje antywlamaniowe nawet na drzwiach?
    Tlumacz kobiecie przez telefon co nalezy zewrzec aby otworzyc.
    Macie racje co do sterownika. Nie powinien sie zawiesic.
    Chociaz Modicony Micro potrafily sie zwiesic.
    Ale to bylo zwiazane z jednym modulem zwiazanym z transmisja danych.
    Ma to byc rozwiazanie na wszelki wypadek.

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.

  • 14. Data: 2010-11-13 20:29:45
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-13 21:06, jacek pisze:
> [...]
    > Programy piszą ci któży tego nie używają bo ich niestać
    > na inteligentnym DOM i już tak jest.
    > Inteligentny DOM to bardzo złożona sprawa.

    DOM inteligentny a w srodku głąb.

  • 15. Data: 2010-11-13 22:38:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.11.2010 16:49, Sylwester Łazar pisze:
    > Aby tak było najlepiej jak jego program jest pisany w postaci zwartej:
    > - im krótszy tym lepszy
    > - w assemblerze,
    To się wzajemnie wyklucza przy czymś bardziej złożonym niż "jak na pinie
    3 pojawi się 1 to ustaw 0 na pinie 4".

    > choć C i BASICA też nie bym był przeciwnikiem, ale Javy
    > wrogiem.
    Java to imo overkill głównie ze względu na marnowanie zasobów (i
    używanie przez to droższych komponentów). (Poza tym nie lubię tego języka.)

    Natomiast co do C albo jeszcze lepiej C++ - łatwiej napisać kod, łatwiej
    uniknąć błędów, prościej błędy znaleźć. Dobry projekt obiektowy w
    sytuacji gdy jest wiele asynchronicznych wejść i wiele wyjść może być
    naprawdę pomocny.

    Michoo

  • 16. Data: 2010-11-14 01:03:27
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Chociaz Modicony Micro potrafily sie zwiesic.

    To jest jakiś PLC, a nie sterownik inteligentnego budynku.
    Powtarzam się już, ale robiłem instalacje na Crestronie (na ebayu można
    kupić całkiem niedrogo), które zainstalowałem kilka lat temu, i do
    tej pory 0 (słownie zero) problemów. Na tym polega zabawa. Oczywiście,
    pozostaje kwesia poprawnie napisanego programu, ale to inna bajka.

  • 17. Data: 2010-11-14 10:06:19
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maurycy123" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie chodzi o brak zasilania ale o zabezpieczenie na wszelki wypadek.
    > Znajomy poradzi sobie z awaryjnym otwarciem zaluzji, jego zona juz nie.
    > Potrzebne jest podanie sygnalu na ok 20 stykow omijajac sterownik.
    > Szukalem jakiegos przekaznika lub stycznika z wieloma stykami.
    > Nic takiego nie znalazlem. A moze zle szukalem?
    > Nie musi miec tyle stykow jednoczesnie. Noga byc 2 przekazniki lub
    > styczniki.
    > Mozna by uzyc tranzystorow ale chodzi o gotowe rozwiazanie.
    > Chyba ze cos takiego na tranzystorach istnieje.

    A co Ci da taki stycznik ?
    Po pierwsze trzeba wiedzieć jak ta instalacja jest wykonana i jak wygląda
    sterowanie.
    Jezeli współpracuje ona z wyłącznikami bistabilnymi i sterowanie działa na
    230V to wystarczą dowolne porzekaźniki lub styczniki np. zwykły przkeźnik 4
    stykowy R-15. Trzeba by założyć 5 takich przekaźników.
    Jezlei jednak są założone wyłączniki monostabilne to zakłądanie przekaźników
    nic nie da. Po pierwsze potrzebne by były przkaźniki bistabilne, aby
    realizować podstawową funkcję załącz-wyłącz oraz dodatkowe przekaźniki
    robiące obejście.
    Ale zakup 20 szt przekaźników bistabilnych to bezsens, bo chyba taniej
    bedzie kupić drugi PLC i zamontować go równolegle, dodając tylko
    przekaźniki, którymi się przełączy wszystkie obwody na drugi sterownik.
    Tylko po co zakładać z góry, że sterownik sobie "zrobi wolne" ?
    Trzeba dobrać taki sterownik, który nie będzie sobie "robił wolnego".

    Twoje pytanie jednak bardziej mi przypomina takie działanie zgodnie z
    przysłowiem "uczył Marcin, Marcina ...".
    Kolega przecież wykonał cała instalację i piszesz, że wie jak sobie poradzić
    w razie czego. Tak więc widać, że się zna na automatyce i elektryce.
    Ty natomiast pytasz o takie pierdoły jak przekaźniki próbując doradzać
    koledze. Sam nie wiesz czy potrzebujesz przekaxników, czy też tranzystorów,
    nie wiesz jak to podłączyć, czy działa na 230V czy też na niżesz napięcie,
    jak są sterowane obwody elektryczne itd.
    Czy aby nie chcesz być "bardziej papieski od papieża" ?
    Aby móc doradzać innym trzeba mieć wiedzę w tym temacie i wiedzieć jak ukłąd
    jest zbudowany oraz w jaki sposób funkcjonuje.
    Dla Ciebie jest to "wróżenie z fusów", tym bardziej dla nas, kiedy nawet nie
    potrafisz nam przedstawić założeń projektowych.

  • 18. Data: 2010-11-14 16:32:00
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    A co Ci da taki stycznik ?

    Stycznik to faktycznie armata na komara.

    Po pierwsze trzeba wiedzieć jak ta instalacja jest wykonana i jak wygląda
    sterowanie.

    To jest wiadome.

[...]

    Wlasnie o liczbe przekaznikow chodzilo. Czym mniej tym lepiej.
    Ze sterownika wychodza sygnaly ktore nalezy zdublowac. Reszt nieistotna.

[...]

    Po co kupowac drugi sterownik ja trzeba by bylo kupowac przekazniki do
    przelaczenia wszystkich obwodow?

[...]

    To kolega zglosil sie do mnie nie ja do niego.

    Sam nie wiesz czy potrzebujesz przekaxników, czy też tranzystorów,
    nie wiesz jak to podłączyć, czy działa na 230V czy też na niżesz napięcie,
    jak są sterowane obwody elektryczne itd.

    Sam nie znam wszystkich szczegolw. Nie zajmowalem sie takimi rzeczami.
    Co nie znaczy, ze nie moge zapytac.

    Czy aby nie chcesz być "bardziej papieski od papieża" ?
    Aby móc doradzać innym trzeba mieć wiedzę w tym temacie i wiedzieć jak ukłąd
    jest zbudowany oraz w jaki sposób funkcjonuje.

    Dostalem zapytanie na temat przekaznika wielostykowego. Potem powiedzial mi
    do czego to potrzebuje.
    Wiec nie mam zamiaru byc "bardziej papieski".

    Dla Ciebie jest to "wróżenie z fusów", tym bardziej dla nas, kiedy nawet nie
    potrafisz nam przedstawić założeń projektowych.

    Masz racje. Wiecej tego nie zrobie. Bede sobie cicho czytal grupy i sie nie
    odzywal.
    Odpowiedzi bede sobie szukal na Wikipedi ;-)

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.

  • 19. Data: 2010-11-14 19:06:04
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Wlasnie o liczbe przekaznikow chodzilo. Czym mniej tym lepiej.
    > Ze sterownika wychodza sygnaly ktore nalezy zdublowac. Reszt nieistotna.

    Więcej jak 4-parowych raczej się nie produkuje. Można natomiast kupić
    moduły, w których zamontowano wiele miniaturowych przkaźników.
    podstawowe pytanie brzmi na jakie napiecie mają być cewki oraz styki tych
    przekaźników. Ponadto jaka obciążalność styków.
    Czy styki mają być NO, NC czy też przełączalne ?
    Jak mozemy Ci cokowiek doradzić, skoro nie wiemy co potrzebujesz i jak to ma
    działac ?
    Pomóż nam sobie pomóc :)

    > Masz racje. Wiecej tego nie zrobie. Bede sobie cicho czytal grupy i sie
    > nie odzywal.
    > Odpowiedzi bede sobie szukal na Wikipedi ;-)

    Tam nie znajdziesz odpowiedzi na temat jak kolega wykonał instalację i czego
    potrzebuje :)

  • 20. Data: 2010-11-14 19:17:59
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    Jak mozemy Ci cokowiek doradzić, skoro nie wiemy co potrzebujesz i jak to ma
    działac ?
    Pomóż nam sobie pomóc :)

    Jutro bede wiedzial wiecej.

> [...]
    > Odpowiedzi bede sobie szukal na Wikipedi ;-)

    Tam nie znajdziesz odpowiedzi na temat jak kolega wykonał instalację i czego

    To bylo sarkastyczne ;-) W koncu grupy sa aby dyskutowac.

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.