  • Data: 2017-07-18 16:49:27
    Temat: Re: Potrzebny układ scalony do włącznika monostabilnego
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    janusz_k wrote:

    > i teraz najlepsze, ma ona adc dzięki któremu możesz zrobić klawiaturę
    > wieloklawiszową na 1 drucie :) Ja właśnie ostatnio taką 4 przyciskową
    > zrobiłem.

    Przy czym 5 to praktyczne maksimum, 6 zabawa dla wariatów. :-)

    > Co najlepsze można naciskać jednocześnie dwa lub więcej i
    > będziesz miał odpowiednie napięcia aby to rozróżnić, ważne aby oporniki
    > dobrać albo R-2R albo R-2R-4R-8R itd.

    R-2R wymaga wyłącznika dwubiegunowego, a co do R-2R-4R*, to wydaje się
    to intuicyjnie dobrym punktem wyjścia, ale... po przeprowadzeniu kilku
    eksperymentów wcale nie jestem pewien, że to optymalne stosunki.
    Trzeba znaleźć takie wartości, by maksymalizować różnice napięć między
    kolejnymi krokami, niekoniecznie zachowując liniowość (co zapewnia
    Twoja drabinka). Ech, kilka miesięcy temu Chciałem to zoptymalizować
    metodą Monte Carlo dla szeregu E96, ale pojawiły się ciekawsze rzeczy...

    Pozdrawiam, Piotr