  • Data: 2017-07-18 16:56:27
    Temat: Re: Potrzebny układ scalony do włącznika monostabilnego
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Janusz_kk wrote:

    > A wiesz dlaczego? bo prościej :)

    I w małej skali (punkt odniesienia: 10 kontenerów od Chińczyka)
    dzięki temu znacznie tańsze: główną składową kosztu jest czas
    konstruktora. Podobne doświadczenia mam z przetwornicami impulsowymi
    małej mocy. Większość interesujących mnie procesorów ma timer
    z funkcją kill, opamp i komparator, a dokładnie tyle potrzeba
    do zrealizowania PCMC w zakresie oferowanym przez UC384x. Prostowanie
    synchroniczne jest tylko odrobinę trudniejsze, zwłaszcza, jeśli PWM
    ma sprzętowy deadbanding.

    > Bo jest dość prosty w realizacji, ustawiasz sobie jakiś czasomierz na np
    > 50ms i wyzwalasz adc do odczytu klawisza, po odczycie w pętli
    > porównujesz wartość +- histereza z wartościami z tablicy, jak się
    > znajdzie w widełkach to wychodzisz z pętli, indeks tablicy jest twoją
    > wartością klawisza, proste?

    No, jeszcze dodaj debouncing: jeśli 4 (zdekodowane!) odczyty są takie
    same, to...

    Pozdrawiam, Piotr