    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Potrzebuję usłyszeć łabędzi śpiew...
    Date: Sun, 29 Nov 2015 18:46:03 +0100

    O rany julek, nie tu napisałem (NTG znaczy się, gapa jestem, przepraszam)...
    ale mam mimo to odpowiedzi, które mi się przydadzą...
    ======

    > Sam system, jak spada na BSOD, to chyba już nie zagęga.

    Skoro może zrzucić się po RS-ie (nie pamiętam, gdzie się to ustawia, sam
    zrzut trwa chyba ok. minuty, więc zapewne samo jądro, czy jakiś inny mały
    zrzut), to czemuż ma nie zapiszczeć? Bo na ekranie BSoD widać postęp
    zrzucania...
    Kiedyś bawiłem się, ale za krótko, jakimś programem pod W9x, który miał
    ponoć przejmować obsługę niebieskich ekranów i cuś-tam jeszcze robić. Ale
    przecież w NT mechanizm BSoD jest inny...?

    > Niektóre płyty główne miewały (i mają) Watch-Dog, ale to działało w drugą
    > stronę: zawieszenie systemu, czy to w trakcie POST, czy już później,
    > powodowało twardy reset maszyny.

    Ja się zetknąłem z tym w nieco innej postaci - płyta wykrywała, czy się
    uruchomiła jak należy, co było bardzo przydatne przy przetaktowaniu - płyta
    sama wracała do poprzednich ustawień informując o tym po ponownym
    uruchomieniu.

    > Ewentualnie jakiś zewnętrzny układ zegarowy, sprawdzający stan sygnałów na
    > RS czy Centronics, a w komputerze programik machający co chwilę tym RS-em.
    > Jak czujnik nie zauważy zmiany stanu (czyli pecet spadł), to daje koguta.

    Niby tak... komp jest w sieci i nie problem go z drugiego spingować.
    Wolałbym wszakże, aby wykrycie sytuacji nie zależało od innych maszyn w
    środowisku, ale w sumie... rzecz warta uwagi. Na centrali miałem takie
    właśnie sprawy, pilnujące impulsów taryfikacji. Ustawione to było na styk,
    więc nawet drobne opóźnienie, a tym bardziej brak impulsu powodowało, że
    stała czasowa zostawała przekroczona i wyzwalał się alarm. Banalny układ,
    zadziwiająco skuteczny i prosty w realizacji. Nie pamiętam, czy to był
    multiwibrator jednostabilny, czy zwykły wzmacniacz prądu stałego,
    przerzucający się po przekroczeniu progu rozładowania kondzioła...
    Na razie zaglądam do kompa, bo tak najprościej, choć nie najefektywniej.
    Pewnie coś jeszcze wymyślę, a sugestia z psem stróżującym niezła, pomyślę o
    niej do następnych takich spraw. W innej płycie zrobiłbym naokoło coś b.
    prostego - może dało by się monitorować stan jakiejś linii w kontrolerze
    dysku, zmieniającej stan gdy dysk "jest operowany". Gdy temat ugrzęźnie,
    linia przestaje zmieniać stan. Wykrywałbym te zmiany i... popędzałbym czy to
    wiatrak systemowy, czy jakiś inny mało istotny, a w płycie miałbym ustawione
    wykrywanie, czy wiatrak się przypadkiem nie zatrzymał, co nastapi, gdy
    znikną zmiany. Gdy tak się dzieje, że wiatrak stop, płyta wyje głośnikiem
    dość głośno i to słychać nadzwyczaj dobrze :)
    Kombinuję jak koń pod górę, bo jeśli już, to z frajdą, że trasę
    Wrocław-Opole pokonuję tranzytem przez Szczecin, Suwałki i Przemyśl,
    zwiedzając przy tym kawał kraju swego ojczystego :))) A jeszcze jakby w
    międzyczasie o Warszawę i Olsztyn zahaczyć, to już pełnia szczęścia :)) O
    Poznaniu nawet nie myślę, bo to już szczęście ponad wszystko :DD
    Jeszcze raz przepraszam za pardon, miało to pójść na
    pl.comp.os.ms-windows.winnt :) I dzięki za sugestie, które już dostałem :)

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048