  • 91. Data: 2018-07-13 00:48:51
    Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-08 o 20:59, Budzik pisze:

    > Masz do tego tor a nie zwykła droge...

    Na zwykłych drogach nie jeżdżę tak jak na torze. Tor uczy mnie respektu
    a także zachowania w krytycznych sytuacjach. Szczerze mówiąc nie uważam,
    że prędkość stanowi problem lecz jej dostosowanie do warunków zarówno
    drogowych jaki i sprzętu.

    Pracuję w pobliżu skrzyżowania w Gdańsku, gdzie średnio raz na tydzień
    straż pożarna i policja mają zadanie do wykonania. Tam nie da się szybko
    jechać z kilku powodów... a jednak. Bardziej szkodzi kapelusz słomkowy
    na głowie niż prędkość.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 92. Data: 2018-07-13 00:49:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-08 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Ale styl jazdy powinien różnic sie znakomicie!

    Owszem, w 100% zgadzam się.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 93. Data: 2018-07-13 00:50:12
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-09 o 11:59, Budzik pisze:

    > Wychodzi na to ze niepotrzebnie na nich jezdzisz.
    > Gdybys kupił za 123 i sprzedał za 110 to wyszedłbys wrecz do przodu przy
    > takim liczeniu :)

    Ok, awansuję Cię do rangi mojego księgowego :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 94. Data: 2018-07-13 00:53:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-08 o 13:46, p...@g...com pisze:

    > O ile nie zajechał drogi przy rozpoczęciu manewru należy wziąć głęboki oddech i
    zmówić zdrowaśkę ;-)

    Tak, tak, wiem :-) Teoria jest słuszna, gorzej z praktyką gdy do pracy
    zdążyć muszę a przed quasi-wyprzedzającym pusta droga.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 95. Data: 2018-07-13 00:54:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-09 o 12:53, J.F. pisze:

    > Myslisz, ze pomoze ?
    > Pewnie nie przyspieszy, ani nie zwolni, ani nie zjedzie ...

    Jak jest z 3miasta, to nic nie pomoże oczywiście :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 97. Data: 2018-07-13 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > mówiąc nie uważam, że prędkość stanowi problem lecz jej dostosowanie
    > do warunków zarówno drogowych jaki i sprzętu.

    to jest taki truizm który kazdy chyba inaczej rozumie...
    Oczywiście ze to predkosc szkodzi ale własnie w polaczeniu z sytuacją...
    Gdzies gdzie sie da spokojnie jechac 120, jak ktos inny popełni błąd to
    ty sie mozesz nie wyratowac.
    Jakbys jechał 100 to moze czyjs bład byłbys w stanie zrekompensowac.

> [...]
    > da się szybko jechać z kilku powodów... a jednak. Bardziej szkodzi
    > kapelusz słomkowy na głowie niż prędkość.

    Oczywiście, brak umiejetnosci jest tak samo grozny jak brawura.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 96. Data: 2018-07-13 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Ok, awansuję Cię do rangi mojego księgowego :-)

    Chyba nie chce bo bym do reszty osiwiał :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 98. Data: 2018-07-13 12:11:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-07-09 o 13:33, J.F. pisze:

    >Hmmm... szczerze mówiąc tu się nie zgodzę. Na kałużach są gigantyczne
    >różnice dla różnych opon.

    Ale sa kałuze ?

    W miescie owszem, ale tu sie 100 nie jezdzi :-)

    Na pozostalych drogach ... w koleinach jak najbardziej, trzeba uwazac.
    Zima potrojnie, bo moze zamarznac.

    Ale jak kolein nie ma i kałuz nie ma ... ponizej granicy aquaplaningu
    grubosc bieznika istotna ?

    >Ale gdy kupisz inne w podobnej cenie, to może okazać się niebo a
    >ziemia.

    Ale ja tylko o tym, ze jak Jozek dostanie premie czy 500+ i kupi sobie
    wreszcie wymarzone nowe opory marki
    Kormoran, to bedzie nimi tak zachwycony, ze klapek na oczach dostanie
    ?

    >W tych topowych jest podobnie a różnica polega na tym, że maleje
    >szansa na zakup bubla, ale nigdy zerowa nie będzie.

    Za to IMO - moze sie okazac ze zaplaciles 500 zl za przecietna jakosc,
    która mozna bylo dostac za 200zl :-)

    >Wiele zależy od wagi auta, jak zauważyłem i co podkreślałem.

    Ok, moje byly srednie, a z uwagi na wiek auta, to moze nawet
    lekkosrednie..

    > Dokładnie ta sama opona w lżejszym aucie może być przeciętną.

    Tam jest jakis indeks nosnosci. Zazwyczaj skorelowany z wymiarem,
    no i rozmiar opon dopasowany do wagi.

    >Aczkolwiek z Dębicy wyleczyłem się skutecznie. Miałem jej parę modeli
    >ale nawet w kiepskim aucie poczułem różnicę przechodząc na Good
    >Yearki jakieś tam gdy trochę kasy wpadło. Największa wtopa to model
    >Frigo. Nigdy na gorszych nie przytrafiło mi się jeździć. Aut przy
    >konieczności odbicia w jakąś stronę tańczyło jak na lodzie po suchym
    >asfalcie.

    No i znow jestem ciekaw Twoich predkosci :-)

    Na Frigo nigdy nie jedzilem, ale cenie, odkad zobaczylem w akcji na
    sniegu.
    A na suchym asfalcie, ani na mokrym ... kolega nie wylecial.

    >Chodzi o równanie: auto + opona. Jeśli w jakimś opony kwiczą przy
    >30km/h na rondzie, to nie da się jeździć wbrew temu co wyznawca
    >(posiadacz) tego zestawu twierdzi.

    Hm, a jakie rondo i z jaka predkoscia Ty je przejezdzasz ?
    IMO - posiadacz dowodzi, ze daje sie jezdzic :-)
    Moje auto kwiczy natomiast na niektorych parkingach.

    Tym niemniej mamy na filmie radiowoz, przyjmijmy ze na jakis oponach
    powyzej sredniej,
    mamy skradzione auto ... no, nie mozemy wykluczyc, ze na oponach z
    gornej polki.
    I one te kreta droga jada sobie 200+.

    To do przejechania 150 wystarcza mi Debice ?
    Bo szybciej raczej nie zamierzam jezdzic po takich zakretach :-)

    >Przyznam Ci się, że od czasu kiedy posiadam lepsze auto i dopasowane
    >opony, to jeżdżę z prędkościami, które w poprzednim aucie
    >spowodowałyby na 100% katastrofę. Trudno mi dywagować ile czynników
    >na to wpływa bo ekspertem nie jestem. Piszę o tym jako zwyczajny
    >użytkownik.

    Silnik robi swoje, ale ja tez lubie zap* :-)
    I opony mi jakos nie przeszkadzaja, choc byc moze jezdze duzo wolniej
    niz Ty :-)

    >Ta wyższa, to u mnie optymalna w bieżącym aucie. W poprzednim, może
    >ze 100-120km/h w podobnych warunkach.

    Ale 180 to na autostradzie, czy na zakretach po zwyklej krajowce i
    jeszcze miedzy dzikami ?
    Predkosc z GPS czy z licznika ?
    Licznik czesto zawyza, u mnie sporo, wskazowka blisko 180, a na
    nawigacji 162 ...

    >Aż tak bym nie szarżował z opiniami.

    Czysta statystyka. Skoro zakrety nie sa pelne rozbitych aut, to
    kierowcy dobrze dostosowali predkosc :-)

    >Połowa kierowców nie panuje nad autem przy ruszaniu. Przynajmniej w
    >3mieście :-D

    Piszcza oponami ?
    Dziwne, przy tych naszych europejskich econoboxach zazwyczaj nie ma
    czym zapiszczec :-)

    J.

  • 99. Data: 2018-07-13 17:49:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-13 o 12:11, J.F. pisze:

    > Piszcza oponami ?
    > Dziwne, przy tych naszych europejskich econoboxach zazwyczaj nie ma czym
    > zapiszczec :-)

    Kiedyś, w zamierzchłych czasach, firma (o ile dobrze pamiętam - Damis)
    sprzedawała na Służewcu małe samochody, wydaje mi się, że to były Daewoo
    Tico. I chyba każdy(!) po zakupie odjeżdżał z piskiem opon. :)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 100. Data: 2018-07-13 20:34:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-07-13 o 10:59, Budzik pisze:

    > to jest taki truizm który kazdy chyba inaczej rozumie...

    Jasne. Niektóre składniki świata są niemierzalne. I całe szczęście. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek