eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrawo do naprawy › Re: Prawo do naprawy
  • Data: 2024-02-15 21:00:54
    Temat: Re: Prawo do naprawy
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tuesday, February 6, 2024 at 2:41:17 a.m. UTC-6, J.F wrote:
    > On Mon, 5 Feb 2024 20:00:39 +0100, PeJot wrote:
    > > W dniu 05.02.2024 o 14:35, Jarosław Sokołowski pisze:
    > >> Pan J.F napisał:
    > >>
    > >>> Namawiali mnie w sklepie na przedłużoną gwarancje.
    > >>> Nie dopłaciłem, bo powiedziałem, ze jak 5 lat nie przepracuje,
    > >>> to zadnego więcej sprzętu MC. termostat padł chyba po 7.
    > >>
    > >> Tak trochę off-topic, ale niezupełnie. Staram się kupować u takich,
    > >> co oferują przedłużoną gwarancję, ale nie korzystam z tej propozycji.
    > >> Zakładam, chyba słusznie, że ludzie potrafią działać racjonalnie.
    > >> Księgowi na pewno zapytali wcześniej inżynierów, ile toto wytrzyma
    > >> -- i z taką ofertą przedłużenia wystąpili.
    > >
    > > MSZ przedłużona gwarancja to zwyczajna polisa ubezpieczeniowa opłacana
    > > przez kupującego i jako taka nie ma nic wspólnego z realną żywotnością
    > > ustrojstwa.
    > Ma o tyle, ze ubezpieczyciel się spodziewa, że większość sprzętów to
    > przetrzyma i nie będzie płacił odszkodowania.
    >
    > W przypadku lodówki, pralki, zmywarki - to nie jest takie głupie
    > spodziewanie.
    >
    >

    To ciekawy temat. Ciekawy bo niby prosty ale nie wszyscy wszystko wiedza.

    Producent z grubsza wie co robi i ile to pozyje. A nawet jak nie wie ile pozyje
    pompka bo nowa to wie ile ona kosztuje i ile sie ja wymienia.

    Ubezpieczyciel wie jak wygladaja awarie i ile kosztuja. Statystycznie, per producent,
    per typ sprzetu, per wiek, per model.

    Sklep ma w dupie, kasuje pare pln prowizji.

    Klient wie i moze najmniej.

    Bo jak sie cos popsuje to jest na lasce ubezpieczyciela i serwisu. A obaj moga sie
    wypiac i powiedziec ze to wina klienta. Albo ze tego konkretnie to polisa nie
    obejmuje.
    I kop sie z koniem o 300pln...

    Jak to mowil quark ze starpryka: Jak ci dali swoja kase to jej nigdy nie oddajesz.
    Rules of aquisition - do wyguglania.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: