  • 21. Data: 2005-02-16 15:06:46
    Temat: Re: Pro-Futuro
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
    <G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, poza tym, że stosowane 10 Mbps FDX w XXI wieku jest archaiczną
    > bzdurą, to nic nie mówię ;)

    A moglbys rozwinac to blyskotliwa mysl ?

    p/

  • 22. Data: 2005-02-16 22:32:59
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 16 Feb 2005 16:06:46 +0100 I had a dream that Pawel Sikora
    >A moglbys rozwinac to blyskotliwa mysl ?

    Wiesz, w tej chwili nawet urządzenia, które same z siebie generują
    minimalny ruch (telefony IP itp) mają interfejs 100Mbps FDX z pełną
    autonegocjacją, bo to po prostu jest standardem.

    Trzymanie się na siłę 10Mbps, a gdy braknie to wpychanie
    dziwacznych 10Mbps FDX BEZ autonegocjacji jest absurdem.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 23. Data: 2005-02-17 06:30:53
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
    <G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
    .edu.pl...
> [...]
    > minimalny ruch (telefony IP itp) mają interfejs 100Mbps FDX z pełną
    > autonegocjacją, bo to po prostu jest standardem.
    jasne, bo najtanszy chipset to realtek 100Mbit

    > Trzymanie się na siłę 10Mbps, a gdy braknie to wpychanie
    > dziwacznych 10Mbps FDX BEZ autonegocjacji jest absurdem.
    niekoniecznie
    czasami ograniczenie do 10 Mbit jest korzystne

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 24. Data: 2005-02-17 08:22:04
    Od: Bartłomiej Duda <b...@b...scene.pl>

    Marcin Gontarz <N...@n...pl> wrote:
    > Lublin lacze 3 mega po IP
    > realnie wyciagamy jakies 2,8 megasa.
    > Sa sporadyczne problemy jesli chodzi
    > o czasy na laczu co wplywa na marudzenie
    > graczy w mojej sieci lan ;-/
    > a dokladnie czasy w samej sieci futuro
    > sporadycznie skaczą do okolo 120 ms.
    > Pozatym goraco polecam ... wszystko smiga GIT.

    A ja nie polecam, szczegolnie za kretactwo COKu. I za stosowanie dziwnej
    polityki. I za to ze mi sie NTek znow zawiesil.

    : Stowarzyszenie "LSM.net" - Sieć Komputerowa : http://www,elesem,net :

  • 25. Data: 2005-02-17 09:01:46
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 17 Feb 2005 07:30:53 +0100, użyszkodnik "Mateusz Swatek"
    <m...@s...krakow.pl> napisał:

    > niekoniecznie
    > czasami ograniczenie do 10 Mbit jest korzystne

    ...na zamokłych przewieszkach miedzy blokami powyżej 100m na
    przykład...

    :P

    --
    futszaK
    601061867

  • 26. Data: 2005-02-17 09:09:58
    Od: "maar" <m...@n...plusnet.pl>

    o do SAF'a to chyba temat nie aktualny w futuro bo z tego co wiem to ostatnio

    montuja radiolinie Ericsona.Przynajmniej w Wawie
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 27. Data: 2005-02-17 12:38:29
    Od: iluvatar <i...@x...pl>

    Markus Paluschek wrote:

    > Co powiecie na temat doswiadczenia z firma providerska Pro Futuro?
    mamy 26Mb od Futuro i nie narzekamy, można się z nimi zawsze dogadać.

  • 28. Data: 2005-02-17 13:21:56
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:slrnd17igr.k5h.Grzegorz.Janoszka@galaxy.uci.agh
    .edu.pl...
> [...]
    > minimalny ruch (telefony IP itp) mają interfejs 100Mbps FDX z pełną
    > autonegocjacją, bo to po prostu jest standardem.

    Owszem. Inaczej by nie mogly byc tak elastycznie stosowane.

    > Trzymanie się na siłę 10Mbps, a gdy braknie to wpychanie
    > dziwacznych 10Mbps FDX BEZ autonegocjacji jest absurdem.

    Zapewniam Cie ze zafiksowana autonegocjacja, tj wymuszenie parametrow jest
    najlepszym rozwiazaniem, zeby wszelakim urzadzeniom nie przysnilo
    sie wynegocjowac czegos inaczej niz chcemy, a nawet niezgodnie
    po obu stronach...

    Ponadto warto odroznic dwie sytuacje - autonegocjacje od
    autospeed'a. 10FDX z pewnoscia oznacza autonegocjacje
    z zafiksowanymi parametrami.

    W wielu wypadkach zdecydowanie lepiej tez sprzedac np.
    dostep 10Mb na ethernecie ustawionym na switchu na 10M niz na
    100M, chociazby z powodu mozliwosci zastosowania prawidlowego
    shapingu niz policingu, i to na calkiem duzej grupie urzadzen z switchami
    Catalyst 3550 wlacznie.

    P/

  • 29. Data: 2005-02-17 20:39:26
    Od: Goblin <g...@p...pl>

    koeman napisał(a):
    > A w Trójmieście bywa róznie...
    > Potrafili (chyba trzy lata temu) podniesc abonament w trakcie trwania umowy -
    > czesc klientow im odpadla, ale poluzowali swoje wyjscia bez strat finansowych...
    > Osobiscie z nich nie korzystam - kiedy handlowca zaczlaem wypytywac o szczegoly
    > oferty kontakt sie urwal....
    >
    > I w ten sposob mam 4 Mbit od konkurencji, ktora sobie chwale.

    Ta... ja mialem w 3city...
    mi sie zmienil handlowiec gdyz stary poszedl pracowac gdzie indziej...
    i bardzo szybko sie pozegnalem z PF bo nowy opiekun mial gleboko w tyle
    wszystkie moje ustalenia z jego poprzednikiem co spowodowalo m.in. nie
    planowana podwyzke ceny i dosc szybka zmiane operatora, nie pierwszy
    zreszta raz bo mialem nieszczescie zostac dotknietym wspominana powyzej
    podwyzka okolo trzy lata temu po ktorej rowniez rozstalem sie z PF.

    A teraz mam 6Mbps z GTS ktore chwale sobie bardzo mocno a i poziom
    obslugi technicznej jak i "marketingowej" jest wyzszy niz u futuro.

    --
    PENTEX
    Radoslaw Pieczonka

  • 30. Data: 2005-02-17 20:50:58
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 17 Feb 2005 14:21:56 +0100 I had a dream that Pawel Sikora
> [...]
    >Ponadto warto odroznic dwie sytuacje - autonegocjacje od
    >autospeed'a. 10FDX z pewnoscia oznacza autonegocjacje

    Słuchaj, a w ogóle wiesz, o czym mowa?
    Bo te urządzenia NIE obsługują w ogóle autonegocjacji.
    Albo jak obsługują, to tak źle, że nic się z nimi nie dogada.
    Czyli SAM musisz sobie ustawić interfejs na 10FD ręcznie.
    Rozumiesz już, jaka to bzdura?

    A jak zwykle parę osób o czymś pisze, a wtrącają się
    ci, co omawianych urządzeń na oczy nie widziali ;-)

> [...]
    >100M, chociazby z powodu mozliwosci zastosowania prawidlowego
    >shapingu niz policingu, i to na calkiem duzej grupie urzadzen z switchami

    Taaaak? To może oświeć mnie, jak interfejs 100Mbps jest gorszy od
    10Mbps? Bo o ile znam różne metody shapingu na Cisco, to nigdzie
    nie spotkałem się z kwestią "gorszości" 100Mbps.

    --
    Grzegorz Janoszka