  • 21. Data: 2013-02-02 01:36:12
    Temat: Re: Problem z animacją JS
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-01 21:25, Jasio pisze:

    > Może zacznijmy od tego, że wszelkie wartości poniżej 17ms są czystym
    > kretynizmem.

    Nie wiem czy akurat poniżej 17ms, ale wartości poniżej 10 ms nie mają
    sensu na pewno, bo cokolwiek nie ustawisz < 10 ms to i tak będzie 10 ms.

    https://developer.mozilla.org/en-US/docs/DOM/window.
    setTimeout#Minimum_delay_and_timeout_nesting

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 22. Data: 2013-02-02 01:46:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 00:32:04 +0100, Jasio napisał(a):

    > Po pierwsze wytłumacz mi co ma race condition do środowiska ST, jakim
    > jest JS, skoro to problem, który pochodzi z MT???

    Wywołania asynchroniczne mogą do takiego problemu doprowadzić. Ok, nie jest
    to stricte problem JS, tylko aplikacji jako takiej.

    A tu masz w pełni rację.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2013-02-02 01:46:49
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-02 00:32, Jasio pisze:
    [...]
> [...]
    > trwała w nieskończoność, a powtórzę po raz kolejny: w JS nie ma MT (nie
    > licząc Workerów, ale nie o tym mowa, bo one z tego powodu nie mają
    > dostępu do DOM)!!!

    > setInterval(function() {for(i=0;i<N;i++) {}}, 4)
    >
    > Tutaj jeśli podstawisz odpowiednio duże N, tak żeby for wykonywał się
    > równo minutę, to po 10 minutach będzie równo 10 wywołań funkcji, bo
    > kolejne wywołanie nie zostanie wykonane, dopóki pierwsze się nie
    > skończy, czyli *NIGDY* nie będziesz miał dwóch funkcji wykonujących się
    > równocześnie, a co za tym idzie, nie istnieje problem, o którym tak

    No i słusznie zauważyłeś. JavaScript nie jest (póki co) wielowątkowy.

    Niemniej jednak są inne problemy z setInterval o których wspomniałem w
    innym wątku.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 24. Data: 2013-02-02 01:53:00
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-02 01:36, Cezary Tomczyk pisze:

> [...]
    >
    > https://developer.mozilla.org/en-US/docs/DOM/window.
    setTimeout#Minimum_delay_and_timeout_nesting

    to zależy od przeglądarki.
    Jeśli mówimy o animacjach to wszystko poniżej 17ms idzie w palnik, bo
    zostanie przeliczone, a i tak się nie wyświetli.
    Z resztą obie wersje są złe, bo do animacji jest inna funkcja
    http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/RequestAn
    imationFrame/Default.html

  • 25. Data: 2013-02-02 01:56:12
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-02 01:30, Cezary Tomczyk pisze:
    > W dniu 2013-02-02 00:32, Jasio pisze:
    > [...]nie istnieje problem, o którym tak
    >
    > Uh, ale są inne problemy:
    >
    > https://developer.mozilla.org/en-US/docs/DOM/window.
    setInterval#Dangerous_usage

    matkoboskoczestochosko, tytuł tematu to "Problem z *animacją* JS" i
    rozmawiamy o animacjach, a nie o asynchronicznych requestach sieciowych

  • 26. Data: 2013-02-02 01:58:43
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-02 01:46, Borys Pogoreło pisze:
    > Wywołania asynchroniczne mogą do takiego problemu doprowadzić. Ok, nie jest
    > to stricte problem JS, tylko aplikacji jako takiej.

    przede wszystkim jest to problem requestów sieciowych, eventów etc., bo
    jakoś nie wyobrażam sobie, co może być asynchroniczne w animacji, a o
    tym jest wątek :)

  • 27. Data: 2013-02-02 02:01:41
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2013-02-02 01:46, Cezary Tomczyk pisze:
    > JavaScript nie jest (póki co) wielowątkowy

    I nigdy* nie będzie.

    *Jeśli nawet, to za wiele lat, bo żaden silnik DOM nie obsługuje
    wielowątkowości, a nowego nie napiszesz w chwilę.
    I nawet jeśli tak się stanie, to będzie to musiało być jakoś dodatkowo
    włączane, bo wszystkie strony, które aktualnie używają JS przestałyby
    działać,

  • 28. Data: 2013-02-02 02:05:50
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-02 01:53, Jasio pisze:

    setTimeout#Minimum_delay_and_timeout_nesting

    > to zależy od przeglądarki.

    Hm, specyfikacja na W3C mówi nawet, że "If timeout is less than 4, then
    increase timeout to 4"
    (http://www.w3.org/html/wg/drafts/html/master/webapp
    apis.html#dom-windowtimers-setinterval,
    punkt 5).

    No cóż, nie od dziś wiadomo, że implementacje w przeglądarkach różnią
    się :-)

    > Jeśli mówimy o animacjach to wszystko poniżej 17ms idzie w palnik, bo
    > zostanie przeliczone, a i tak się nie wyświetli.

    Z ciekawości: skąd akurat 17ms? Jakieś źródło informacji o tym?

    > Z resztą obie wersje są złe, bo do animacji jest inna funkcja
    > http://ie.microsoft.com/testdrive/Graphics/RequestAn
    imationFrame/Default.html

    Tak, requestAnimationFrame
    (https://developer.mozilla.org/en-US/docs/DOM/window
    .requestAnimationFrame
    ) jest lepszym rozwiązaniem. Plus ewentualnie, jak komuś zależy,
    fallback w postaci setInterval / setTimeout.

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 29. Data: 2013-02-02 02:07:05
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-02 01:56, Jasio pisze:

    setInterval#Dangerous_usage

    > matkoboskoczestochosko, tytuł tematu to "Problem z *animacją* JS" i
    > rozmawiamy o animacjach, a nie o asynchronicznych requestach sieciowych

    Ah tam zaraz. Co to nie można wtrącić czegoś innego do wątku? :/

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 30. Data: 2013-02-02 02:08:16
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-02-02 02:01, Jasio pisze:

> [...]
    > I nawet jeśli tak się stanie, to będzie to musiało być jakoś dodatkowo
    > włączane, bo wszystkie strony, które aktualnie używają JS przestałyby

    I w ten sposób będziemy mieli zawsze co robić :-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/