    Subject: Re: Problem z klimatyzatorem
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 23 Jan 2017 13:33:40 +0100

    W dniu 2017-01-23 o 12:11, Marek pisze:

    > Dziękuję za sugestie. Co może być przyczyna takiego obniżenia?

    To działa analogicznie jak przy termowentylatorze, tylko w drugą stronę.
    Im słabiej chłodzisz spiralę grzejną w termowentylatorze, tym ma ona
    wyższą temperaturę.

    Im słabiej ogrzewasz parownik, tym ma on niższą temperaturę.
    Powietrze w pomieszczeniu wprawdzie ma wtedy wyższą temperaturę, ale
    jest bardziej suche.

> [...]
    > Niestety w ostatnim przegladzie nie kojarzę aby przedmuchali parowniki,
    > choć na pierwszy rzut oka nie były zabrudzone. W ogóle jak przyglądałem
    > się jak fachowcy podchodzą do takiego serwisowania to od razu
    > przychodzina myśl maksyma "jak chcesz mieć coś dobrze zrobione to zrób
    > to sam". Ake o tym później.
    > Siła wydmuchu też może być przyczyną. Teraz skojarzyłem, że właśnie
    > ostatnio ustawiałem mu obroty na auto, by tak niepotrzebnie mocno nie
    > dmuchał. Wtedy faktycznie dmucha słabo. Prawdopodobnie wcześniej
    > ustawiałem na max i nie było wtedy takich problemów. Sprawdzę to.

    To może być przyczyną zwiększonego szronienia.

    > Heh. Jeszcze kilka lat temu jak się zamawiało serwis to sprawdzali
    > ciśnienie. Teraz przyjeżdża "flachowiec" tylko z jednym śrubokrętem a na
    > moją sugestie by sprawdzić ciśnienie robi kwaśną minę i stwierdza "po co
    > to robić, przy takim pomiarze ulatuje czynnik, spada ciśnienie, będą
    > później problemy". Także ostatnia kontrola ciśnienia była ze 4 lata
    > temu albo lepiej.

    Mają w tym trochę racji. Przy podłączaniu i odłączaniu manometru trochę
    czynnika ucieka.

> [...]
    > to po przyjeździe bardzo niechętnie przyjęli do wiadomości, że muszą go
    > rozebrać do rynien i oczyścić.
    > Nawet bym ich nie zamawiał ale niestety klimatyzator Jest tak
    > skonstruowany że bałem się go rozebierać by czegoś nie połamać. Uznałem
    > że przyjrzę się fachowcowi bo będzie wiedział gdzie są ukryte jakieś
    > zatrzaski i wiedzą gdzie podważyć. A oni na hura "nic na siłę, wszystko
    > młotkiem". Aż mnie ciarki przechodziły jak trzeszczala budowa przy jej
    > "fachowym" zdejmowaniu. Wszędzie są tacy fachowcy czy tylko ja zawsze na

    Ja trafiam na chamskich i złośliwych.
    Chciałem, by w pracy skraplacz klimatyzatora zainstalowali po północnej
    stronie, a nie jak w pozostałych pokojach od strony południowej.
    Monter powiedział, że nie będzie dla jednego pokoju robił wyjątku
    i żebym go nie uczył jak ma wykonywać swoją pracę.
    Na koniec, chyba złośliwie, uciął zbyt krótko rurkę.

    WM