  • Data: 2024-03-14 16:40:55
    Temat: Re: Problem z niezawodnością chip-ów
    Od: Atlantis <m...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.03.2024 16:00, Arnold Ziffel wrote:

    > Niektóre potrafią, inne nie. Mam stary rosyjski budzik, w którym układ
    > padł sam z siebie. Układy ULA w Spectrumach też nie były specjalnie
    > trwałe.

    To chyba wynikało z technologii produkcji. Jeśli dobrze pamiętam, ULA
    nie była ASIC-iem robionym na zamówienie. To była uniwersalna struktura
    krzemowa z zestawem bloków logicznych, na którą potem nanoszono kolejną
    warstwę, zawierającą połączenia między nimi. Coś w rodzaju CPLD/FPGA,
    tylko programowanego w fabryce i na trochę niższym poziomie. ;)

    Poza tym no cóż... Nic nie jest niezniszczalne. Przyczyn może być wiele:
    ukryta wada fabryczna, która w końcu da o sobie znać po latach,
    przepięcie, wysokoenergetyczna cząstka, albo po prostu entropia... :)