  • 1. Data: 2014-01-17 01:25:35
    Temat: Problem z przekazywaniem (transferem) połączeń w centralce Slican
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Hej.

    Jest sobie w biurze centralka Slican ITS-0286. Z większymi lub
    mniejszymi problemami, ale pracuje już w biurze firmy kolegi, gdzie ją
    zainstalowałem, już 1,5 roku. Generalnie kolega nie narzeka. Co się dało
    skonfigurować pod jego potrzeby - skonfigurowałem. Jest linia miejska
    PSTN oraz VoIP (były dwa VoIP-y, ale z jednego zrezygnował) do połączeń
    z i na zewnątrz. Do centralki podpięte 3 telefony stacjonarne (biurowe
    ALCATEL-e z bateryjnym podtrzymaniem zasilania) i jeden abonent
    wewnętrzny VoIP (mój, do testów).

    No i największy obecnie problem z tą centralką jest taki, że nie działa
    opcja przekazywania (transferowania) rozmów do innego abonenta. Dodam,
    że ta opcja nie działa dla podłączonych telefonów stacjonarnych. Da się
    natomiast wykonać przekazywanie połączenia na numer abonenta VoIP
    (numery 31-38) w centralce.

    Centralka jest skonfigurowana tak, że gdy ktoś dzwoni pod numer linii
    miejskiej (z zewnątrz) lub zewnętrznego operatora VoIP, to wszystkie 3
    aparaty wewnętrzne abonentów dzwonią jednocześnie. Po podniesieniu
    słuchawki i odebraniu rozmowy przez dowolnego z abonentów, w momencie
    gdy rozmowa jest adresowana do konkretnego abonenta to przy próbie
    przekazania rozmowy do tegoż konkretnego abonenta (zgodnie z instrukcją
    -
    <http://pubwiki.slican.pl/index.php/Instrukcja_obs%C
    5%82ugi_ITS#Przekazywanie_.28transfer.29_po.C5.82.C4
    .85cze.C5.84>),
    po przyciśnięciu guzika "flash" na telefonie, w słuchawce osoby
    wykonującej przekazanie (transfer) słychać ciągły sygnał centrali. Osoba
    oczekująca na przekazanie rozmowy słyszy w słuchawce melodyjkę
    oczekiwania. Telefon u docelowego abonenta nie dzwoni. Tak jest za
    każdym razem przy próbie przekazania połączenia do innego abonenta
    podłączonego tradycyjnym aparatem. Jak wspomniałem wcześniej przekazanie
    do abonenta VoIP jest realizowane.

    Czy ktoś może coś poradzić na taką przypadłość? Albo polecić jakąś
    centralkę o podobnych parametrach? Ten Slican ma takie:
    <http://slican.pl/produkt.php?id=1280409336>

    Konkurencyjny Platan Prima w podstawowej konfiguracji ma mniejszą liczbę
    linii zewnętrznych do obsłużenia:
    <http://www.platan.pl/oferta/centrale-telefoniczne/p
    rima.html>

    Może jeszcze jakaś inna miałaby podobne parametry? Fryc? Coś jeszcze innego?

    Z góry dzięki za wskazówki i porady

    Krystian

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2014-01-17 07:12:47
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > razem przy próbie przekazania połączenia do innego abonenta podłączonego
    > tradycyjnym aparatem. Jak wspomniałem wcześniej przekazanie do abonenta

    ten "transfer, przekazywanie" to chyba normalne przelaczenie rozmowy?
    musisz wybrac numer docelowy, a o tym nie piszesz
    co sie dzieje po wybraniu numeru wewnetrznego?

  • 3. Data: 2014-01-17 15:45:21
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-01-17 07:12, brum pisze:

    > ten "transfer, przekazywanie" to chyba normalne przelaczenie rozmowy?
    > musisz wybrac numer docelowy, a o tym nie piszesz
    > co sie dzieje po wybraniu numeru wewnetrznego?

    No tak, przełączenie, ale to się w instrukcji nazywa przekazanie
    (transfer) - nie mylić z przekierowaniem, które włącza się kodem, by
    działało od razu lub działa z DISA - po zapowiedzi - gdy są ustawione
    reguły pracy centralki dzień/noc, tydzień/weekend.

    W wracając do transferu - napisałem przecież w poście: osoba oczekująca
    słyszy muzyczkę, a osoba, która przełącza po wciśnięciu "flasha" słyszy
    normalny sygnał centrali i po wybraniu numeru wewnętrznego ten drugi
    telefon z numeru wewnętrznego powinien dzwonić, a nie dzwoni.
    Przełączanie nie działa w przypadku telefonów stacjonarnych. Na
    abonentów wewnętrznych VoIP da się przetransferować, bo programy
    klientów do obsługi VoIP zalogowane w centralce dzwonią i osoba
    przekazująca połączenie może odłożyć słuchawkę.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2014-01-17 20:10:29
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > normalny sygnał centrali i po wybraniu numeru wewnętrznego ten drugi
    > telefon z numeru wewnętrznego powinien dzwonić, a nie dzwoni.

    a co slyszy w sluchawce po wybraniu numeru abonent, ktory dokonuje
    przelaczenia?

  • 5. Data: 2014-01-21 02:35:34
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-01-17 20:10, brum pisze:

    > a co slyszy w sluchawce po wybraniu numeru abonent, ktory dokonuje
    > przelaczenia?

    Abonent, który przekazuje połączenie po wciśnięciu "flasha" słyszy
    sygnał ciągły. Ale problem (mam nadzieję, że na dobre) się już
    rozwiązał. Po wczorajszych testach w biurze (znowu) funkcja
    przekazywania połączeń zaczęła działać na telefonach abonentów
    wewnętrznych. Dziwne, bo testowane to było w sumie z 15 (jak nie więcej)
    razy i za każdym próba przekazanie połączenia od abonenta który odebrał
    rozmowę na inny telefon stacjonarny w biurze podpięty do centralki
    kończyła się fiaskiem.

    Po zakupie centralki - 1,5 roku temu - przez jakiś czas ta funkcja
    działała, ale później przestała. I nie wiadomo dlaczego tak się stało.
    Wielokrotnie centralkę resetowaliśmy, ponownie ustawialiśmy konfigurację
    (szkoda, że się nie da jej zapisać do pliku i trzeba wszystko klepać
    ręcznie, co zajmuje trochę czasu) i nic to nie pomagało.

    O ile w przypadku pracowników, którzy mają biurka obok siebie wymieniali
    się oni między sobą słuchawkami telefonów, o tyle przy większej liczbie
    osób takie kombinacje nie wchodziły już w grę. Stąd te poszukiwania
    rozwiązania problemu, albo wręcz zakupu nowej (innej) centralki, która
    by oferowała te same funkcje, co stara oraz
    przekazywanie/przełączanie/transfer rozmów.

    Patrzyłem nawet na konkurencyjnego Platana - przy mniejszej liczbie
    linii zewnętrznych operatorów VoIP (bo tylko 3 versus 6 Slicana) i dwóch
    portach FXO PTSN ma więcej opcji, ale przez to jego konfiguracja jest
    bardzo rozbudowana (na stronie producenta jest demo -
    <http://www.platan.pl/oferta/centrale-telefoniczne/p
    rima.html> [pod
    Firefoksem coś nie chce hulać, musiałem do tego celu użyć Chrome'a].
    Bardziej mi chyba podchodzi styl konfiguracji Slicana, mimo tych
    wszystkich opcji w centralce Platan, których również nie da się
    wyeksportować do pliku z ustawieniami).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2014-02-07 23:49:46
    Od: MIROSLAW SADOWSKI <m...@g...com>

  • 7. Data: 2014-02-07 23:50:35
    Od: MIROSLAW SADOWSKI <m...@g...com>

  • 8. Data: 2014-06-11 22:38:44
    Od: c...@g...com

    Generalnie to widzę że temat jest "z brodą" ale może komuś się przyda.
    Walczyłem dziś z podobnym problemem jak opisał kolega i rozwiązanie okazało się
    banalne: numer wybierany kończymy wciśnięciem znaku # tj.

    FLASH (numer np. 23) #