  • Data: 2019-04-24 19:20:32
    Temat: Re: Problemy z Galaxy Fold
    Od: Filip454 <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > "Filip454" q9oaag$316$...@d...me
    >
    > Android nie spowalnia -- nie starzeje się. ;)

    System nie spowalnia, ale urządzenia z nim owszem (po roku lub kilku
    latach użytkowania, zależnie od tego, ile dane urządzenie wytrzyma).

    > Wg Ciebie częstotliwość taktowania nie wpływa na szybkość telefonu?

    Oczywiście, że wpływa, ale powtarzam: głównym tematem naszej dyskusji
    było przecież spowalnianie telefonów Android samoczynnie (bez ingerencji
    producenta), po kilku latach korzystania z nich, z powodu kiepskiego
    zarządzania pamięcią przez system.

    Do momentu wprowadzenia najnowszych updatów przez Apple, nikt nawet nie
    mówił o spowalnianiu taktowania bo problem po prostu nie istniał
    (pojawił się gdzieś tak od iOS 10, na urządzeniach z wyeksploatowanymi
    bateriami poniżej jakiegoś poziomu).

    Racja, Apple spowalniało niektóre starsze iPhone'y mające problem z
    baterią, co przyznałem, ale jaki ma to związek z naszą dyskusją? Powiem
    jedno: badałem wiele razy swój telefon w GeekBenchu i na dzień
    dzisiejszy osiąga identyczne lub czasem wyższe wyniki co kilka lat temu
    (wynik benchmarka zawsze się waha i kilka-kilkadziesiąt pkt na każdym
    urządzeniu). To jaki z tego wniosek? Apple spowalnia w końcu, czy nie?
    Spowalnia, ale tylko urządzenia, których bateria jest w opłakanym
    stanie. Po kilku latach, akumulator mojego iP6S jest w dobrej kondycji
    bo po prostu o niego dbam i ładuję kiedy trzeba więc nic nie spowalnia.
    Za to większość moich telefonów z Androidem jest w stanie, który nie
    pozwala na ich komfortowe używanie z powodu kiepskiego zarządzania
    pamięcią w tym systemie. Ale przecież Google nie spowalnia taktowania
    procesorów. Jasne, tylko co to w tym wypadku daje użytkownikowi w
    praktyce, skoro telefon i tak działa jakby siedziały tam bebechy z
    GameBoy Classic.

    Natomiast problem tego, że Androidy zwalniają po kilku latach
    korzystania istniał w zasadzie od zawsze. Ile ja razy słyszałem od
    znajomych, że mają dosyć swojego zamulającego telefonu z Androidem po
    kilku latach korzystania ^^ Coś dziwny ten zbieg okoliczności.

    > Takie zasady Ty ,,odkryłeś''. Konstrukcja (językowa) typu:
    >
    >  - nie mam dowodu na to, dlaczego
    >
    > jest co najmniej dziwna.

    Czepianie się konstrukcji językowej w moim poście napisanym o 3, czy 4
    nad ranem jest równie dziwne.

    Takie rzeczy to na pl.hum.polszczyzna ^^

    > Ty twierdzisz, że Android zwalnia. Może jest jakiś błąd w Twym myśleniu.

    Nie, ja twierdzę, że Android ma po prostu skopane zarządzanie
    pamięcią/jest źle zoptymalizowany i dlatego urządzenia zwalniają po roku
    lub do kilku lat korzystania z nich.

    Swoją teorię bazuję na wieloletnim (ponad 10 lat) korzystaniu z urządzeń
    z Androidem i kilkuletnim korzystaniu z urządzeń z iOS.

    Nie od dziś korzystam ze smartfonów i potrafię wyczuć prędkość działania
    menu i apek. Przecież to widać gołym okiem. Od lat również spotykam się
    z zakrzywianiem rzeczywistości przez typowych fanbojów (z obydwu obozów
    - zarówno Apple, jak i Android).

    > Nie. Lecz nie potrzebuję iOSa do  oceny Androida.

    No właśnie, czyli tak jak myślałem. Ja używałem zarówno wielu smartfonów
    z Androidem (na przestrzeni wielu lat - kilka modeli przedstawiłem w
    poprzednich postach) i smartfonów z iOS (iPhone 3GS, iPhone 4S, iPhone
    5S, iPhone 6S). Od początku mojej przygody ze smartfonami, siedział w
    nich Android. Smartfonów z iOS używałem zdecydowanie krócej (od kupna
    3GS używałem Androida równolegle z iOS), a i tak bardzo szybko doszedłem
    do słusznych (uważam) wniosków. Ja już do Androida nie wrócę, chyba, że
    stanie się cud i zamiast tworzyć throttlujące potworki z nie wiadomo
    jaką ilością RAMu i rdzeniami, po prostu wezmą się za optymalizację
    samego systemu, który nie spowalnia urządzeń po jakimś czasie
    korzystania z nich. Nie mam ochoty zmieniać co rok telefonu.

    Nie potrzebujesz iOS, żeby porównać jego prędkości działania z
    Androidem? Przecież to stwierdzenie jest kompletnie bez sensu. Napisałeś
    coś podobnego do tego: "nie potrzebuję próbować kakao, żeby ocenić jaki
    ma smak z porównaniu z samym mlekiem" ^^

    Myślę, że Twoje zakrzywianie rzeczywistości bierze się stąd, że po
    prostu jak urządzenie zaczynało stopniowo zwalniać to kupowałeś nowe,
    więc problemu praktycznie nie zauważałeś lub był on widzialny w znikomym
    stopniu, jeśli bierzemy pod uwagę cały okres korzystania.

    > Musiałbym chyba oglądać dłużej niż rok. I nie jedno urządzenie,
    > lecz wiele z iOSem i wiele z Androidem. Takie oglądanie wymaga
    > czasu.

    Podam swój przykład z Androidem.

    Z Xperią Neo V nic się nigdy nie działo, system GB 2.3 (czyli staroć).
    Telefon funkcjonował niemal tak samo szybko po roku użytkowania.

    Xperia S z ICS - telefon zauważalnie zwolnił po roku użytkowania.

    Zatem czyżby problem w zarządzaniu pamięcią przez Androida pojawił się
    gdzieś około lodowej kanapki?

    Jak to jest, że starszy model telefonu, ze starszym systemem (i też
    Androidem) nie zwalniał w ogóle po roku użytkowania?

    Natomiast HTC Desire również zwalniał zauważalnie po roku na tym samym
    systemie (2.3 GB).

    To jest to o czym właśnie mówię - niektórzy producenci TRIM włączają, a
    niektórzy nie. W iOS nie masz tego problemu bo są inne mechanizmy i
    zależne są one od scentralizowanego developera.

    Zresztą, często nawet jak włączysz trimowanie to już pamięć jest po
    roku, czy kilku latach tak dojechana, że i tak Android jest wciąż powolny.

    Fragmentacja to jest jedna z wielu rzeczy, które sprawiają, że Android
    nigdy nie będzie lepszym wydajnościowo systemem niż iOS. Chyba, że
    będziesz wpychał do urządzeń coraz więcej gigabajtów pamięci, RAMu,
    rdzeni itp.

    > Ja instaluję tylko bezpłatne (nierzadko zawierające reklamy) aplikacje.

    > 0. 1 to nie kilka.
    > 1. Jeśli pod iOSa aktualizacje są częstsze niż pod Androida a pod Androida
    >   bywają nawet kilka razy dziennie (co wg mnie źle świadczy o
    > programistach)
    >   z 3 GB szybko otrzymamy więcej niż kilka GB.
    > 2. W Androidzie aktualizacja apki oznacza wymianę całej apki na nową.
    >   (stara może mieć 123 MB a nowa 123.4 MB; rzadko (chyba nie zanotowałem)
    >   przyrost jest trzydziestoprocentowy)

    0. Kolejne czepianie się słówek.
    1. Jeśli iOS jest bardziej zawalany aktualizacjami i danymi i dalej nie
    zamula, to tylko dobrze świadczy o zarządzaniu pamięcią przez system.

    > Luki tworzą się samoistnie? Myślałem, że są tworzone przez programistów.

    Zwyczajne czepianie się słówek. Skipnę bo szkoda mi czasu.

    > Nie znam Twych myśli. Piszesz o trimowaniu jak o wynalazku z innej planety.

    W którym miejscu piszę o trimowaniu jak o wynalazku z innej planety? Być
    może dla systemu Android ten mechanizm to jakaś kompletna egzotyka,
    skoro Androidy wiecznie działają zamulone po zaledwie roku użytkowania,
    a producenci często pozostawiają trimowanie wyłączone i użytkownik musi
    to włączać sam.

    > Ty twierdzisz, że zwalnia. Ja tego zwalniania nie potwierdzam.
    > Twierdzę, że aktualizowane aplikacje dłużej ładują się, gdyż stale rosną.

    Powtarzam po raz enty: na Androidzie i na iOS mam praktycznie te same
    zestawy aplikacji (na iOS mam ich nawet więcej, dokładnie nie liczyłem),
    aktualizacje instaluję od lat w trybie takim, jak pisałem (na obydwu
    platformach), a jedyne co muli to urządzenia z Androidem.

    > IMO użytkownik Androida nie musi grzebać w smartfonie. IMO grzebie,
    > by dopasować telefon do swych potrzeb lub z ciekawości.

    Powtarzam: w wielu modelach telefonów z Androidem są wyłączone
    mechanizmy, o których piszę, więc jeśli chcesz zachować po latach stałą
    prędkość działania telefonu z Androidem (taką jaką miałeś po wyjęciu go
    z pudełka x lat temu), jesteś po prostu zmuszony grzebać w sofcie. Ty to
    nazywasz pieszczotliwie "dopasowywaniem telefonu do własnych potrzeb" ^^
    Na iOS nie istnieje taki problem. Nie musisz nic zmieniać w
    oprogramowaniu, żeby telefon utrzymywał stałą prędkość działania przez
    wiele lat.

    Przechodzisz celowo z tematu dotyczącego zwalniania prędkości działania
    Androidów po latach (spowolniona pamięć przez dziadowskie zarządzanie
    nią przez system) do tematu dotyczącego poziomu personalizacji iOS vs
    Android. Mnie nie chodzi o wygląd a stabilność i szybkość działania bo
    dla mnie to się najbardziej liczy w codziennym użytkowaniu telefonu.
    Zawalanie telefonów bezużytecznymi widżetami już dawno wyszło przecież z
    mody.

    > Po paru latach, aby telefon z Androidem nie zwalniał niepotrzebnie,
    > trzeba skasować wiele apek, albo przynajmniej nie zezwalać na ich
    > samoczynne uruchamianie... Można też zrezygnować ;) z aktualizacji
    > apek, aby nie rosły.

    No właśnie, czyli się wydało - trzeba z wielu rzeczy rezygnować, albo
    ręcznie klikać trima. W iOS powtarzam, że ten problem kompletnie nie
    istnieje. Na iP6S mam taki sam zestaw wielu aplikacji na iOS od lat i
    stale je aktualizuję, tak jak i miałem na Androidzie, a jakoś z niczego
    nie muszę rezygnować/grzebać w sofcie.

    > Dobrym rozwiązaniem jest kupowanie telefonów z dużą ilością RAMek
    > i dużą ilością flashek. Niestety -- dziś 2 GiB i 16 GB to straszliwie
    > mało, choć przed 3 laty wydawało się mi ilościami rozsądnymi.

    iOS jakoś zadowala się mniejszą ilością RAMu, mimo wymaganego
    przeładowywania apek na iOS, urządzenia te wydajnościowo są nadal lepsze
    niż Androidy.

    > link. Jak już wcześniej pisałem -- trim nie zawsze był potrzebny
    > z uwagi na budowę (funkcjonowanie, organizację) flashek. Nie
    > twierdzę, że Android nie spóźnił się z trimowaniem, lecz twierdzę,
    > że ten problem dziś raczej ;) nie istnieje.

    Jak nie istnieje, skoro wiele Androidów spowalnia bo nie ma włączonego
    mechanizmu odśmiecania, o wielokrotnie pisałem? (TU: android =
    urządzenie z androidem)

    --
    Filip454
    [f...@g...com]