  • Data: 2010-10-10 19:21:42
    Temat: Re: Próby niszczące
    Od: Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2010-10-10 21:09, Użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > Michał, nie znam się na Twojej działce, ale mechanicy nazywają to
    > kryterium wytrzymałościowym.

    To pojęcie występuje zresztą nie tylko u mechaników.

    > To bardzo ładnie uzmysławia jakiś warunek
    > do spełnienia, konkretnie że s<=FOS * "coś tam". No więc jak FOS=1 to
    > znaczy że mamy to "coś tam". A czy to będzie dopuszczalne naprężenie
    > dla grupy materiału w danych przepisach, czy rzeczywista granica
    > plastyczności dla tego konkretnego kawałka żelaza który obciążamy, to
    > zupełnie inna historia. Operator tego mesa ma to wiedzieć, a jak nie
    > wie to krowy pasać ;-)

    Aj chyba źle zrozumiałem inicjatora wątku - z pierwszej chwili myślałem
    ze symulował MES-em rzeczywiste doświadczenie i że w obliczeniach "się
    urwało" a w doświadczeniu nie chce. I wtedy przyczyną mogło by być to co
    pisałem.

    --
    Michał Grodecki
    Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy