    From: pioruns <c...@b...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Procesor jaki parametry brać pod uwagę ?
    Date: Wed, 2 Dec 2015 20:39:56 +0000

    On 02/12/15 13:00, Bolko wrote:
    > (...) procesor mi tylko został do wybrania
    > i jest problem
    > bo zacząłem czytać np. tą stronę
    >
    > http://www.morele.net/wiadomosc/procesor-intel-i3-i5
    -czy-i7-co-wybrac-ktory-kupic/582/

    > Oj za starych czasów to było łatwiej
    > Im więcej MHZ tym lepiej
    >
    > A teraz?

    Zrób sobie ranking dostępnych procków w tym modelu laptopa, co sobie
    upatrzyłeś, posortuj je sobie według ich wyników na stronie
    www.cpubenchmark.net.
    Dwa rankingi zrób - według "Average CPU Mark" i według "Single Thread
    Rating" (czyli wydajność jednego rdzenia).

    W ten sposób będziesz *dokładnie* wiedział, o ile taki procesor jest
    szybszy od obecnego sprzętu:
    1) w normalnym użyciu (gdzie jest używany jeden, dwa rdzenia, praca
    biurowa itd., wtedy ranking Single Thread Rating weź pod uwagę)
    2) a także w maksymalnym obciążeniu (zgrywanie multimediów, obróbka
    danych, jakieś ambitniejsze aplikacje itd., wtedy patrzysz na Average
    CPU Mark).

    Link do podstrony gdzie można wyszukiwać wygodnie po nazwie:
    http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

    --
    pozdrawiam, pioruns