  • 11. Data: 2015-11-10 22:04:20
    Temat: Re: Procesor z USB udający device type UART
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-10 04:15, Pszemol wrote:
    > Jak trudno jest udawać USB UART (np. taki jak w chipsach FTDI)

    Dramatu nie ma, ale warto poczytać może jakis poradnik:

    http://tinyurl.com/ns3622p

    Książki ogólnie nie polecam z powodu nagłego ataku patriotycznego
    tłumaczenia wszystkie co popadnie, ale usb jest wyjasnione na poziomie
    nie najgorszym, w tym jest przykład portu szeregowego i na zbliżonej
    arch to bazuje.

  • 12. Data: 2015-11-11 00:57:56
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-10 o 20:41, brak pisze:
    > Zalezy to od posiadanej biblioteki/drvera itd. i ocywiscie jej
    > jakosci.

    > Dokladnie takie rozwiazenie zastosowalismy na naszym
    > module z kontrolerem Cortex-M czyli FT232 podpiete strona UART do
    > kontrolera natomiast strona USB do Hosta z dowolnym OS-em.
    > Kosztem ok 30 PLN uniknelismy zabawy z USB-CDC. Na kontrolerze Atmel-a
    > piny USB sa jednoczesnie jedynymi pinami GPIO o "duzej" wydajnosci pradowej.
    >
    > BTW.
    > Dlaczego nie mozesz bezposrednio polaczyc procesora z kontrolerem UART-em
    > skoro ma to byc trwale/stale polaczenie?

    O jakim kontrolerze piszesz? On chyba łączy te urządzenie z prockiem do
    komputera z Linuksem. Raczej można się spodziewać, że ten komputer nie
    będzie miał w ogóle UART.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2015-11-11 01:39:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <z...@o...pl> wrote in message

    > Partyzantka pełną gębą :-) Sprawdzi się jak masz podpięte tylko jedno
    > urządzenie CDC. Nie lepiej wyszukać urządzenie za pomocą udeva? Jest
    > dostępne API w c, można spokojnie znaleźć port urządzenia na postawie
    > numeru VID/PID, albo numeru seryjnego itp. Można też dostawać zdarzenia
    > związane z podłączaniem/odłączaniem urządzeń.

    Ach, tu mi uzmysłowiłeś że chciałem zapytać też o coś innego...
    A mianowicie identyfikację portów wielokrotnie powtórzonych.
    Innymi słowy mam płytkę wtykaną w USB, na płytce dwa UARTy.
    W porzo. Teraz chcę takich płytek mieć 5, każda po dwa UARTy.
    Jak zidentyfikuję która płytka jest na którym /dev/sda0...8 czy
    jak się one tam zwą? A po pierwotnej instalacji, coś się schrzani,
    pierun trzaśnie, serwisant płytkę wymieni, i jak wpasować nową
    aby widoczna była tak samo jak stara?

    Wprowadzić jakiś osobny identyfikator na jakimś obrotowym
    przełączniku? Czy da się to przemycić jakoś w samym USB?
    Jakiś design pattern dla linuxa i portów szeregowych?
    Widziałem np. kostkę XAR co robi USB -> Dual UART, pod
    Windows 7 pojawiają mi się na liście sterowników Port A i Port B.
    I można im przydzielić COM4 i COM5 na ten przykład...
    Czyli wiem że Port A i B to COM4 i COM5 ale gdybym tych
    płytek miał więcej, i wetknął wszystkie na raz a nie pokolei to
    nie miałbym pojęcia który jest A i B a który jest C i D lub E i F?

  • 14. Data: 2015-11-11 01:42:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "brak" <j...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Dlaczego nie mozesz bezposrednio polaczyc procesora
    > z kontrolerem UART-em skoro ma to byc trwale/stale polaczenie?

    Ta trwałość nie dotyczy jednorazowej instalacji i konfiguracji.
    Jak to w świecie embedded bywa, użytkownik nie ładuje
    tam swojego softu, nie zmienia funkcjonalności - user
    zamawia to i tamto, ja mu to konfiguruję i wysyłam...
    Co nie znaczy że dla każdego usera będę osobne płytki
    majstrował dla każdej różnej permutacji możliwości :-)

  • 15. Data: 2015-11-11 01:44:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:n1u05r$ad7$1@dont-email.me...

    > O jakim kontrolerze piszesz? On chyba łączy te urządzenie z prockiem do
    > komputera z Linuksem. Raczej można się spodziewać, że ten komputer nie
    > będzie miał w ogóle UART.

    Moze zmyliłem go niefortunnym użyciem słowa "pecet".
    Miałem to w luźnym słowa tego znaczniu, w sensie coś co ma
    gigowy rdzeń i robi pod linuxem a nie jest embeded 8051 lub PIC :-)
    A swoją drogą płytka komputera głownego ma 3 UARTy, ale
    to za mało, i na dodatek nie są izolowane, więc nie będę ich używał.
    Wykorzystam USB, potem HUBa i dalej wciąż USB do modułów.

  • 16. Data: 2015-11-11 11:43:24
    Temat: [OT] Procesor z USB udający device type UART
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a jakbyście chceli żeby wnioski zostały dla innych na przyszłość,
    to zapraszam do mnie...

  • 17. Data: 2015-11-11 11:47:39
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 11.11.2015 01:39, Pszemol wrote:
> [...]
    > jak się one tam zwą? A po pierwotnej instalacji, coś się schrzani,
    > pierun trzaśnie, serwisant płytkę wymieni, i jak wpasować nową

    Nakleić na każdym konwerterze jego numer seryjny i dać możliwość
    przyporządkowania numeru do funkcji w twoim programie.

> [...]
    > płytek miał więcej, i wetknął wszystkie na raz a nie pokolei to
    > nie miałbym pojęcia który jest A i B a który jest C i D lub E i F?

    Ja bym to załatwił przy pomocy udeva. Możesz wylistować porty szeregowe
    i posortować jest najpierw po numerze seryjnym a potem po nazwie portu.
    Teoretycznie port A powinien dostać niższy numer niż port B.
    Przynajmniej tak mi to działa z modemami GSM, które się meldują jako
    2...3 porty szeregowe. Gwarancji ci nie dam, musisz sam sprawdzić.

  • 18. Data: 2015-11-11 15:47:10
    Temat: Re: [OT] Procesor z USB udający device type UART
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > a jakbyście chceli żeby wnioski zostały dla innych na przyszłość,
    > to zapraszam do mnie...
    USBDP...

  • 19. Data: 2015-11-11 17:13:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <z...@o...pl> wrote in message

    > Nakleić na każdym konwerterze jego numer seryjny i dać możliwość
    > przyporządkowania numeru do funkcji w twoim programie.

    Chciałbym aby serwisant który ma wymienić uszkodzoną płytkę
    nie musiał wchodzić do konfiguracji systemu i czegokolwiek
    zmieniać. Wolałbym aby ustawił nową płytkę tak, aby system
    sam sobie rozpoznał która jest która i że ta nowa nie jest
    dodatkowa tylko jest zamiennikiem tej którą wyjęto...

> [...]
    > tak mi to działa z modemami GSM, które się meldują jako 2...3 porty
    > szeregowe. Gwarancji ci nie dam, musisz sam sprawdzić.

    Chcę dodać minimalną inteligencję na płytkę modułu dołączanego
    przez USB do komputera, aby ta płytka miała możliwości identyfikacji
    i wpasowania się w dziurę po uszkodzonej AUTOMATYCZNIE.

  • 20. Data: 2015-11-11 17:17:50
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jakieś bzdury, chyba po braku odpowiedzi z urządzenia wystawiany jest
    reset na złączu...