eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgramowanie gier na 8-bit... › Re: Programowanie gier na 8-bit...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Roman Tyczka <n...@b...no>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie gier na 8-bit...
    Date: Sun, 18 Dec 2016 14:41:01 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 31
    Sender: r...@t...no.found
    Message-ID: <1...@t...com>
    References: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.75.90.137
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1482068460 11687 94.75.90.137 (18 Dec 2016 13:41:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Dec 2016 13:41:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:210103
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 17 Dec 2016 22:49:47 +0100, Luke wrote:

    > Czytając nostalgiczne wspomnienia o polskiej grze "Mózgprocesor",
    > natknąłem się na cytat jej recenzji z "Bajtka", gdzie Marcin Przasnyski
    > napisał bardzo ciekawe zdanie o grach pisanych wówczas:
    >
    >> Nad grą pracują zastępy ludzi, którzy dysponują sprzętem PC i niezliczoną ilością
    gotowych procedur. Gry pisane są w języku strukturalnym i dopiero potem kompilowane i
    przekodowywane na Spectrum czy inny mikrokomputer.
    >
    > Mimo kwadransa googlowania, nie znalazłem w dzisiejszych zasobach
    > sieciowych czegokolwiek, co tę myśl pozwalało rozwinąć.
    >
    > W zasadzie moje wspomnienia z tamtego okresu wyglądają tak, że grę
    > pisało się w assemblerze. Praktycznie od zera na każdy komputer (dzisiaj
    > mówiąc - platformę). Bo nawet BASIC był na każdym komputerze inny i
    > programowania przenośnego przecież nie było...
    >
    > I nagle się okazuje, że wystarczy(ło) grę zakodować "strukturalnie" na
    > PC, a tu nagle jakby same powstają wersje na wszystkie 8-bitowe
    > komputery... Normalnie cross-kompilator wieloplatformowy z jakąś
    > ultraprzenośną biblioteką do programowania gier na tym PC musiał być...
    >
    > Czy autora poniosła fantazja? Czy było coś, co mi umknęło, a powinienem
    > o tym wiedzieć?

    Może to:

    http://fabiensanglard.net/anotherWorld_code_review/i
    ndex.php

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: