-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411051813140.1788@quad>
<545a7a29$0$12642$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411062012390.3440@quad>
<545d69ab$1$18077$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411082207160.3028@quad>
Subject: Re: Projekt 30
Date: Sun, 9 Nov 2014 20:28:25 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 141109-0, 2014-11-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 253
Message-ID: <545fc05d$2$11151$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: host-89-229-75-138.szczecin.mm.pl
X-Trace: 1415561309 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 11151 89.229.75.138:63689
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548941
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1411082207160.3028@quad...
> On Sat, 8 Nov 2014, bartosz wrote:
>
>> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
>>> On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:
>>>
>>>> Wlasnie staralem sie pokazac, ze tyle samo w strefie 30 i w strefie 50
>>>
>>> Powiedz że kpisz, bo nie uwierzę.
>>
>> Powiedz, ze kpisz kpiac, bo nie uwierze :)
>
> Nijak. Widocznie nigdy nie próbowałeś hamować.
Chyba mnie nie rozumiesz: po prostu lubie stosowac odleglosci "wieksze" niz
"mniejsze". Majac odstep X przy 50km/h zachowuje go tez (+/-) przy 30.
>
>>> Niestety, wypada zgodzić się z Liwiuszem: sporo kierowców
>>> naprawdę tak uważa i DLATEGO wymuszenie ograniczenia prędkości
>>> odnosi skutek.
>>
>> Nie przesadzaj, to nie konkurs "konfabulacja roku" ;)
>>
>>> To jest właśnie "prośba o progi" (jak gdzieś to widziałem,
>>> "odporne na immunitety", choć tam chyba o wilcze doły dla buspasów
>>> chodziło).
>>
>> Tak czytam to sobie i zastanawiam sie, o co Ci chodzi. Jakie progi?
>
> Takie fizyczne, na drodze.
To juz lepiej nie remontowac drog - bedzie taniej, a efekt ten sam...
>
>> Jakie skutki?
>
> Przestrzeganie ograniczenia.
> Ba, wyjątkowa nadgorliwość w przestrzeganiu.
>
> Zauważ: napisałem *WYMUSZENIE*.
>
> Możesz sprawdzić, ile razy akcentowałem że przepis oznacza
> "powinien" (i że w przeciwnym razie nie byłby potrzebny, bo
> jak ktoś coś MUSI, to nie ma możliwości popełnienia przestępstwa,
> z definicji przestępstwa).
Erystyka? ;);)
> Jak chodzi o *wymuszenie*, to o wymuszenie - wyrażone w ten
> deseń, że jego obejście (zawsze jest możliwe, włącznie
> z betonową ścianą) implikuje koszty większe niż zysk
> z nieobchodzenia wymuszenia.
> Działania nieopłacalne nie cieszą się estymą ;)
>
> I rzeczony "brak immunitetów" (politycy i inni macherzy takoż
> "proszą" o środki przy których mandaty nie mają sensu, bo
> po prostu nie ma chętnych).
>
>> Czy naprawde sadzisz, ze maszynka do okradania kierowcow odnosi
>> pozytywny skutek?
>
> NIE.
> I pisząc "wymuszenie" nijak nie mogłem mieć na myśli maszynki
> do losowania ;)
>
>> Gotfrydzie, obudz sie!
>
> No właśnie widzę - jest próg "30", tzw. "wszyscy" jadą "10"
> :P
> ("wszyscy": matematycznie "prawie wszyscy ze zbioru
> o nieograniczonej liczności" ;>)
Tak to jest, niestety....
Ale progow (na szczescie) nie zamontujesz wszedzie :)
>
>> Ale skoro wywolales temat skutkow, to Ci odpowiem zapewne w nieoczekiwany
>> przez Ciebie sposob: w moim przypadku skutek jest taki, ze stalem sie
>> o wiele agresywniejszy prawniczo.
>
> I progi się tego boją? ;)
Nie robie tego dla przestraszenia kogo- i czegokolwiek, tylko dla wlasnej
obrony i z przeswiadczenia, ze skoro "waadza" robi mnie konia, to dlaczego
mam sie temu poddawac?
>
>> Ogol kierowcow nie jest zapewne az tak radykalny, ale przeciez powszechne
>> sa
>> rozne yanosiki, zakrywanie tablic i nalepek, cb, czy inne techniki
>> "stealth". Czy naprawde taki mial byc cel?
>
> Dlatego wyżej napisałem co napisałem.
>
>> Statystyki i raporty NIK w tym przypadku nie klamia - do wystawienia
>> mandatu
>> dochodzi w przypadku znacznie mniej, niz polowy zdjec z fotoradarow, a
>> samo
>> wyezgekwowanie wystawionych mandatow (tym razem wszystkich, tez
>> "zwyklych")
>> udaje sie zaledwie w okolo polowie przypadkow.
>
> No i dobrz.
> A najbardziej chory jest układ, w którym policja NIE POZWALA na
> prowadzenie kontroli prędkości (takim organom jak straż miejska)
> w niektórych miejscach, tym samym przyznając publicznie, że
> uznaje obowiązujące tam ograniczenie za durne, ale jednocześnie
> NIKT nic nie robi aby je znieść.
> Przecież to jest wzorcowa "choroba państwa".
Choroba - owszem. Glosno bylo kiedys o weryfikacji oznakowania, cos tam
nawet poprawiono, ale chyba poza miastami.
>
>> Gdyby ktos mi powiedzial kilkanascie lat temu, ze ja - nie majacy zadnego
>> wyksztalcenia prawniczego - bede "na okraglo" w przepisach prawa, to bym
>> sie chyba tylko popukal w glowe. Ale coz - zyjemy w chorym kraju,
>
> ...co jest powodem, że jakoś przełknąłem te 100m z kapelusza :>
> (idzie mi o Twoją "wspólną platformę" czy jak tam to było,
> usiłującą iść w zawody z przepisami).
Ech, no nie odczepi sie, no nie odczepi ;);););););)
Juz przeca sie wytlumaczylem z tego wczesniej :)
>
>>> Ależ "zaburzeniem" jest każde miejsce, w którym pojazdy włączają
>>> sie do ruchu lub są podporządkowane (w tym okresowo przez sygnalizację).
>>> A tego w mieście NIE unikniesz!
>>
>> Ok, tego nie neguje, lecz nie zgadzam sie z roznicowanie skutkow w
>> zakresie
>> predkosci 30-50.
>
> ...bo tak samo śmiało wjedziesz przed jadącego 30 i 50.
Raczej tak samo ostroznie :)
> Przyjąłem.
Niczego nie nadalem :).
>
>>> A średnio zdecydowanie wolniej.
>>
>> A bedzie srednio jeszcze wolniej, jesli ograniczy sie predkosc
>> maksymalna.
>
> Najtrudniej wytłumaczyć, że niekoniecznie.
> Potrzebny jest eksperyment :>
Za eksperyment dziekuje :). Pamietaj, ze ograniczenie predkosci jest
obligatoryjne, a pozostawienie kierowcy wolnego wyboru w tym wzgledzie nie
oznacza, ze bedzie on jechal z jakas duza predkoscia.
>
>>>>> Przemycasz mianowicie tezę, że jak ktoś już *zdał* egzamin, to
>>>>> później
>>>>> "w kwestii wypadkowości" będzie tylko lepiej.
>>>>
>>>> W zasadzie tak, ale bardziej powiedzialbym, ze tego oczekuje od
>>>> doskonalszego modelu ksztalcenia kierowcow w porownaniu z tym, co mamy
>>>> obecnie.
>>>
>>> Jak chcesz za pomocą egzaminu spowodować, żeby później nie było GORZEJ?
>>
>> Nie egzaminu - lecz szkolenia, kursu.
>
> Ale tego się NIE DA.
> Osobowości nie zmienisz.
Osobowosci szkolacych czy szkolanych? Tych pierwszych mozna przeciez dobrac,
a tych drugich nie dopuszczac do uprawnien, jesli faktycznie sie do tego nie
nadaja.
Ale trzeba to zrobic tak, by ich samych o tym przekonac :).
>
>>> I pijanych.
>>> A ze statystyki można sobie wyczytać, jaki procent ofiar powodują
>>> pozostali.
>>
>> Pozostali - czyli?
>
> Trzeźwi.
> A kto ma być jeszcze w "pozostałych"?
Zmeczeni, chorzy, itp, czylo ogolnie rozkojarzeni i nieprzygotowani do
jazdy. Wiem, ze takich statystyk sie nie prowadzi. Ale to byloby ciekawe.
Ile naprawde kierowcow gotowych do jazdy z kazdego punktu widzenia powoduje
wypadki z ofiarami.
>
>>> I sam wróciłeś do punktu początkowego, z tezą "co też niby egzamin
>>> daje".
>>
>> Jeszcze raz powiem: nie chodzi o egzamin, ale szkolenie!
>
> Ale jedynym czynnikiem motywującym jest zdanie egzaminu!
> Kursant grzecznie pokiwa na KAŻDE żądanie tudzież wzorcowo pojedzie
> póki jest pod kontrolą. A potem... potem zależy, czy WIE że ryzyko
> dostania punktów za zajechanie drogi jest śladowo nikłe :>
No tak, ale tu piszesz o kims, kto z wyrachowaniem bedzie powodowal takie
przypadki. Tylko dlaczego przyjmujesz, ze kierowcy dzialaja w takich
sytuacjach z wyrachowaniem?
>
>>> Znasz mój ulubiony "wyciąg ze statystyki"?
>>> Ten o skutkach spotkania "osłów co to przepisów nie znają" (baaardzo
>>> popularny pogląd) z innymi takimi, co to pozdawali śpiewająco wszystkie
>>> egzaminy, a ściślej, kto jest częściej winny kolizji?
>>
>> No to zapodaj :)
>
> Przed chwilą w poście obok - wymuszenia pierwszeństwa (zakończone
> kolizją) rowerzysta - kierujący pojazdem silnikowym.
> Moja prywatna statystyka wskazuje na ZNACZNĄ "ciemną liczbę"
> kolizji spowodowanych przez kierowców :>
>
>>>> W obu ewentualnosciach wychodzi, ze szwankuje drogowy system prawny.
>>>> Sam
>>>> wybierz lepszy wariant :).
>>>
>>> Konieczność warunkowania wymogów - i to wcale nie "względem osoby".
>>> Na początek modyfikacja art.1 Kodeksu Wykroczeń (do postaci zbliżonej
>>> co najmniej do Kodeksu Karnego)
>>
>> Jestem za!
>
> No tośmy sobie pogadali :)
No widzisz! :)
> Owszem, uważam "bezwzględność" wymogów mimo braku śladów oddziaływania
> innego niż "gołe" złamanie przepisu za szkodliwe.
> Najbardziej zaś szkodliwe jest *zrównanie* kary, do czego cennik mandatów
> doskonale się przykłada.
>
To prawda. Kazdy "lapacz" ma tez furtke w postaci pouczenia, ale za jego
udzielenie nie otrzyma premii od komendanta....
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.14 19:38 bartosz
- 09.11.14 20:33 bartosz
- 09.11.14 20:41 Liwiusz
- 09.11.14 20:43 John Kołalsky
- 09.11.14 20:47 masti
- 09.11.14 20:48 Liwiusz
- 09.11.14 21:07 Poldek
- 09.11.14 21:36 masti
- 09.11.14 22:21 bartosz
- 09.11.14 23:48 Poldek
- 09.11.14 23:51 masti
- 10.11.14 09:06 Poldek
- 10.11.14 09:59 RoMan Mandziejewicz
- 10.11.14 15:23 Poldek
- 10.11.14 15:25 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław