    From: "W.Kr." <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Projekt lini montażowej podnośnika
    Date: Sun, 6 Jun 2010 03:59:18 -0700 (PDT)

    On 6 Cze, 12:18, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "wharton" <k...@y...com> napisał w
    wiadomościnews:f1270f87-0cd3-4d09-9a4a-a453a82be2d6@
    d8g2000yqf.googlegroups.com...
> [...]
    > zobaczyć co i na jakim etapie ma być kontrolowane. Bo to musi być
    > uwzględnione w planie. No i te wytyczne również określają wówczas
    > ograniczenia technologiczne.
    >
    > Od planowanej produkcji bedzie zależeć technologia. Jesli to mają być
    > pojedyncze sztuki, to trudno budować jakieś specjalne oprzyżądowanie i
    > trzeba to tak wymyślić, by sie dało zrobić na uniwersalnych. Ale jak
    > produkcja ma iść w tysiące sztuk, to opłacalnym może się okazać użycie
    > jakiś urządzeń specjalizowanych albo nawet użycie specjalistycznych
    Porządnie napisana książka. Widać, że pisał ją fachowiec z dużym
    doświadczeniem i wg dobrej szkoły produkcji.
    Warunki techniczne odbioru, to kryteria zdatności część, podzespołu/
    zespołu i urządzenia ustalone przez konstruujących ustrojstwo, a dla
    niektórych parametrów przez technologa, np. dokładość wykonania baz
    technologicznych. Warunki te są podawane w przepisie na wykonanie,
    czyli " w procesie technologicznym" każdej operacji lub grupy tych
    operacji. Spełnianie przez wytwór-wyrób warunków technicznych odbioru
    na każdym etapie produkcji zapewnia zdatność produktu.
    Sprawdzający spełnianie warunków technicznych odbioru nie określa
    dobroci lub niedobroci produktu, czli tego czy produkt-wytwór jest zły
    czy dobry. Stwierdza tylo czy spełnia on warynki techniczne odbioru
    ustalone przez obmyślającego wytwór lub proces wytwórczy.
    Kiedyś nie dyskutowano w kontroli technicznej nad tym, czy coś tam
    jest złe czy dobre tylko stwierdzano zgodność lub niezgodność z
    waunkami technicznymi odbioru. I wtedy nie trafiały się tak często
    złe, czyli niezdatne, wyroby.
    Pozdrowiam Studenta !
    W.Kr.