  • 11. Data: 2012-09-09 16:21:13
    Temat: Re: Prolog - nawracanie - jak jest implementowane
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 09 Sep 2012 11:13:52 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie wiem czy się nadaje. Wlasnie dlatego chce się z nim wziąśc za bary
    >ponieważ po kilku probach na syntetycznej bazie *wydaje* mi się że jego
    >składnia lepiej wyraża to co chce z mojej bazy wyczytać.

    Zapomnialem. Tu jest link do ksiazki

    http://spivey.oriel.ox.ac.uk/corner/Logic_Programmin

    "An Introduction to Logic Programming through Prolog" ktora mozan
    saciaganc w calosci. Opisuje implementacje Prologu w Pascalu. Tamze
    link do kompletnego kodu.

    A.L.

  • 12. Data: 2012-09-09 17:38:52
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 09 Sep 2012 09:21:13 -0500, A.L. <l...@a...com> wrote:

    >Zapomnialem. Tu jest link do ksiazki
    >
    >http://spivey.oriel.ox.ac.uk/corner/Logic_Programmi
    ng

    >"An Introduction to Logic Programming through Prolog" ktora mozan
    >saciaganc w calosci. Opisuje implementacje Prologu w Pascalu. Tamze
    >link do kompletnego kodu.
    >
    >A.L.

    Tak na marginesie, to jest chyba najkrotsze i zarazem scisle
    objasneinie "jak Prolog dziala". W szczegolnosci, SLD resolution jest
    dobrze a krotko objasniona

    A.L.

  • 13. Data: 2012-09-09 20:48:54
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Piotr Chamera" <p...@p...onet.pl> napisał:

    > bardzo pomocna w zorientowaniu się w jakich problemach można stosować
    > Prolog i jego następców

    Jacy są następcy Prologu ?

    AK

  • 14. Data: 2012-09-09 21:40:36
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 9 Sep 2012 20:48:54 +0200, "AK" <n...@n...com> wrote:

    >Jacy są następcy Prologu ?
    >
    >AK

    http://www.mercury.csse.unimelb.edu.au/

    http://www.mozart-oz.org/

    Ale to raczej nie "nastepcy" a "alternatywy". A ksiazka Niderlinskiego
    nic o nich nie mowi. I deko roznia sie od Prologu, wiec czytanie
    ksiazki niewiele w sensie tych "nastepcow" wniesie...

    A.L.

  • 15. Data: 2012-09-09 21:45:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 09.09.2012 11:13, Sebastian Biały wrote:
    > A co chce uzyskać: analogia jest taka że mam bazę faktów, np. obecności
    > pojazdów na skrzyzowaniach, stanu świateł, ruchu pieszych, rucho
    > komunikacji publicznej. Chcę z takiej bazy, posiadającej dużo niejawnych
    > relacji (np. czerwony samochód który był 3 minuty temu na skrzyżowaniu X
    > teraz przejechal na czerwonym skrzyzowaniu Y) wydobyć pewne scieżki
    > przyczynowo-skutkowe. Rzeczywisty problem jest z innej, odległej
    > dziedziny, ale analogia z ruchem ulicznym dobrze go przybliża.
    Hasło "wyszukiwanie częstych wzorców", znajomy siedzący w uczeniu
    maszynowym podpowiada jeszcze "algorytmy apriori", "ilp"/"inductive
    logic programming".

    > Czy Prolog? Nie wiem. Ale warto spróbować choćby dla doświadczenia.
    Prologów jest dużo - jaką implementacją testowałeś?

    Michoo

  • 16. Data: 2012-09-09 23:59:58
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 8.09.2012 r. 21:41, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > Prologa jak opisywany jest algorytm.
    >
    > Głupi pomysł: zrobmy wyszukiwanie w mojej bazie typu Prolog-like. Język
    > i składnie pomińmy, chodzi o koncepcje zmiennych, ukonkretniania,
    > nawracania itp. Gdzie mogę poczytać o *algorytmach* rozwiązywania
    > zapytań w Prologu? Nie wierzę, że jest aż tak prymitywny jak opisywane w
    > książkach metody brute-force.
    >
    > Oczywiście wiem co wypluwa google na hasło "prolog solver" ale może ktoś
    > zna jakiś ciekawy tekst, może być "popularnonaukowy" opisujacy co i jak
    > w sposób mozliwe ogólny pozwalający zorientowac się w temacie.
    Poczytaj o propagacjach i dystrybucjach w Oz. Także por. search
    strategies Mozart/Oz:
    <http://www.mozart-oz.org/documentation/tutorial/nod
    e12.html#chapter.lp>, p.
    12.7
    --HTH

  • 17. Data: 2012-09-10 01:38:50
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 09 Sep 2012 23:59:58 +0200, n...@m...invalid wrote:

    >Poczytaj o propagacjach i dystrybucjach w Oz. Także por. search
> [...]

    A ty pzreczytales? Bo to akurat ma malo wspolnego z oryginalnym
    pytaniem...

    A.L.

  • 18. Data: 2012-09-10 13:22:58
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 10.09.2012 r. 1:38, A.L. pisze:

    e12.html#chapter.lp>, p.

    > A ty pzreczytales? Bo to akurat ma malo wspolnego z oryginalnym
    > pytaniem...
    Mało tego, że tylko pobieżnie -- wysłałem, nim zorientowałem się, że
    wątek się rozwinął i dał lepsze odpowiedzi. Canceluję.

  • 19. Data: 2012-09-10 15:45:23
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 08 Sep 2012 21:41:05 +0200, Sebastian Bia?y
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Nadszedł ten moment kiedy czas na Prolog...

    I jeszcze jedno... Tutaj jest prosta, "pogladowa" implementacja WAM w
    Javie

    http://www.stefan.buettcher.org/cs/wam/index.html

    A.L.