  • 1. Data: 2012-09-06 11:55:01
    Temat: (about) pisanie raytracera
    Od: kenobi <p...@g...com>

    ostatnio nie jestem w formie i nawet w zwiazku z
    problemami w dostepie do leczenia na tyle jestem
    umyslowo rozbity, ze nie moge sie nawet skupic
    (co mi sie rzadko zdarza bo ogolnie to zwykle
    na odwrót jestem własnie za duzo w programistycznym
    ciagu)

    ostatnio (po tym jak znudzilo mi sie asmowanie na fpu)
    pisalem maly raytracer i moge powiedziec pare
    uwag, po pierwsze b latwo sie pisze i taka rzecz
    jak pisanie raytracera chyba mozna by wrzucic do
    scislego kanonu rzeczy ktore kazdy programista
    powinien napisac (zwlaszcza ze bez problemu mozna
    wyrobic sie w 1000 linijkach); jakiejs struktury
    to taki program/modul specjalnie nie posiada, mozna
    podzielic na dwie czesci, - geometrie czyli testy
    intersekcji (to w wiekszym wydaniu mozna rozbudowac
    o jakies struktury do przyspieszania wyszukiwan
    (albo i cos powazniejszego do budowania sceny)
    ale nie zajmowalem sie tym) - oraz swiatlo, czyli
    modele oswietlenia, i to jest badzo dobre do
    oblukniecia podstawowych skladowych modelu swiatla
    jak zaleznosc od kata, odleglosci, materaialu,
    dodawanie swiatel, sciasnianie czy przycinanie
    duzego swiatla gamma i temu podobne, tym tez sie
    specjalnie nie zajmowalem (osiagniete poki co wyniki
    srednio mi sie spodobaly jako walace plastikiem)
    ale ew jest to jakis temat na zabawy z tuningowaniem
    wzorkow i patrzeniem czy cos fajnie wyglada

    pewnie wroce do tematu ale na razie pewnie jak
    tylko banka odzska znowu programistyczne mozliwosci
    trzebaby podjac jakies nowe wyzwanie... jeszcze nie
    wiem co ..

    (o ile ktos ma jakies senswone uwagi w temacie
    raytracerow, np jakies osobiste ciekawe doswiadczenia
    to mozna napisac (byle z minimalnym sensem))