eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmProsba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta › Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi
    w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Date: Tue, 26 May 2009 14:14:21 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 26 May 2009 15:45:57 +0200, MarekM napisał(a):

    > Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
    > woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
    > czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
    > termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).

    A czym zatem jest "rozpatrzenie" reklamacji? A jeśli sobie "rozpatrzy"
    ale nic nie wyśle?
    Rozpatrzenie reklamacji to nic innego jak złożenie oświadczenia woli o
    rozstrzygnięciu konkretnej sprawy będącej przedmiotem reklamacji.

    > Sam się nad tym kiedyś głowiłem i mam nawet opinię departamentu prawnego
    > UKE w tej sprawie, którą tutaj (dla potomności) zacytuję.

    Bardzo ładne, ale...

> [...]
    > na reklamację. Jest to termin, w którym Operator ma rozpatrzyć
    > reklamację, a zostaje on zachowany, jeżeli przed upływem 30 dni
    > odpowiedź na reklamację zostanie złożona w urzędzie pocztowym.

    > Zgodnie z
    > treścią art. 106 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jeżeli
    > reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie
    > 30 dni od daty jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    > uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia
    > reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni a reklamacja nie
    (...)
    > jakim rozpatrzona reklamacja została złożona w urzędzie pocztowym.
    > Natomiast wątpliwości dotyczące terminowego wysyłania odpowiedzi na
    > reklamację nie powinny występować przy uznaniu reklamacji, gdyż nawet po
    > przekroczeniu przez Operatora 30 dniowego terminu na rozpatrzenie
    > reklamacji uznaje się, że była ona zasadna.

    Ślicznie-pięknie, ale brakuje mi tu jednego, dość zasadniczego elementu:
    wyjaśnienia na jakiej podstawie UKE właśnie w taki sposób chce liczyć
    terminy. PT nie wprowadza swojej definicji terminów, nie ma podstaw, aby
    sięgać do kpa, nie ma podstaw, by sięgać do kpc, zostaje więc po prostu
    kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl