    From: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego
    Date: Tue, 09 Feb 2010 14:45:15 +0100

    Lisciasty pisze:
    > - zasilacz
    > BeQuiet L7-300W, 149 zł
    > Cichy, wydaje się porządny, niedrogi. Chciałbym wsadzić tam coś

    Ja mam dwie sztuki BeQuiet StraightPower 400 W, niesamowicie
    ciche nie są ;) ale absolutnie bezproblemowe i wysokiej ja-
    kości. Nie zawiodłem się na tej firmie.

    > bardziej wypasionego za 2-3 krotnie większą cenę, ale chyba
    > przeznaczenie kompa nie wymaga takiego bajeru, choć kusi mnie :>

    Dokładnie, to prosty zestaw, ten zasilacz powinien być abso-
    lutnie wystarczający.

    > Gigabyte GA-MA770T-UD3, 289 zł
    > Dlaczego ta? Ze wszystkich płyt które w życiu przerobiłem nie zepsuł
    > się tylko gigabyte, może dlatego :>

    Widziałem zepsute płyty Gigabyte, więc wcale nie jest to mar-
    ka zapewniająca brak awarii, ale mnie osobiście żadna jeszcze
    nie "padła", a mam ich trochę. Tego posta piszę właśnie z
    tego modelu płyty. Bezproblemowy.

    > - dysk twardy
    > 2x WD1600BEVT 160GB 2,5", 300 zł
    > Ciche, mało prądu jedzą, wymyśliłem je połączyć w raid0. Do tego 2x
    > szyny montażowe, 40 zł

    Po co RAID 0? Będzie większy hałas i większe ryzyko utraty
    danych. Nie lepiej jeden normalny dysk 3.5" 7200 rpm?

    > Cuzamen do kupy 2666 zł, trochę sporo wyszło jak na komputer z niezbyt
    > wysokiej półki, ale tyle jesteśmy w stanie wydać, jest jeszcze
    > ewentualny margines do 3 tysięcy.

    Muszę pochwalić w Twojej propozycji:

    1) Komputer biurkowy. Wiele osób nawet do AutoCADa by parło
    na notebooka...

    2) Jakość. Widać, że chcesz, by komputer nie tyle miał naj-
    więcej gigabajtów i gigaherców, co działał stabilnie i
    bez konieczności "dłubania" od samego początku.

    3) Brak strachu przed AMD. W tak prostym zestawie nie trzeba
    super-mocy i7, a układ AMD będzie energooszczędny i pewnie
    wystarczający. Choć może lepiej się zastanowić nad Pheno-
    mem II x2 lub x3? :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |