  • Data: 2010-03-13 11:09:14
    Temat: Re: Prostownik rozruchowy ze spawarki.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 13 Mar 2010 05:13:43 +0100, Padre wrote:

    >Tak tak, a teraz zrób to samo z autem gaźnikowym z LPG 1gen. :) kiedy 3
    >letni akumulator przy -20 po kilku sekundach kręcenia ma za małe
    >napięcie żeby była iskra :) Wszystko jest OK kiedy akumulator jest nowy
    >a silnik wysokiej klasy.

    Pierwsze podane auto mialo gaznik 1 generacji :-)
    No - z ssaniem i pompka przyspiesznika to pewnie 3 generacja, ale
    projekt z lat 60-tych :-)
    Nalezalo 3 razy wcisnac pedal gazu, wlaczyc ssanie, policzyc do 3 ..
    i nie krecilo nawet sekundy.

    mialem tez auto z lpg 1 generacji, tam trzeba bylo zakrecic dwa razy,
    pierwszy raz dowolnie krotki, ale musiala byc ta chwila przerwy.
    Za drugim razem odpalal niemal zawsze i to wprost na LPG.
    Ponizej ok -15 byl klopot, bo odpalil, ale chwile pozniej stawal, i
    wtedy juz nie chcial odpalic.
    No i byl problem z odpaleniem na beznynie jesli wczesniej przed
    zgaszeniem nie przelaczylem.
    Niestety - napelnianie gaznika troche trwalo, dawka chyba nie byla
    prawidlowa, no i akumulator potrafil zdechnac.

    >Ogrzewanie postojowe to konkretna oszczędność pieniędzy i na paliwie i

    LPG 1 generacji dawkuje tyle samo, niezaleznie od temperatury :-)
    2 generacji trudno powiediec, ale w zasadzie tez, 3 bylo malo to
    trudno powiedziec, 4 i 5 trzeba oszukiwac zeby nie lala bez sensu.

    >na rzadszej wymianie akumulatora i

    Trudno mi powiedziec, byc moze tych 5 sekund mu nie grozi.

    >dłuższy bezawaryjny przebieg silnika i rozrusznika.

    Hm, pierwsze z w/w aut czyli dacia, mialo jakies strasznie miekkie
    szczotki i pare razy wymienialem. Drugim czyli sierra - przebieg
    nieokreslony, dojezdzilem do jej 20 lat i rozrusznika nie widzialem.

    >No i zaraz po ruszeniu działa ogrzewanie więc problemu z
    >parującymi czy zaszronionymi szybami też nie ma.

    To inaczej - odpalasz, skrobiesz szyby, zanim wsiadziesz juz z
    ogrzewania cos letniego leci.
    Teraz mam jeszcze ogrzewana przednia szybe - zanim oczyszcze boczne i
    tylne, to z przedniej lod juz odpada i pary nie ma.

    J.